• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Hur är det med Hvidis och lilla E?

• Ninnnis

Jajamen!

lanovia 08 skrev 2009-11-26 08:58:43 följande:

Hehe maken känner dig väl!
  • Sonja68

Godmorgon! *gäspar stort*
    Skulle gå och sova TIDIGT igår, men det sket sig.
    Har svårt att varva ner. Sedan är jag gräsänka hela veckan, så det är ganska trist och ensamt i sovrummet
    Har lämnat bilen på verkstan. De ska fixa miljövärdena så den går igenom besiktningen (gick inte igenom på första försöket).
    Tänkte gå på körrep ikväll, vill ju jubla HOSIANNA i kyrkan på söndag. 1:a advent är så stämningsfull i vår kyrka.
    Lite problem med barnvakt bara. Ska försöka fixa det under dagen.
    Kram till alla!

• lanovia 08

Oh kyrkan på 1:a advent, det är så mysigt.
    Jag o mamma brukade alltid gå förut. Nu blir det aldrig av. På söndag hinner jag inte och jag skulle också förmodligen få gå själv vilket inte är lika roligt.

• lanovia 08

Tråkigt att vara själv i sovrummet Sonja. Har maken lyckats pricka något buckligt djur då?

• Sonja68

Nej, han är med för första gången, mest för att kolla om det kan vara nåt för honom. De har visat hur man hanterar "bysse", han har fått träna lite, och om det blir rätt läge ska han få prova skjuta. Igår hade det varit nära, men den vände och sprang iväg i sista ögonblicket.
    De andra hade fällt en bock (vem har inte det i sina dar ) och två viltsvin.
    Om maken gillar jakten (vilket det lät som att han gör, han var helt uppspelt) så är planen att han ska försöka ta jägarexamen (svårt, men han skulle få träna svenskan då) här hemma och börja jaga. Jakträtt har han i min hemby eftersom han är gift med mig och mina föräldrar bor kvar i byn.
    Om han blir intresserad av jakt, ja då kommer han inte ha några problem med sysselsättning här uppe i norr
    En av hans kompisar här hemma, som också är ryss, jagar redan, så han skulle ha en jaktkompis, vilket jag tror är viktigt.
    OCH så kan han bjuda sina ryska vänner hit och gästjaga
    Visst har jag räknat ut det bra?!

• Ninnnis

De flesta av oss har nog fällt ett (vilt)svin eller två också, eller?
    Sonja68 skrev 2009-11-26 09:14:50 följande:
  • Sonja68

Kaffe... *darrar av abstinens och springer iväg till kollegorna som redan sitter i fikarummet*

• lanovia 08
    Sonja68 skrev 2009-11-26 09:14:50 följande:
    Ninnnis skrev 2009-11-26 09:17:00 följande:
    De flesta av oss har nog fällt ett (vilt)svin eller två också, eller?
  • lanovia 08

Låter som en bra plan sonja.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...