• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Bruttan, skönt att begravningen gick bra.
    Inte konstigt att du inte gillar att baka denna gång, roligare mål kan det ju finnas med kakorna.

Vad roligt med L som fått en son!

• lanovia 08

Eftersom jag sitter här och skriver kan ni nog räkna ut att Ingis går som första förlorare i vadet, blev inget denna morgon. Villemoa gissade väl på någon gång idag? Hmm har svårt att tro att det blir det.

Var på överasknings-25-års-fest igår. Jubliaren blev riktigt överraskad. Och jag så till att rocka lite på dansgolvet innan vi åkte hem, men inte vekrar det ha hjälpt.

Inser att jag kommer bli knäpp om det tar 3v till. Inte på att själv vänta, utan på allt tjat runt omkring. Har redan fått ett samtal från mamma idag, när vi båda var upptagna på var sin toa och inte kunde svara så var hon snabbt på mobilen för att se om jag svarade där. Svärmor ringde för några dar sedan för se om jag kände av något. Jadu känner jag av något så skall ni vara hundvakter alltså lär du få veta.
    Jag förstår att folk väntar och längtar. Men det gör vi med, sluta tjata det gör det bara jobbigare för mig.

• lanovia 08

Förövrigt mår jag fruktansvärt illa idag. Baksmälla från igår kanske?

• Daa

Lanovia: jobbigt med allt tjat. Samtidigt kan jag förstå att era föräldrar är ivriga att få träffa spillevinken. *hjärtar*

EA: det verkar krångligt det där med budgivningen och visningen. Det blir fortsatta tumhållningar alltså.

Bruttan: skönt att det gick bra med begravningen. Kan tänka mig att det känns alldeles extra mycket med tanke på svärmor... *kramar*
    Men ett bra slut på dagen iaf, med goda nyheter om L och Axel.

• Fjällbruttan

Hej

Idag har jag haft kul!!
    jag har betalat ut löner från maken´s företag(första gången... alltså går det bättre och bättre )och det var skoj!! Tom. jag fick lön!!

Sen har jag ruschat på lite så skrivaren glöder nu... sak göra årsbokslut imorgon och allt jag skulle gjort i veckan när jag var sjuk klämde jag in några timmar idag, men nu är det klart!

Och nu ska jag roa mig med att skriva en saftig faktura
    Lite roar en elak fjälltant

• Fjällbruttan

Lanovia, smart att shaka lös på dansgolvet, skulle du inte göra åttor med höfterna?
    Snacka om att skaka ner Spellevinken

Är så tacksam för att mina barn dykt upp (ner?? ) lite tidigare än BF, jag har sluppit tjatet och väntan, ser ju hur det plågat mina vänner, så jag brukar vara utters försiktig med att fråga... men att vänta en VECKA medans L häckade på BB, det var faktiskt överkurs

• Leksi

Åh då var man tillbaka hemma igen (sen igår em) och hela dagen har försvunnit med hemmastök. Har betalat räkningar & sorterat in alla årsbesked etc. och nu är det hög tid att börja med middagen. Det ska bli paj idag och det tar ju sin lilla tid.

Stort GRATTIS till jobbet Villemoa!! Så klart du fick det för att de verkligen tror på dig! Och så håller jag tummarna superhårt för att det ska bli ett plus den här månaden. *tycker också det är för jäkligt att vi inte har BF tillsammans den 18 april*

Ingen spillevink, men en liten Axel i alla fall. Vad skönt att allt gick bra för din kompis Bruttan!

Var ni på visning av det andra huset idag EA eller struntade ni i det? Hur går det med budgivningen av det första?

• passionsblomman

*skelar av trötthet'

Idag var det uppstigning kl 6 med anledning av inomhusfotbollscup (vad sägs om DET ordets längd?)

Alltså kunde jag absolut inte somna igår natt. Jag har sovit noll, nada och inget. Sedan har jag suttit på en träbänk och hejjat mellan kl 8 och kl 15. Vi hade 4 timmars väntan mellan match 1 och två.
    Vi torskade alla matcherna, så eftermiddagens senare del har ägnats åt att torka tårar, laga mat och peppa.

Det faktum att det var två av matcherna som var oerhört jämna och att en av förlusterna bara var ett rent missförstånd som ledde till ett mål i slutsekunderna för motståndarna, det ändrar inte tyngden på de där små axlarna just nu och inte hänger huvudet mindre heller.

Men man får deppa när man gett allt och det ändå inte räckte. Dessutom lyckades min pojk få sig en rejäl känga på vristen så han har ganska ordentligt ont. Det gör ju inte saken bättre precis.

Nu blir det Zon på vristen,- för vi vet ju var han har ont... och så måste jag nog vila lite, medan han får äta lite godis som plåster på det sargade krigarhjärtat.

• passionsblomman

Lanovia: Dra ur jacket och stäng av mobilen!

"Ring inte mig-jag ringer er"

Det gjorde jag. Jag höll på att få spader på telefonen. Och jag gick 6 dagar över mitt datum förutom att jag dessutom varit flera vändor på förlossningen pga vattenavgång och blödningar och gu vet allt. Gissa om det ringde.

Usch!

• lanovia 08

Även Villemoa gick förlorande ur vadslagningen.
    Har varit hos BM nu och allt ser bra ut. Nu hade vi en annan BM idag vilket innebär en annan mätning av magen men den verkar inte ha växt något sedan förra veckan. Som hon sa den är klar nu, bara att komma ut.

Blommis, ja igår hade jag allvarliga funderingar på att isolera mig själv. Vanliga telefonen, mobilen (samtal och sms) och Facebook alla överöste mig igår med frågor om något börjat hända ännu, när barnet tänkte komma etc. Ja om jag det visste.

OBS! Jag stör mig inte på era frågor när ni undrar hur det är och hur jag mår. Det är en helt annan sak.

Och jag insåg igår hur jäkla sjuk den här världen, inklusive jag själv är. Det var alltså igår 3 dar kvar till BF. Vad 17 går jag och är så otålig för?? Varför denna stress? Jag har ungefär samma känsla som jag hade vid BIM varje månad när vi försökte. Med skillnaden att jag VET ju för tusan att det kommer komma ett barn och detta inom 3 v. Spela roll om man får vänta en eller 2 dagar längre än man vill???

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...