• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Hejhej, nu äntiligen hinner jag hit. Har varit fullspäckat hela helgen. Renovering o städning, kalas för svåger och idag heldagsrepetition.
    Nu när jag kom hem var det helt underbart för huset var tomt bortsett från hunden. Mamma o pappa har åkt hem o kommer inte förrän kaklet är på plats nu. Förhoppningsvis kommer kakelsättaren imorgon o pappa kommer väl för att inreda badrummet om någon vecka. Men fram tills dess är vi ENSAMA!!!
    Vi är så tacksamma för all hjälp. Men vi är vuxna och har flyttat hemifrån och det gör att man blir spyless tillslut på ha föräldrarna för nära in på sig. Tycker att det gått bra förvånandsvärt länge men igår blev det liksom för mkt. Kan nog bero på att mamma o jag är för lika och hon väldigt dominant så mellan oss blir det lätt gnistor. (maken tittar ofta på oss skakar på huvudet och undrar hur två människor kan vara så lika till sättet. )
    Sedan var vi på kalas för svågern igår och fick en dos av svärmor. Och igår blev till och med mannen trött på hennes tjat. T.ex. fick hon ytterligare en gång talat om för oss att hon inte tycker att mannen skall vara med mig på BB de dagarna jag ligger där efter förlossningen utan att han skall jobba och vara hemma med mig när vi väl kommer hem.
    Tack, hon har sagt detta en gång. Vi vet vad hon tycker och är tacksamma för hennes input KANSKE har hon i slutändan rätt??? Men finito! Det räcker där, hon behöver inte argumentera med oss och ta upp detta varje gång. Vi tar det beslutet själva. OCH själva tanken på att bli lämnad ensam med vårat lilla barn i början då tydligen hormonerna flödar som mest och man inte vet någonting skrämmer skiten ur mig. Jag vill inte behöva argumentera detta varje gång vi ses.
    Vi satt hela bilresan hem igår kväll och bara pratade av oss om våra föräldrar. Vi älskar dem massor men just nu har det blivit liiite mycket.

• lanovia 08

Förövrigt har jag en ailien i min mage som ligger välidgt stilla idag. Men som ligger stiller rakt på urinblåsan och urinröret. Fy fasiken vad ont det gör. Vill varken sitta eller stå, hittar liksom inget läge som underlättar. Får hela tiden en känsla av att det skall släppa om jag går och kissar men hittills har det inte fungerat. ajajaj

Jag börjar förstå det ni sagt om att det "skall" vara jobbigt på slutet för att man bara skall vilja ha ut den lille. De tankarna har börjat infinna sig här.

• lanovia 08

Ingis vad jobbigt med katten. Mina kattkunskaper är väldigt nollstälda så jag har inget bra tips att ge, men hoppas du slipper lämna bort den.

• lanovia 08

Hvidis, har du kommit något längre i dina tankar om vad du skall bli när du blir stor?
    Vad är det för fel att välja framtid efter att du gillar stå i rampljuset? Om det är det du trivs med och blir lycklig av så är väl det perfekt??

• Fjällbruttan

Tjofs!!

Nu är hela huset justädat och gardinerna uppe och jag orkar inte mer just nu!!!
    Men nu är det klart så nu kan julen komma i lugn och ro
    (jag låtsas inte om att jag ska jobba, julbaka , irra runt på Lucia på skolan och julavslutning och klämma in mitt julfika..)

Lanovia, AAAAAHHHHHHHHHHHRRRRGGGGGGGGG Vem stoppar en slant i tanten så hon börjar om med samma saker?? Skönt att ni kunde "kräkas" i bilen så man blir av med lite frustration

Ingis, maken var inte så svårväckt igår morse, inte heller i morse
    Jobbigt med kissemiss, men om han kan såt ut ett tag till kanske det blir bättre när ni flyttar till huset?
    Sen blir väl han och ballabuset vänner och kan busa tillsammans?
    Även om han kanske inte vill bli klappad av henne...

Blomman,hoppas helgen blev bättre än starten på den
    Jisses, att behöva lugna ner dem med öl.. phu!!

• lanovia 08

Blommis jag orkade mig igenom ditt inlägg.
    Och sitter nu här hungring och dregglar över er måltid.

Nej nu skall jag försöka ta mig ut i regnet med hunden.

• lanovia 08

Ja säg det. Denna person får inte stoppa i mer slantar ialla fall.
    Det är ju detta som är ett stort problem med henne o kommer bli det sedan när barnet väl är ute också. har hon en åsikt så kan hon inte för sitt liv hålla inne med den den skall ut OCH hon skall dessutom argumentera och hålla på tills hon får rätt (vilket hon ju inte får så ofta så det blir långa diskussioner )
    Ibland kan det ju vara bra att få veta vad de tycker men där räcker det.

Fjällbruttan skrev 2009-11-22 17:15:00 följande:
    Lanovia, AAAAAHHHHHHHHHHHRRRRGGGGGGGGG Vem stoppar en slant i tanten så hon börjar om med samma saker??
    Vad härligt att städat klart och fått upp gardinerna.
  • lanovia 08

Gomorron gomorron! *gäspar*
    Här var det nästintill öken. Vad gör alla?

Jag sitter är på jobbet skall komma igång o jobba. Om ca 3h skall jag få massage. Längtar!! Hoppas on kan göra lite underverk för mig.

Spillevinken har haft vänligtheten att flytta lite på sig, trycker fortfarande nedåt men gör inte så förbenat ont i dag. Detta uppskattas.

Äh jag orkar nog inte hålla monolog idag. Är alldeles för trött, somnade för sent gick upp för tidigt.

• Fru E

Hoppar snabbt in innan möten hela dagen igen lovar att vara mer social när den här perioden har lagt sig!

Jenny-smälter rent av dina kläder, så fina! Jag vill hemskt gärna ha länken till din blogg

Lanovia-skönt att proverna såg bra ut så kan du släppa det lite. Härligt med massage! Maken hade frågat sin massör på jobbet vad han kunde göra för att få min rygg att må bättre och djupmassage blev svaret eller att trycka satan på muskelfästena som sitter under bäckenbenet på rumpan *AJAJAJAJ*

Bruttan-så du har tjuvstartat med julpyntet vi städade lite extra igår och tänkte så smått få upp julsakerna i veckan tror jag.

• Ninnnis

God morgon, söta tjejer!

Har läst allt ni har skrivit, men inte haft tid och energi att kommentera. Sorry!

Huset har varit invaderat av tre 18-åringar i helgen (lillasyster med väninnor), de har varit på konserter i både Lund och Köpenhamn så vi har inte sett så mycket av dem. Jag och maken tog vår tillflykt till Lars Winnerbäcks konsert i fredags, med restaurangmiddag innan. LW är en gemensam favorit som vi har många minnen till, så det var precis vad vi behövde Resten av helgen har ägnats åt hundträning, regniga och soliga promenader och hemmamys. Nu har alla kommit iväg åt sina respektive håll (fick dock köra efter lillasyster med hennes handväska...). Imorgon ska jag till Sthlm på utbildning, så jag passar på att stanna kvar och ha hotelldate med maken och vovven Tyvärr måste jag stiga upp klockan 04.00 för att ta flyget, men det är ju för en god sak.

Förlåt att jag inte kommenterar allt ni skriver, men jag läser och bryr mig ändå. Tack för alla kramar, ni är bäst!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...