• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Sonja68
    Ninnnis skrev 2009-12-01 11:50:13 följande:
    Han tyckte först inte det var någon vits att ta med det, men när jag sa att då får han inte ta med chokladkalendern heller så gick han med på det
    Utpressning, det är mina takter det!
  • lanovia 08

Det gäller att hota med rätt saker Ninnis!
    Chokladkalender har vi också, svärmor som köper till oss varje år. Inget jag är uppvuxen med så känns inte nödvändigt för mig men tackar heller inte nej när vi får.
    Men i år blev dock nästan mottet rågat för nu finns det chokladkalendrar till hundar. Och givetvis har våran hund fått en sådan (inte utav oss och inte utav svärmor utav av en annan bekant). Känns ju rätt menlöst för jag kan säga att hunden förstår inte det minsta av vad som händer. Hon får en godisbit och är överlycklig över det. Men det kunde hon fått ändå...

• Sonja68

Lanovia: Chokladkalener för hundar! *nynnar "...allting går att sälja med mördande reklam..."*

• lanovia 08

Härligt Ankan att hjärtat slog som det skulle nu.

Kul för tjejerna att få lyssna Bruttan. Fast de äldsta har kanske varit med förut o hört?

Leksi köpte klänningen på H%M en svart väldigt enkel, den är rak och rätt tight. Så ingen sådan som har band i midjan och sedan svänger ut. Provade några sådana först men känner mig bara som en stor ladgård i dem även om jag tycker att de kan vara så fina på andra.

Ninnis låter som en utmärkt måndagstradition du har.
    Mysigt med gudsonen.

• lanovia 08

3v kvar har jag. Behövs det så kan jag såklart trappa ner innan men känns inte som ett bra alternativ just nu för då vet jag inte hur jag skall hinna med allt här på jobbet.
    Men jag skall börja med att försöka vila ordentligt ikväll, sedan blir det hektiskt på jobbet torsdag och fredag. Därefter blir det stora vilodagen på lördag då jag inte kommer göra många knop. Sedan får vi väl se hur jag känner det nästa vecka om energi finns där eller inte.

Ninnnis skrev 2009-12-01 11:44:57 följande:
    Lanovia, är det typ 2,5 vecka till du ska jobba? Om det känns övermäktigt kanske du kan trappa ner lite tidigare? Det kan bara du avgöra, men lyssna på kroppen (och Spillevinken)!
  • lanovia 08

Är smått frustrerad här nu, har ju som ni förstått en viss tidspress för att hinna klart. Körde 2 försök förra veckan, båda gick åt skogen och behöver köras om. Det ena körde jag om igår och har även denna gång gått åt skogen. Verkar tack och lov inte vara mitt fel någon av gångerna utan mest naturens underverk men jag blir ju tokig, jag hinner inte!! men men har man valt denna bransch så har man.
    Här gäller helt klart ju mindre tid man har desto större sannorlikhet att allt skiter sig.

• lanovia 08

Verkar inte bättre än så.
    Jag var inte med vid öppnandet imorse för då låg jag o kämpade med att få mina lemmar att röra sig. Men jag tror faktist hunden var högst fascinerad över att det var just lucka 1 som öppnades!!!
    Sonja68 skrev 2009-12-01 11:58:43 följande:
    Lanovia: Chokladkalener för hundar! *nynnar "...allting går att sälja med mördande reklam..."*
  • lanovia 08

Ninnis förresten kalenderljus, hinner du få det att brinna ner hela vägen till 24. Vi har gett upp det nu för vi får kämpa som tokar för att hinna med. och ändå tycker jag vi eldar mkt ljus hemma

• Ninnnis

Hemma har jag ett vanligt smalt kalenderljus, på jobbet har jag ett tjockt som får brinna hela dagen. Men jag minns när jag var liten att jag ibland satt och tryckte ner kanten för att komma ner till nästa datum...

Chokladkalender till vovven? Nja, det hoppar vi nog över...

För övrigt är jag oerhört nöjd med att alla julklappar är avklarade förutom makens. Diverse evenemangsbiljetter, fotokalender, fotoörngott samt en hel del från bluebox.se. Tacka vet jag internet!

Det innebär att nästa veckas shopping i London kan inriktas på - moi!

• Ninnnis

Snälla håll en tumme eller två för att min lillasyster klarar uppkörningen i detta nu!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...