• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

Tillbakakram
    Fortfarande irriterad över att kroppen låtsas vara gravid. Det känns som ett hån.

Oj. Medan jag skrev det här ringde en person med en förfrågan: vill jag måhända vara med i styrelsen föreningen där jag är medlem?
    Jag vet inte riktigt. De tror absolut att jag skulle vara en tillgång och jag kan nästan övertyga mig själv om att jag iaf inte skulle ställa till det.
    Under samtalet kom jag på att jag då kommer att sitta i sammanträden med en kvinna som är tio år yngre än jag och som är bra på allt möjligt, verkar lyckas med allt och får mig att känna mig smått misslyckad och som dessutom är gravid och som jag har försökt undvika att träffa på sistone, just för att jag inte vill se gravidmagen.
    Ska fundera på saken.

Dessutom håller jag på att ladda för aerobics ikväll. Sist gick det sådär. Jag var i deppdiket då och grät mig igenom styrkedelen. Man kan göra det om man är längst bak i gympahallen, för då är det ingen som ser att axlarna skakar eller hör att andhämtningen är konstig.

Sonja68 skrev 2010-01-25 19:28:31 följande:
    Daa: Stora kramen till dig från mig ♥ Hur mår du?
  • passionsblomman

Men Daa-gumman! *kramar om*

Jag tycker du ska tacka ja till den där styrelseposten och fejsa dina demoner. Om du gör det så söker jag det där jobbet....

Faktiskt är det en tjej i andra tråden som verkar duktig på sån´t där som erbjöd sig hjälpa mig skriva på ett CV och ett rev. För det är där det tar emot mest för mig. Jag är inte så bra på att sälja mig sjävs sådär. Och så är jag rädd att bli besviken om jag är så dum att jag tror att det vore nå´t för mig...

• lanovia 08

Blommis SÖK!!!! Som du säger det känns som ditt jobb, då skall du söka. Bättre ansökan kan man inte skriva än när man känner sig rätt för jobbet. Och vad är det värsta som kan hända?

• lanovia 08

Hvidis, man kan inte alltid hålla koll på datum och dagar, särskilt inte när man har mammakoma. Så om du inte kommit på det än så är det den 25e idag.

• lanovia 08

*kramar Daa*
    Gick du och tränade?

Styrelsen kan väl vara trevligt? Du kan ju inte hålla dig därifrån "bara" för en yngre tjej som du TROR har det perfekt. Förmodligen skenet som bedrar.

• lanovia 08

Här har det hänt nya grejer ikväll. Har haft regelbundna sammandragning, de kom var 10 min ett bra tag även om de var väldigt korta. Nu tror jag att de har avtagit men har svårt att reda ut det hela i att spillevinken rör sig så att det gör svinont.

Även om det dröjer ett tag till innan något händer så känns det ialla fall som ett steg i rätt riktning.

• lanovia 08

Blommis har du pratat med fröken ikväll eller?
    vilken tjej, vissa saker borde man väl ha fattat även i deras ålder???

• Fru E

Mäklaren ringde nyss och fick mig att sätta kaffet i halsen men hon ville bara berätta att visningen gått bra och att hon skulle höra av sig imorgon. Jag gjorde sedan misstaget att fråga om det var någon som sagt att de var intresserade och det var ett par som sa att det kändes bra *nej nej nej nej nej* så de har imorgon på sig

Daa-kramar om!

• lanovia 08

oh, spännande värre! Bara att hålla tummarna för att ingen vill lägga över er. Är ni beredda att höja något mer?

• passionsblomman

Lanovia, jodu! Nu börjar det bokstavligen dra ihop sig! hehe
    Bra att kroppen jobbar.
    Du kommer inte att missa när det drar igång lite mer på riktigt.

Det är ju kanon om den mjukar upp lite i taget, för jag är säker på att öppningsskedet blir barmhärtigare då.

Det värsta som kan hända? Jo det är att man får nej, eller inget svar alls och så tappar man lite självförtroende till och tänker "vem fan tror du att du är" om sig själv.
    Just nu är jag på en nivå där jag faktiskt inte vill visa mig för folk ens för att jag har gått och blivit gammal och tjock utan att knappt märka det.
    En gammal sjavig, sliten och oansenlig hemmafru ser jag i spegeln. Sådana får inga chefsjobb tror jag.

EA, som sagt- oliiiidligt spännande!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...