• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Sonja jag blev för nyfiken för att scrolla så nu sitter jag här och dreglar. Men tack för att du varnade mig ialla fall.

Vad kul med dansföreställning. Vad dansar din tös för något?

• Sonja68

lanovia 08 skrev 2009-12-02 08:56:51 följande:

Sonja jag blev för nyfiken för att scrolla så nu sitter jag här och dreglar. Men tack för att du varnade mig ialla fall. Vad kul med dansföreställning. Vad dansar din tös för något?
    Det kallas "fridans" bara tror jag. Eller "dansmix". Bygger mycket på improvisation. *vänta, ska kolla*

www.kalix.se/templates/Page____10478.aspx

Hon går i gruppen "Dansmix 8-9 år", fastän hon blir sju i januari, för hon gick i första gruppen "BArndansmix 5-7 år" förra året. Tror de har justerat åldersindelningen lite, för det var MASSOR av nya femåringar när höstterminen började.
  • Sonja68

LÄngre ner på sidan kan du läsa om Fridans/Modern dans. Vad det är.

• Ninnnis

Tack, Sonja! *smaskar in mig smörgåstårta*

Vad kul med dotterns dans! Jag förstår att du är stolt som en tupp när hon uppträder

Lanovia, träningen gick bra, men som vanligt tog jag i så jag nästan svimmade på slutet. Har lite svårt att ta det lugnt... Ja, i eftermiddag ska jag leka med gullungen

Tycker det låter som en bra idé att ta det lugnt och ladda lite idag när du har så fullt upp kommande dagar!

• Sonja68

Stolt och stolt... Idag är första gången hon uppträder på stor scen, så jag är mest NERVÖS!! Tänk om hon inte pallar
    Men jag tycker det är kul att HON tycker det är kul att dansa och röra sig
    Och ikväll, efter föreställningen, kommer jag nog vara jättestolt !

Förra året hade de bara "öppen klass" för oss föräldrar, innan avslutningen. Då fick vi se hur en "lektion" går till.

I år ska vi även få en uppvisning av bara barngrupperna, på måndag, och då blir det även fika och "riktig" julavslutning.

• Ninnnis

Det kommer att gå galant, det är jag säker på! Och OM något går lite fel så är det inte hela världen heller. Fast det kan kanske kännas så när man är liten... Men som du säger, det viktigaste är ju att hon tycker det är kul!

• Sonja68

Ja visst! Och blir mamma finns ju på plats redo med stora famnen att trösta och stötta. Hon kommer vara världen sötaste lilla fjäril (jag är inte alls partisk ) ♥

Igår fick jag se presenten hon hade gjort till mormor: En liten långstyngstavla med en människa, blomma, stjärna. Så himla fin!! Hon har tydligen kämpat och hållit på med den ett bra tag sa Fritidsfröken, och t.o.m gjort presentpappret själv av brunt inslagspapper som hon klistrat bilder på.

Lilla K hade också gjort en present. Ett litet hjärta i en massa färger av såna där pärlplattepärlor som man stryker på baksidan. Och satt i ett snöre till ett halsband eller en prydnad att hänga i fönsret, granen eller vart som helst.

Tror ni mormor blev glad?! Gissa EN gång

• Sonja68

*mumsar pepparkaka med kristyr*

Vi fick pepparkakor o glögg på jobbet till morronfikat.
    Sympatiskt va?!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...