• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

Ingis, du som är ingenjör och allt kommer säkert att uppfinna en hel massa innovativa lösningar under din mammaledighet. Se till att få dem på pränt, ta patent och delge världen och bli miljonär!

Och du har helt rätt: orkar och orkar, man är ju tvungen att lösa de situationer man står i.
    jag brukar tänka att jag hade kunnat var nybliven mamma i ett svältande flyktingläger utan vatten också, och då orkar jag lite bättre...

Igår såg jag på det där förlossningskliniken. En familj fick ett barn med ett ovanligt och allvarligt syndrom och var ju jätteledsna.
    Då tänkte jag "jag skiter i att kämpa för fler barn, jag vill inte vara med om det där"

• lanovia 08

Här är det lugna kvällen ikväll. Har precis lämna TVsoffan och mannen har åkt på sin träning. Själv tänkte jag fylla kvällen med så lite som möjligt. Sitta här lite, ta en kortare o långsam promenad med hunden bara för att få lite luft. Och sedan skall jag nog även försöka mig på något så intressant som att duscha utan dusch. Läsa lite kanske? Nej nu blir det snart för mkt grejer.

Gulliga ni är som oroar er. Men tror inte det är något fara. Jag känner redan att jag har lite mer ork än imorse. Har fått sitta mkt på jobbet idag vilket hjälpte, samma blir det imorgon.

• lanovia 08

Ingis, trevligt att du kommit på ett bra sätt att underhålla Ballabus samtidigt som du kan få lite annat gjort.

Jag kom precis på att jag tänkt köra yoga här ikväll. Jaja det stryker jag snabbt ur schemat det vore totalt för mkt anstängning.

Ninnis, hipp hipp hurra och grattis till syrran som klarade kortet med stort K!!!!

Hmmm undrar vad mer jag skulle svara på? Det har verkligen spamats här idag.

• lanovia 08

Här var aktiviteten låg ikväll. jag skall nog gå vidare och göra ingenting någon annanstans.

• lanovia 08

Orkar nog inte plåga er med spam

• lanovia 08

Gud vad trött man kan bli. Ringde försäkringskassan för att fråga lite. Fick välja massa alternativ och i slutänden även knappa in personnummer, när jag väl har tatt mig igenom alla val och infointryckningar hör man: Kundcenter har hög belastning var god försök senare.

• Daa

Blommis: det är när man börjar fundera kring sådana där små ord som man inser hur djupt rotade könsrollerna egentligen är.

Ninnis: grattis till lillasysters körkort. Det är en stor dag i ens liv *minns känslan* Och så kul att åka till London med henne!
    Vad gäller "full huggning"... kanske har gjort bort mig nu, men jag har som haft för mig att det är ett uttryck för att det är mycket som händer och man har mycket att göra...

Sonja: vilka fina minnen

Lanovia: fint med lugn kväll. Gosa med den gulliga hunden är ett förslag från mig.

Jag fick provsvaren idag. Slet upp kuvertet innan jag skulle bli alltför nervös (råkade faktiskt riva sönder brevet i min iver, men det gjorde inget, för det var ingen text just där ).
    Citat: "Proverna som togs här var bra". Det var allt. Jag vågar anta att det betyder att jag inte är glutenintolerant och det känns skönt. För tillfället tänker jag glädja mig åt det.
    Imorgon får jag väl fundera på vad det betyder med tanke på att jag fortfarande mår ganska illa och idag har varit riktigt yr bitvis...
    När jag repat mod kanske jag kissar på en till sticka.

• lanovia 08

Vänta här nu, läste jag smörgåstårta i ett inlägg?? Ni får inte skriva om denna goda uppenbarelse där jag kan se!!! *dreglar*
    Och nu vrider sig spillevinken i magen och vill också ha!!! mums!!

• Daa

Men oj, så störande
    lanovia 08 skrev 2009-12-01 20:11:15 följande:

Gud vad trött man kan bli. Ringde försäkringskassan för att fråga lite. Fick välja massa alternativ och i slutänden även knappa in personnummer, när jag väl har tatt mig igenom alla val och infointryckningar hör man: Kundcenter har hög belastning var god försök senare.
  • lanovia 08

Daa om du inte är glutenintolerant så är det ju en bra början.
    Yrsel är inget kul, men om du är deprimerad och stressad över allt som händer i din kropp så kan det var en nog så god anledning till att du svarar med yrsel.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...