• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Fru E

Villemoa-men du vet väl att kvinnor kan göra två saker samtidigt

Visste ni förresten att slidkatarr kan göra att ägget inte fäster??? Och det är inte alltid man får symptom heller...... diskuterar det just nu i "andra tråden"

• lanovia 08

Pumpkin är säkert ingen fara. alla växer olika och några verkar ju gå ner i vikt. Äter du ordentligt? Spytt mycket?
    När var du hos BM sist? Är du fundersam kan det ju vara en bra idé att ringa och prata med dem. Det kanske är fullt normalt och då vet de det och annars kanske du kan komma på en extrakontroll bara för att säkert få veta att allt är ok.

• lanovia 08

Daa bra att du ringt VC. har du fått någon tid för att kolla upp det?

• lanovia 08

Jenny förresten, snygga kläder.

• Pumpkin

lanovia: Så där har båda mina kusiner varit när de låg i min mosters mage, så fort någon annan än hon la dit handen så blev det helt stilla. En gång provade vi att hon höll sin hand på min mot magen och använde samma tryck som hon själv brukade ha - då funkade det!

Jag äter som en häst tycker jag, stoppar i mig saker hela tiden. Å andra sidan så blir det väldigt mycket frukt och grönsaker under dagtid, så det är ju inte så mycket kalorier förstås. Annars äter jag varierat och ärligt talat har det blivit en del onyttigheter också. Är väl främst därför jag reagerar, borde rulla fram vid det här laget tycker jag Har mått väldigt illa under graviditeten, men aldrig spytt som tur är.

Mailade barnmorskan lite tidigare idag, får se vad hon säger. Det är så grymt smidigt att kunna slänga iväg en fråga via mail sådär, det har blivit väl utnyttjat hittills under graviditeten

• Leksi
    Pumpkin skrev 2009-11-24 13:30:18 följande:
    Leksi: Är i vecka 16 nu Har inte vägt mig så ofta, bara lite sporadiskt sådär. På inskrivningen vägde jag mig inte, utan hon bara frågade mig vad jag vägde
    Aha, men då är det nog ingen fara. För mig har magen växt supermycket de sista 2-3 veckorna, det är nästan så man ser skillnad dag till dag nu! Och om allt var bra på UL så är det nog bara att glädjas åt att du inte gått upp så mycket i vikt.
  • Leksi
    Pumpkin skrev 2009-11-24 14:04:39 följande:
    Mailade barnmorskan lite tidigare idag, får se vad hon säger. Det är så grymt smidigt att kunna slänga iväg en fråga via mail sådär, det har blivit väl utnyttjat hittills under graviditeten
    Åh, avis! Min barnmorska har inte ens en mailadress. Bah! Omodernt! *muttermutter*
  • Leksi

Lanovia, man undrar ju hur bebisen kan veta att det är någon annan som håller handen på magen? Mysko... Min kompis kom annars med rådet (till oss som fortfarande väntar på de första sparkarna) att ligga sked med maken innan sovdags, med din mage mot hans rygg. Eftersom man täcker ett större område skulle det då vara lättare att för honom att känna buffar.

• Villemoa

Vi är världsbäst på att göra två saker samtidigt! Men man måste ju få fasligt mycket sand i munnen samtidigt som man visslar

EA&MJ skrev 2009-11-24 13:53:40 följande:

Villemoa-men du vet väl att kvinnor kan göra två saker samtidigt Visste ni förresten att slidkatarr kan göra att ägget inte fäster??? Och det är inte alltid man får symptom heller...... diskuterar det just nu i "andra tråden"
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...