• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • ingenjörsbruden

Fasen va man är fyndig....

Bella sitter nu i IKEA-barnstolen med en fete dunkudde runt om sig....fyller ju inte upp stolen helt....o så kan man ju lägga leksaker på brickan framför....DAGENS MEST STRÅLANDE IDÉ!

Så hon har suttit i stolen när jag dammsugit o fixat o moppat o nu ska jag laga mat!

Husbygget pinnar på utav tusan....på måndag kommer målaren, sen kakelgubben...ja det börjar snart bli färdigt!!!
    Inflyttning fortfarande i slutet på jan.....köket ska monteras osv....

Tänker massor på er...kanske kan jag hinna med att läsa mer nu när jag introducerat barnstolen....hoppas det! Längtar massor efter att läsa o vara med er...men tids nog så blir det nog så.... Iallafall sen vi flyttat!

• Sonja68

Hej Ingis!
    Uppfinnigsrikedomen utvecklas enormt när man blir förälder

Jösses, vad ni bygger! Pust, jag blir alldeles förstummad, hur orkar du med bygge och bebis?

• Daa

Heeej.
    Kikar in som hastigast innan jag far hem från jobbet. Idag har det varit full huggning hela dagen.

Kramar.

• passionsblomman

Sorry Sonja, jag verkar ju som värsta ord-besservissern. Och det är jag nog förresten när allt kommer omkring.

Jag kan verkligen haka upp mig på sådana där saker som just vad man kallar det kvinnor lägger sin tid på respektive vad det genast blir när en man gör samma sak. Han pysslar aldrig. Allra minst så har han en hobby eller ett "brinnande intresse"
    Jag tror att vi får mycket av våra värderingar med oss just på de där små subtila visen. Och jag tror det i själva verket är DÄR hemligheten med våra usla löner ligger. Vi värderar inte ens själva det vi gör lika högt som det ännen värderar sin egna insats.

Samma sak när vi har samtal och diskussioner. Vi SJÄLVA kallar det tom pladder/tjatter/skvaller/kackel etc etc. Ta ett ev de exemplen och försök överföra det till ett manligt sammanhang...
    Jo tjena! De umgås/diskuterar/avhandlar/förhandlar/samtalar osv osv i all sin viktighet. Även när de bara bärsar i bastun och det bärsande t är inget MYS märk väl, utan allra minst ett affärsmöte eller en arbetskonferens.

Gud, jag kan prata mig blå om just det här...

• Sonja68

Jo, har märkt att du går igång på det Men det är rätt, bra att någon reflekterar och gör andra uppmärksamma på detta faktum.

• Sonja68

För du har rätt. Och det är snett att det är så!

Nu måste jag rusa till kalaset!

• Ninnnis

Hej då Sonja! Glöm inte spara lite smörgåstårta till mig! *tittar bedjande med hundögon*

Daa, huggning?

Blommis, du har helt rätt! Det är sånt man (jag) inte tänker på förrän någon påpekar det.

Hej Ingis! Smart med Bella i stolen! Hoppas det innebär att du kan hänga lite mer hos oss Kul att det händer grejer med huset.

Nu ska jag åka och träna. Kram på er!

• passionsblomman

Vad är HUH?

Det är syrran som är hundnörd, inte jag...

Ninnnis skrev 2009-12-01 16:08:44 följande:
    Jag håller med Sonja, jag är också imponerad av kreativa människor.Blommis förresten, hundärende i Knutby, har det med HUH att göra?
  • ingenjörsbruden

Uppdelningen här är som följer:
    Jag tar Ballabus o allt m hemmet....så gott jag kan o hinner...
    Några husgrejor roffar jag åt mig...färgval o garderobsinredning (VIKTIG)
    Maken tar allt annat m huset...
    Orkar.....nja...ja...jo....vi måste! Tur det bara e en kort tid kvar....hade inte pallat m en renovering direkt....för lång tid med lägre intensitet.....nu e det verkligen fullt ös, medvetslös. O en hel del hjälp fr mamma o syster!

Blommis....är det inte det som kallas manligt/kvinnligt....same same but different.....viktigare o mer betalt?

Daa....hoppas att dagen varit full m kramar!!!
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...