• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • ingenjörsbruden

Leksi: Inget vidare med fler arbetstimmar....

EA: Naprapat-behandling är läskigt...men brukar kännas skönt efteråt.

Villemoa: Är spikmatta skönt? Lovar att hålla tummen för fabriksuppstarten!

Ninnis: Billig massage på jobbet....så härligt....borde alla få! Även hemmafruar!

Daa: Hoppas du kunnat sova bättre!

Har jag svårt att somna så brukar jag fösöka visualisera massage....funkar för mig...

• ingenjörsbruden

Inte konstigt jag snubblade idag....när Hvidis tits räcker t ryssland.... *hoppar jämfota över titsen i stil m Grevinnan o Betjänten*
  • ingenjörsbruden

Ankan: Härligt m hjärtljud! Förstår att du är orolig! Hoppas det bara var utrustningen som spöka!

Lanovia: Bra Bm kollar upp blodtryck o huvudvärken.

Blommis: Härligt m fotbolls-succé!

Bruttan: TRor det var du....Sophögen på fraggelberget!!! YHon e klok hon!!!

Har haft det mysigt m mamma här.
    Jag åkte o shoppade, byxor t mig, kläder t busan, framkallade foton...allt på 2h!! Mkt nöjd! O hemma så hann mamma dammsuga o dränk alla orkideerna!
    Ikväll är maken på julbord....

Skickar stora t er alla....

• Fjällbruttan

Tjing!

Allvetande skräphögen på Fraggelberget är tillbaka i rymden....
    Men har ont i armen, mer än förra gången, och har tre döttrar som numera inte ska riskera trynen men varav de två äldre ser lite spökaktiga ut och har ont i armen de med... och med en man med tennisarmbåge ser v rätt lustiga ut när vi sk plocka i och ur diskmaskin eller så....

Igår var jag VANSINNIGT STOLT!!!!
    Var på utvecklingssamtal med Iza (ni vet den där sura tonåringen??) och hennes lärare som är en riktigt uppstoppade gubbe med stålpinne uppkörd i rumpan ÖSTE beröm över ungen Alla hennes omdömen var super, utom i slöjd där det "bara" vad bra...
    Ja, men jag vill ju bli läkare så det är ju bäst jag börjar satsa nu säger dottern...
    Stolta modern kommer att jubla så länge det håller i sig!!
    Dessutom gör hon faktiskt läxorna utan tjat, bara det är en ny upplevelse

Hoppas allt är bra med er och att allt elände stormat över!!

Ninnis, extrakramar till dig!!!

Nu ska de enarmades förbund mysa i soffan och sjunga till Singing Bee

• Sonja68

Fjällbruttan: Du har all anledning att vara stolt över dottern.
    Coolt att hon har ambitioner och förstår att det är bra att börja satsa nu. Klok tjej, som mamma

Villemoa Vilket SMS! Vad svarade du

Jag ville säga nåt till fler, men jag orkar inte... måste gå och sova... har varit på kören och sjungit och luftat lungorna så håret fladdrade i hon som stod framför mig
    Tänk vad det rensar systemet bra, körsång. Man blåser liksom ur sig all skit, även psykologiskt, så man är som pånyttfödd när man går därifrån.

En extra bamsekram till Ninnis.

Gonatt govänner!

• ingenjörsbruden

Bruttan: Jag bara ääääälskar sopberget på fraggelberget!!!! *nostalgisk*
    O vilken dotter!!!! Kan hon månne snacka lite m min systerdotter/guddotter?! Hade varit behövligt!
    Stolt e det minsta du ska vara!!
    *fniss* enarmades förbund

Just det...Sonja, dina döttrar var ju helt underbara!!
    Körsång eller bara sjunga är bra för själen tror jag!

nu e maken på väg hem! Han längtade massor efter sina tjejer!

Nattinatti

• Villemoa

Jag svarade att han nog hade skickat till fel person varpå han svarade att han bad om ursäkt och att det var så pinsamt. Skickade då att det var lugnt och att han skulle ha så kul på maskeraden

Trodde att det skulle sluta vid det men vad gör karln då, jo börjar flirta med mig!! han frågade vem lilla jag kunde vara. Svarade kort och gott "nygift som får felskickade sms till sin telefon". Trodde ju att han skulle fatta mitt ointresse men då frågar stolpskottet hur gammal jag är. "Helt ointressant" var mitt svar och då fattade han äntligen!!

Hoppas nån förstod mitt svammel

Ingis; det är faktiskt jätteskönt att ligga på spikmatta! Man blir avslappnad och sömnig men man får se upp så man inte somnar på den!

• Villemoa

"Dansa och häng med *klapp, klapp*. Sjung med oss låt munnen le! Sprak och fest och färg, i vårt Fraggelberg!" Löööööv Fragglarna

Bruttan; härliga omdömen Iza fick! Såna utv.samtal är härliga att hålla

• Fjällbruttan

Sitter här och skrattar för mig själv
    Kunde ju inte låta bli att sjunga fraggelsången högt, varpå Saga stirrar på mig och kommer fram, lägger huvudet i mitt knä och säger:
    -men maaaaammaaaaaaaa, de e ingen faja!
    Och klappar mig på benet

Stackars barn, hon tror nog det brutit löst totalt för mig nu

Är det nån som har koll på om man kan ligga på spikmatta och vara gravid?

Jag är fortfarande så stolt över Iza, speciellt som vi har haft typ 5 år med: hon är lite lat på lektionerne, busar/pratar för mycket, närvarande men ändå frånvarande, duktig och klarar allt med verkar uttråkad och less....osv...
    Nåt har lossnat denna termin och det är så kul för hennes skull också

Klok du är Blomman som pratade omkull tjejen, det skulle kunna varit Iza om jag inte sagt åt henne att jag vil inte höra ett pip för då skrämmer du Saga! Vi vaccinerades familjevis.
    Dock satt det en finnig lång drasut i 15-års åldern och talade om för alla hur ONT det skulle göra, men se då fick han tanten på sig och tillslut medgav han att han bara ville skrämmas! Han tyckte nog jag förstörde hans dag

Kram till alla!

• Fjällbruttan

Ohh Glömde ju berätta, jag överger familjen ikväll och sticker på tjejmiddag, så trevligt så!!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...