• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-12-01 14:48:51 följande:
    SONJA!!!!!
    Hej
    Kan ju inte låta dig vara här alldeles ensam
  • Ninnnis

*torkar bort luktsaltet från näsan*

passionsblomman skrev 2009-12-01 14:44:10 följande:
    Har syrran klarat uppkörningen och i upphetsningen välte du ut kalenderljuset så skrivbordet tog eld och nu är brandkåren hos er Ninnis? Är de snygga, brandmännen? Lägg dig på golvet och se lite lagom avsvimmad ut så bär nog en av dem ut dig i sina armar.
  • Ninnnis

Gjorde jag?! Jag är här, lillasyster har klarat körkortet och ljuset brinner fortfarande

passionsblomman skrev 2009-12-01 14:46:36 följande:
    Jaha, nu slocknade till och med Ninnis...
  • Ninnnis

Min mamma gjorde också en kalender där jag fick ett litet paket varje dag... *nostalgisk*

Om jag inte har fel så får lillasyster fortfarande det, 18 år gammal. Man blir bortskämd när man är sladdis...

• Sonja68

Grattis till syrrans körkort Ninnis.
    Shoppingresa till London, oh la la... Ta med mig *ber på mina bara knän*

• passionsblomman

GRATTIS lillsyrran till viktigalappen!
    Jaha, inget kontor i ljusan låga, det var ju väl. Fast det där med brandmännen var en ganska spännade eftermiddag för dig i min fantasi Ninnis!

Sonja, är det inte ganska läskigt att man kan råka glömma sådana där saker...

Jag som älskade adventsgranen. Och såklart vi hade enris också.

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-12-01 15:07:07 följande:
    Sonja, är det inte ganska läskigt att man kan råka glömma sådana där saker...
    Jaaa... Hade liksom fått för mig att min mamma inte var någon pysselmamma (jag är ju inte det heller), att hon bara var sjuk (svår migrän) eller ständigt frånvarande på en massa politiska möten, kyrkomöten och studiecirklar.
    Men när jag tänker efter så både stickade och sydde hon jättemycket! Tröjor till mig tex. Massor med gediget vackert hantverk gjorde hon ju; dukar, gardiner, tavlor osv. Undrar var de är nu?
    Och hon älskade att laga en massa gourmetmat och prova nya recept och bjuda hem folk. (Jag är kass på att laga mat).
    Och många av de där mötena och studiecirklarna drog hon faktiskt med mig på, så hon var ju faktiskt nära mig nästan hela tiden.
    MInns hur jag och min kompis var med våra mammor flera dagar och växtfärgade garn som de sedan stickad tröjor av Så kul vi hade!
  • Sonja68

Låter som att mamma inte finns mer, men det gör hon. Hon fyller ju 75 idag! Men efter att hon blev sjuk i cancer (som hon bekämpade) och sedan lymfödem, så har hon haft jätteont i sin arm och en massa andra problem som gör att hon inte kan handarbeta längre, ej heller laga mat. Hon står däremot och kommenderar min pappa hur han ska laga maten

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...