• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Vad roligt Jenny! Då är det bara att sy så symaskinen ryker nu då. Kan du inte ta kort på dina kläder så vi får se?

• Leksi

Grattis Jenny! Gud va kul!

Kan du inte lägga upp lite bilder i ditt galleri?

• lanovia 08

blommis, städa är bra men ta det lite lugnt också. Känns som ni har städat och fejjat för hela Sverige de sista månaderna (inräknat innan ni flyttade alltså).
    Lite skit i hörnena har ingen dött av. Har hört att om man vill få toan att verka ren skall man polera vattenkranen så den glänser ordentligt.

Bruttan trevligt med adventsfint. Jag och mamma påbörjade lite städande hos oss igår. Dvs tvättade några fönster och hängde upp nya gardiner. Gjorde stor skillnad bara det.
    Får ta lite i taget. Jag orkar ju inte jättemycket och mamma var rätt trött efter att ha passat sjuka barnbarn hela dagen.

Skall bli mysigt att få sätta upp adventsstakarna om en vecka.

• lanovia 08

Ninnis hur är det med dig idag?

• lanovia 08

Hvidis hur mår lilla E efter vaccination?

• Daa

Hej.
    Villemoa: vilket sms!

Bruttan: kul med tjejmiddag! *skrattar åt Sagas reaktion på fraggelsången *

lanovia: skönt att proverna var bra. *hutar åt lanovias huvudvärk*

EA: kram tillbaks!

Jenny: åh, vad roligt med kollektionen! Grattis! *klappar händer av förtjusning och ställer mig med dem som gärna vill se bilder*

Blommis: trevlig helg på dig med.

*vinkar till alla*

Har f ö fått sova riktigt gott inatt och det var skönt. Det störande är att jag nästan känner mig tröttare idag, med det lätta illamåendet och en störande huvudvärk. Men det går nog över snart.
    Fredag idag ju.
    Och så kom det lite lite snö igår, som lade sig på backen. Inte så det täckte, men ändå.

• Leksi

Ja vad skönt att proverna var bra Lanovia! Men inte kul med huvudvärk så klart... Härligt med nya gardiner!

Skönt att du äntligen fick sova lite Daa! Kanske kan du ta igen ännu lite mer i helgen så du känner dig utsövd?

Här är det som vanligt grått & regnigt (norr om Sthlm), men imorgon har de lovat sol!! Törs man tro på det?

• Daa

Leksi: det var ingen dum idé att ta det lite extra lugnt i helgen...

Hur är det med dig?

• Leksi

Tackar som frågar Daa, det är bättre än på länge! Illamåendet ger sig bara tillkänna någon enstaka kväll ibland och tröttheten är också bättre (är fortfarande trött men det beror nog mer på årstiden och mörkret). Magen har växt jättemycket de senaste 1-2 veckorna vilket är jättekul! Känns bara så mysko att se sig själv i spegeln med gravidmage! På många sätt känns det som det är nu den roliga delen börjar.

Och precis som du Lanovia är jag på jakt efter en snygg gravid-klänning att ha på alla festligheter i jul och nyår. Har mest kollat runt på nätet men inte hittat något snyggt än. Tips mottages tacksamt!! Vill ha en klassisk klänning med markering under bysten och inte alltför urringad, gärna ganska lång och julröd! Hur många gånger i livet är man gravid i juletid liksom, det gäller att passa på!

• Jenny står brud 090801

Leksi: Vad härlig det låter att du fått större mage Måste kännas konstigt att se sig själv i spegeln...
    Svårt med kläder, de tips jag kan ge är att kolla Gina de brukar ju ha mycket kläder som är skurna under bysten. Men vet ju inte om de har något fint som passar till jul. Indiska har ibland även de klänningar med empirskärning.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...