• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Imorgn skall vi förresten på vårat andra aurorabesök. Jag längtar faktiskt. Skall bli skönt att få prata lite till med henne. Vi skall ha tänkt igenom önskemål inför förlossningen tills dess. Så igår kväll när vi skulle sova blev det lite prat om bedövning, o barnmorskor o allt möjligt däromkring.
    Undrar om vi får se förlossningsavdelningen imorgon? Hoppas nästan det, kan behöva se det och få tid att smälta miljön och intryck.

• lanovia 08

Duktig pappa!

Fjällbruttan skrev 2009-11-23 13:12:57 följande:
    Lilla vilds bästa kompis är ändå bäst, på tvååringars vis talar hon glatt om för alla att hennes pappa minsann är jätteduktig för han kan bajsa och torkar sig själv
  • passionsblomman

Jag måste babbla lite om min son och hans handbollskarriär också...scrolla om ni ledsnat!

Det är lite tufft för vårt lag, för de är rätt nya i sammanhanget. Jag har fått klart för mig att Karlskronalagen som vi nu mött 4 olika är väldigt hårdsatsande i sporten och det börjas tydligen väldigt tidigt där. Vårt lag kör sin allra första säsong och de har ju dessutom alldeles just slagit ihop sig till ett mixat lag, men både tjejerna och killarna, för att få ihop ett helt lag till matcher och så.

De behöver ju alltså spela ihop sig och växa in i vad alltihop handlar om.Jag ser ju tydligt att alla inte är sådär värst haj på att tillexempel pringa åt ett håll och samtidigt hålla rätt på vart bollen är. Alla är heller inte så sugna på att kuta allt vad de kan fram och tillbaka, utan det syns att vissa rätt vad det är helt enkelt funderar över vad det blir till idag ikväll...

Somliga törs heller inte gå på motståndarna n-ä-r-a som man måste och ännu fler vågar inte skjuta, för de vill helst lämna över till an målgörare.

Alla behöver träna upp sitt skott så det blir HÅRT och alla måste bli snabbare på att passa och komma till kvicka avslut.

Många måste öva rejält på att dribbla och springa med bollen, både koordination och bollhantering brister.

Naturligtvis måste ALLA träna på allt och alla kan utvecklas utifrån var de nu befinner sig.

De är jättetappra och duktiga och jag tycker det är skitkul att se att ett par av de duktigaste är tjejer. Det finns en lite tjej som är väldigt lik min son i hela sitt spelsätt och nu igår snackade jag allvar med honom om att han måste se till att han och hon spelar ihop sig, för då kommer de att KNÄCKA på den där planen i några år.

För det är faktiskt helt förunderligt att se hur min lilla kille kommer ångande YNGST av alla, bara till axeln på många når han och är två år yngre än allihop. Och så är han så jädra envis och på så han flyger runt som en liten blå smurf med raketbrallor på...

Igår var det stort manfall, bland annat killen som klart är deras skottsäkraste och som gav min son sådant beröm förra gången.
    Nu kändes det som att alla bara stod och önskade att han var där. Men sedan fattade de att DE måste skjuta nu när han inte var där. Min son gjorde mål!
    Men framförallt så var de utan målvakt!
    Och vem fasen ställer de dit första matchen?

Minst av alla och i målvaktskläder som var minst fyra storlekar för stora. Och hör här: domaren går under matchen fram till våra tränare, och säger: "Ni ställer dit den minste ni kan hitta och hänger på honom en säck och så tar han ALLT, vad ska man säga!" skakar på huvudet pch garvar medan han går därifrån.

Okej, nu håller inte sonen med om det där med allt, eftersom 12 mål gick in. Men jag lovar att han räddade dem från ett 20-tal fler.
    Ena tränaren sa sedan att han är så duktig och har sådan bollkoll att han ville ha honom till målvakt helt och hållet, men jag sa att det kan du nog glömma, för han vill ut dit ut och k-u-t-a och så vill han GÖRA mål också.

"Jo, jag märker det sa han då, jag hoppas han blir proffs, så har man varit med och lyckats med NÅ´T här i livet."

Och jag hade ju sagt till dem från start att "ge pojken hemläxor, gör vad ni kan så han kan utvecklas och hänga med"
    Nu igår kom de med en lapp och gav honom läxa. Och jag tror inte det var för att han är sämre och måste träna gentemot sina lagkamrater. Det känns som att de vill att just han ska få bli så bra han kan och att de ser honom. Jag kan inte beskriva hur kul det känns.

Det handlar inte om att jag är så tävlingsinriktad eller helt besatt av min unge-som det säkert verkar som, utan att det är så galet kul att se sitt barn liksom hamna i sitt rätta element. Han ska vara där på planen, med en boll och lagkamrater. Han passar där och jag skjutsar honom hur långt som helst om det behövs.

Så, nu kan ni sluta scrolla!

• lanovia 08

Blommis skönt att svärisarna gett sig iväg. Den där sfären den är viktig så viktig. tyvärr är ju inte alla eniga om hur stor den behöver vara.

Bruttan vad duktig du varit som hann med så mkt innan du tittade in här.

• Sonja68

Bruttan: Tack för att du förgyller min dag!
    *Ler igenkännande*
    Jo, jag konstaterar att det var många år sedan man fick gå på toa ifred. Snart sju år sedan...

Vi har två toaletter på övervåningen. En i badrummet dit man oftast går, och så en lill-gästtoa där jag brukar sminka mig och fixa håret.
    Lillan ropade igår: "Mamma, jag går på toa" (för att jag ska vet att snart ropar hon att jag ska komma och torka henne).
    Jag var inne på lilltoan och grejade med håret och hör hur hon ändrar sig och kommer dit till mig, med byxorna hasandes kring fotknölarna. Så säger hon; "Hej mamma! Jag kommer hit istället och bajsar, så kan vi prata litegrann" 4½ år... härlig ålder ♥

Daa; läs Blommans inlägg och låt det sjunka in. Kram!

*vinkar till alla andra och stressar vidare"

• lanovia 08

Ninnis, vad mysigt det låter med konserten och middagen. Bra att ni fick gjort något bara ni två och hotelldate låter ju underbart!!!
    *kramar*

• passionsblomman

Vad kul Lanovia att du numera kan se fram emot Aurorasamtalen! och fyyy vad de där sista veckorna är trånga och man längtar ganska mycket efter att få ha sina inre organ ifred, osparkade och oklämda...

Sedan kommer de ut och då börjar man efter ett tag längta efter att få ha tuttarna ifred istället. Och att få gå och bajsa i lugn och ro, det får man visst vänta med tills ens ungar flyttat till egna lägenheter...

• Sonja68

Blomman: Så fantastiskt roligt och jag förstår precis hur bra det känns som förälder när man ser sitt barn i sitt rätta element. Helt underbart ♥ ♥ ♥

• Sonja68

Ninnis: Extrakramar till dig. Skönt att ni fick en bra Winnerbäck-kväll tillsammans

• lanovia 08

Blommis vad kul att läsa om sonen på planen. Låter som han hamnat rätt, skönt att han har en mamma som stöttar honom.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...