• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Jenny står brud 090801

Blommis: Härligt att ni tog er iväg på lite adventsmys Hur mår du idag annars då?

När det gäller stjärnor och ljusstakar i fönstrena har vi samma problem som ni. Att gå ifårn att ha 5 fönster till 28 gör att det inte räcker med de 4 stjärnor och ljusstakar vi hade. Loppis är bra där har jag köpt två fina gammeldags ljusstakar för endast 25 kr. Så har du inte kollat in loppisarna i din stad tycker jag absolut att du skall göra det. Om inte annat kanske du kan hitta ngt annat fint.. (säger en som ÄLSKAR loppisar )

Ingis: Låter som du har mycket att göra...

Nu kommer min kollega in, dags att logga ut.

• Hvidbrud

hjälp! någon äter upp min hand! får bli med vänster... lilla e följer med i era liv... måst läsa hogt för att få ro att läsa. som liila ballabus sover min skatt helst på natten och sover max 30 min i sträck på dagen. igår kunde hon dra sig till sittandes för första ggn och hon har hittat sina fötter- stirrade facinerat på hur tårna rörde sig
    Nä nu har jag varit tyst för länge! kraam!
    fika på lördag eller söndag anyone?

• passionsblomman

Hello everyone!

Idag har jag först varit på banken med sambon och uträttat lite såna där vuxna saker. Sedan skjutsat honom till jobbet och då passat på att fixa en ny toasits istället för den USLA som satt på vår ena toa. Har redan gjort detta en gång, men när jag packade upp den var den helt repig och affären hade ingen ny. Nu är detta åtgärdat och man kan slå sig ner i lugn och ro...
    Så har jag handlat mat och kånkat hem den, pratat med f-kassan -alltid är det något som krånglar med dem!
    Lilla pappa har jag också hunnit med. Så. Nu är jag här!

• Sonja68

Bra jobbat Blomman! Du är välförjänt av lite fika och nybryggt kaffe! Vi har ny kaffeautomat som maler bönorna och det luktar ljuvligt. Samt en saffranskrans stod på fikabordet nyss. Vill du ha?

• lanovia 08

Lilla E och Ballabus verkar vara aktiva på dagen. Men då sover de kanske bättre på natten än många andra barn??
    tänk vad fascinerande fötter och tår kan vara.

Blomman du har varit duktig idag.

Jag är så trött nu så jag vet knappt hur jag skall orka sista timmen på jobbet. Har ställt in kvällens rep till fördel för soffan. Lätt att jag tänker ligga där ikväll. Gå är en ren plåga idag. spillevinken ligger med all sin kraft nedåt så jag har ringt till maken och bett honom hämta mig så jag slipper gå hem idag. Helst vill jag gå för att få lite frisk luft men tror tyvärr inte det går.

• passionsblomman

Fika! Klart jag vill ha! *grabbar en lussebulle*

USCH vad förkyld jag fortfarande ääääär! Jag har inte den minsta lust att sitta på en läktare i svala handbollshallen ikväll, men strax måste jag ändå åka och hämta sonen hos en kompis och sedan dra dit. Jag tänkte ha sinnesnärvaro nog att ta med mig en bok idag.

Tror som du Lanovia, sover ugarna så långa nätter i sträck så fyller de ju strörsta delen av sovbehovet då.
    Min son sov INTE på nätterna sådär och han sov ändå bara 20-30 minuterslurar på dan. Jag gjorde inte ett ski första tiden...
    Bra att maken hämtar dig förresten. Det är du värd!

• Leksi

Hej!

Låter som de flesta haft en trevlig första advent!
    Kramar till Blommis och Daa som inte mår bra. Och till Lanovia, vad jobbigt!! Tur att din snälle man kunde hämta dig på jobbet. Jag ställde också in kvällens träning, kände mig så trött när jag cyklade hem och bara tanken på att ge sig iväg igen kändes övermäktig. Så nu blir det soffan och laptopen för mig också. Ska passa på att göra klart en fotobok från bröllopet som jag håller på med. Tänkte att den ska bli julklapp till mina föräldrar, farmor och svärmor. Jätteroligt är det!! Och går mycket fortare än att göra ett traditionellt fotoalbum eller scrapbooking.

*snor också åt mig en bit saffranskrans* Gud så gott!!

• Villemoa

*svischar in*

Leksi; har också gjort fotobok som ska bli julklapp till mina föräldrar och så till svärföräldrarna. Hämtade ut dem i lördags och de blev såå bra!!

Kramar till alla!

Leksi skrev 2009-11-30 18:30:29 följande:
    Hej! Låter som de flesta haft en trevlig första advent!Kramar till Blommis och Daa som inte mår bra. Och till Lanovia, vad jobbigt!! Tur att din snälle man kunde hämta dig på jobbet. Jag ställde också in kvällens träning, kände mig så trött när jag cyklade hem och bara tanken på att ge sig iväg igen kändes övermäktig. Så nu blir det soffan och laptopen för mig också. Ska passa på att göra klart en fotobok från bröllopet som jag håller på med. Tänkte att den ska bli julklapp till mina föräldrar, farmor och svärmor. Jätteroligt är det!! Och går mycket fortare än att göra ett traditionellt fotoalbum eller scrapbooking.*snor också åt mig en bit saffranskrans* Gud så gott!!
  • Fru E

Bra att ni håller lugnt tempo så jag hinner läsa ikapp på kvällarna

Daa-BOM står som Ninnis säger för att indianerna kommit och man inte är gravid eller motsatsen till BIM
    Hoppas att dina provsvar ser bra ut och läkaren har någon idé om var felet kan ligga

Jenny-här är en till som älskar loppisar!!!!!

Lanovia-bra att du lyssnar på kroppen även om det tar emot och du vill göra fler saker. Viktigast är att du och spillevinken mår bra

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...