Sonja, mina sympatier!
Och min egen morgon var inte så kul heller. Sonen "var lite sjuk" dvs han vill INTE gå till "den där skolan" (hör ni hur jhan egentligen har ett "jäkla" där emellan orden?
Och han hade ju ONT i sitt ben och "kunde knappt gå" etc.
Jaha! Trösta trösta och peppa och dividera.
För ska han kunna träna handboll ikväll så lär han ju kunna gå och mer därtill på sitt lilla ben och då bör han ju rimligen kunna avverka sin skoldag också.
"Jooo, men INGET är roligt där och jag saknar min SKOLGÅRD och min klass och mina bästisar. Det finne inte ens en edna SAK som är likadan!"
Peppa peppa, se det positiva bla bla bla.
Sonen inte alls kramig utan vänder sig från mig och låter arg och avig.
Så efter Zon på benet, Aloegel på värmeutslagen från benskydden, serverad frukost och framplockade rena kläder och löfte att appa skjutsar ner till skolan så det onda benet får lite extra vila, så måste jag gå till sovrummet och gömmma mig och gråta en skvätt själv.
När han väl kommit iväg till skolan somnar jag om och vaknar av att de ringer från gyn.
"Linnékliniken kan inte ta emot er förrän vecka 12. Antingen får du vänta en månad eller så får ni byta klinik."
-Ööööh, jaha, vänta nu hur blir det då och när och hur?
Nu hade de ju sagt att det var de som skulle kontakta Linné och jag kan iofs undra om de inte var lite väl sena med att göra det, men det är ju ingen idé att spilla enrgi på det. Fast min sambo kommer att bli irriterad, det vet jag redan. Han tycker det är skitjobbigt med alla vaga "det är inget man kan veta exakt och man får vänta och se" som ofta är svaren i den här karusellen.
Så, det blir inget sprayande imorgon, utan nu ska man då vänta på mens igen istället. Jag HOPPAS den inte tar 35 dagar på sig att komma utan kommer på dag 27 som är mitt tidigaste.