• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ankan80

God morgon!
    Skönt att komma till jobbet så man får vila upp sig lite .
    Har varit fullt upp med julstädning och shopping. Puh!

Lanovia:
    Låter jobbigt. Hoppas den hittar en annan favoritställning/plats.

• ingenjörsbruden

Morrn morrn!

Lanovia: Asså din svärmor.....hon är en SVÅRmor......*morrar* Men skönt att ni kunde göra en kollektiv avkräkning i bilen på era föräldrar...o ja...man älskar sina föräldrar....men ibland blir det för mkt.
    Hahahaha ja du....vänta bara...du kommer att bli impad på hur bebisen kan "plåga" sin mamma....men guuu så jobbigt det är o varken kunna stå eller sitta....skönt spillevinken har ändrat läge lite....kanske har börjat sin färd neråt...fixerad kanske?
    Så härligt med massage!

Bruttan: härligt med julfint o pyntat....o häääääääääärligt att höra att maken inte var svårväckt på morgonen!
    Hahaha....ja Ballabus kommer nog att kunna sysselsätta den stackarn...hahhaha hon spanar redan efter honom!

I huset får han mer utrymme...men han är superkelig o jättesocial...går gärna o pratar med en.... måste vara jag som påverkar varelserna i min omgivning...Busan pratar med filten o katten pratar med mig...hahahahhaa

Ninnis: Vilken helg! Låter dock mysigt med konsert på tu man hand o middag.....låter som att lillsyrran höll högt tempo med sina väninnor....Hotelldate är ju mumma för själen!

EA: Va gulligt av maken din som frågade massören på jobbet! Hoppas du får mkt välgörande massage för din rygg!

Ankan: Hahahha ja det är bra att gå till jobbet o få vila upp sig ibland! Hur går det med makens jobbplaner?

I går skickade jag maken i säng 20.20...han hade nog feber o var väldigt sliten....fick vacc på morgonen o sen jobbade han på huset resten av dagen....

Ni som målat om hemma....har ni valt någon ljus beige/brun nyans som ni är nöjda med?
    Vi har tänkt att ha jordtoner i huset....ljustbeige...kanske någon mörkare brun som fondvägg...ja...ni fattar.....
    Men om ni har NCS-kod eller namn så tar jag tacksamt emot!

I morgon kommer min mamma o myser med Busan! Så jag kommer nog att vara mer frånvarande än vanligt i morgon!

KRAAAAAAM!

• Leksi

Halloj!

Men oj vad alla julstädar & pysslar allaredan! *imponerad*

Ursöta kläder Jenny! Jag tar gärna adressen till din blogg också!

Ingis, gud vad jobbigt med katten! Det finns inget värre än när man känner att man inte räcker till. Jag har tänkt att jag skulle fråga dig hur det gått. Vi har ju också två katter och jag har börjat oroa mig för hur det ska bli när bebisen kommer. Men det är ju inte så långt kvar tills ni flyttar till huset, kanske har han vant sig lite vid nytillskottet vid det laget och blir lite aktiverad av en ny miljö. Kommer han att kunna gå ut då?

Lanovia, hoppas Spillevinken flyttar sig från din blåsa snart!

Själv har jag 3h kvar till UL nu... Ibland är en grå måndag i november roligare än vanligt!!

• Ninnnis

Ja, dessutom var det samma band de såg både i Lund och Köpenhamn...

ingenjörsbruden skrev 2009-11-23 10:58:16 följande:
    Ninnis: Vilken helg! Låter dock mysigt med konsert på tu man hand o middag.....låter som att lillsyrran höll högt tempo med sina väninnor....Hotelldate är ju mumma för själen!
  • Ninnnis

Jag hade ju extremt svårt att bestämma mig för om jag skulle vaccinera mig eller inte, dessutom fick jag en kallelse till i lördags, vilket inte passade över huvud taget. I fredags eftermiddag fick jag erbjudande av läkaren som har mottagning två trappor upp från kontoret, och *vips!* två minuter senare hade var jag vaccinerad! Skönt att slippa ta beslutet, plötsligt var liksom det bara gjort. Kände dock inte sticket alls, så jag trodde först han hade lurat mig... Lite öm i armen när jag trycker på "sticket", annars ingenting.

• Ninnnis

Eller, någon form av beslut tog jag ju ändå, men det kändes som att beslutet egentligen togs av sig själv när det blev så lättillgängligt.

• Daa

Hej på er.

Jenny: jättesöta kläder!

Leksi: härligt med UL idag. Ska tänka på dig.

• Daa

Här är novembermåndag bra mycket gråare än den brukar vara...
    Fick indianbesök igår, tidiga den här gången, de små kräken.
    Känner mig sjukt besviken och är bitter, sur och ledsen (inte blev det bättre av ytterligare två bebisbesked i helgen...). Och har väldigt dåligt samvete över att jag känner mig sjukt besviken och är bitter, sur och ledsen.
    Gillar inte den jag har blivit.
    Vill ju så gärna vara trevlig, hjälpsam och positiv i största allmänhet.

Ni som har erfarenhet, är det såhär det kommer att vara nu? Sjukt trött och illamående oavbrutet tills klimakteriet är passerat?

• Leksi

Tack för lyckönskningar!

Daa, beklagar indianbesöket. Det suger! Klart du har rätt att vara sur och ledsen, ha inte dåligt samvete för det!

Ninnis, blir ni kallade för vaccination nere hos er? Här upp i Stockholm/Uppsala är det kaos...

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...