• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Sonja68

Jag känner också att jag är redo att strunta i mig och mitt, om mina barn hittar nåt som de VERKLIGEN brinner för. Kanske fel, men jag känner så...

• Ninnnis

Åh, Blommis, vad underbart det är att läsa om din son! Det gläder mig verkligen!

Lanovia, skönt att du har fått ett så avslappnat förhållande till aurora. Då har det ju gjort nytta!

Angående toaletter så var vi 4 tjejer som skulle göra oss i ordning samtidigt i ett badrum imorse (eftersom vi inte har fått tummen ur med övervåningen så har vi bara en toalett), det gick med lite pusslande

Hemma hos mina föräldrar har de tre badrum, men jag, lillasyster och mamma brukar samsas på en toalett när tex den ena duschar, den andra sminkar sig och den tredje kissar eller bara sitter med. Det är en mysig social stund där vi småpratar och umgås

• Sonja68
    Ninnnis skrev 2009-11-23 14:30:27 följande:
    Åh, Blommis, vad underbart det är att läsa om din son! Det gläder mig verkligen! Lanovia, skönt att du har fått ett så avslappnat förhållande till aurora. Då har det ju gjort nytta!Angående toaletter så var vi 4 tjejer som skulle göra oss i ordning samtidigt i ett badrum imorse (eftersom vi inte har fått tummen ur med övervåningen så har vi bara en toalett), det gick med lite pusslande Hemma hos mina föräldrar har de tre badrum, men jag, lillasyster och mamma brukar samsas på en toalett när tex den ena duschar, den andra sminkar sig och den tredje kissar eller bara sitter med. Det är en mysig social stund där vi småpratar och umgås
    Ja, vi är ofta alla tre tjejerna samtidigt i vårt badrum. Mycket beror kanske på att jag hjälper småtjejerna, men jag brukar sitta och läsa på toan medan de badar badkar
  • Sonja68

Glömde säga: Jenny, kläderna är en fröjd för ögat. Älskar dem !

• Sonja68

Här har ni tjejen som är uppväxt med en mamma som var galen i stora, härliga, färgglada mönster, som släpade mig titt som tätt till grannstaden i Finland (5 mil från oss) och köpte Marimekko-tyg och grejer och en massa andra såna mönster
    Jag har avskytt såna mönster (förmodligen en motreaktion) tills för några år sedan. Nu ÄLSKAR jag och blir så där nostalgi/barndomsminnes-varm i kroppen och VILL HA, VILL HA sånt i mitt liv.

• Ninnnis

Gulliga tjejen!

Sonja68 skrev 2009-11-23 13:59:09 följande:
    "Hej mamma! Jag kommer hit istället och bajsar, så kan vi prata litegrann" 4½ år... härlig ålder ♥
  • Fjällbruttan

Så underbart gulligt!!!

Sonja68 skrev 2009-11-23 13:59:09 följande:
     "Hej mamma! Jag kommer hit istället och bajsar, så kan vi prata litegrann" 4½ år... härlig ålder ♥

Blomman, jag  scrollade inte!! Kul att läsa om sonen och jag gillar din inställning till sport!

Leksi, hur gick UL:et??

Lanovia, vad skönt att du ser fram emot aurora! Det är toppen at tfå se förlossningen innan, då vet man vad alla manicker är till, bara det underlättar

Kramen till alla, nu ska jag gå och göra nudelwok med kyckling...

• Daa

Hihi, vilka underbara toalettbetraktelser
    De har lyst upp arbetsdagen.

Tack för kramar och kloka ord (verkar som att jag behöver såna en gång i månaden, minst...) Ska läsa lite mer noggrant nu när jag inte är på jobbet. Kanske ska maila dem till mig så de dyker upp om fyra veckor?
    Det känns bättre nu när jag fått gnälla (en otrevlig egenhet hos mig: ibland måste jag verkligen gnälla ner mig ordentligt innan jag kan inse att helt illa och hopplöst är det faktiskt inte (det gäller alla områden i mitt liv)).
    Ja, jag har tänkt tanken att kontakta läkare och kolla upp hur det egentligen är ställt med kroppen, men det bär emot (vill inte gå i onödan, besvärligt etc...).

Blommis: härligt att läsa om din son och hans idrottande.

lanovia: skönt att du kan se fram emot aurorasamtalen. *kramar*

• passionsblomman

Daa, du ska inte gå i onödan-du ska gå i nödan!
    Du har sömnproblem, är trött och nedstämd och mår illa. Det kan vara allt möjligt, från brist på järn eller B12, till en lindrig depression. Hursomhelst behöver man ju bli undersökt för att kunna utesluta vissa saker.

• passionsblomman

Idag efter träningen åkte vi och käkade pizza för att invänta sambons jobbslut så vi kunde plocka upp honom. Ute på landsvägen i kolmörkret säger min son:

"Mamma, det är faktiskt inte så farligt om man kör på en räv eller så-jag menar det händer ju nu och då. Det är MYCKET värre om man kör på sådana där stora och buckliga djur"

" Buckliga?"

"Ja, sådan där lite hårdare, som vildsvin, eller en elefant!"

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...