• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Hvidbrud

Men du, då ska du bara öppna munnen. Jag har aldreg set dig, men som jag känner dig är du helt klart chefsmatreal! Inspirerande, motiverande, välartikulerad, klok som få, rättvis och kärleksfull. Sälj du dig själv, men inte på rea! Sök sök sök! Ta emot hjälpen du kan få till cv ect och satsa nu! Var det inte du som sa nått med att fejsa några demoner?

• Daa

Det där var oschysst.

passionsblomman skrev 2010-01-25 20:01:50 följande:
    Om du gör det så söker jag det där jobbet....
    Eftersom jag vill att du ska söka jobbet och tror stenhårt på dig, så betyder det alltså att jag måste tacka ja.
    De där gravidmagedemonerna kändes bara som en extra tyngd i nej-viktskålen. Vad tusan ska jag i en styrelse att göra? Jag känner mig betydligt mer bekväm i rollen som ödmjuk tjänare.
    En sak talar för: jag har stört mig på det lätt könsstereotypa tänkandet i föreningen. På en styrelsepost kan jag peta i formuleringar i protokoll och liknande. Vad är det värsta som kan hända: att de andra i styrelsen börjar tycka att jag är dum i huvudet?
    Ska prata lite med maken. Han känner folket bättre.

Lanovia: oooh... Det händer saker!

EA: Jobbigt spännande för er. *håller tummarna, både för sinnesro hos EA och bra resultat*
  • Hvidbrud

Daa: jättekram till sig och en laddning antihormoner och en bomb sprudlande glädje på kasande sockar är på väg till dig!

• Hvidbrud

Ea: hua vad det är spännande nu!!! Såg ett hus i tidningen i söndags som bar så fiiint och prisvärt och fick lust att köpa, men jag tror inte att jag har nerver till det.. sen sa maken att det var så stort att hans mamma och syster kunde flytta in. Så ville jag inte längre....

• passionsblomman

Det här var väldigt snällt sagt. Jag tror jag ska spara det i ett word-dokument till en riktigt deppig dag.

Och jo, det var ju det där med demonerna. Det var därför jag lovade Daa att söka ifall hon å sin sida tackade jag till styrelseerbjudandet.

Hvidbrud skrev 2010-01-25 21:29:28 följande:
    Men du, då ska du bara öppna munnen. Jag har aldreg set dig, men som jag känner dig är du helt klart chefsmatreal! Inspirerande, motiverande, välartikulerad, klok som få, rättvis och kärleksfull. Sälj du dig själv, men inte på rea! Sök sök sök! Ta emot hjälpen du kan få till cv ect och satsa nu! Var det inte du som sa nått med att fejsa några demoner?
  • passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2010-01-25 21:36:14 följande:
    Ea: sen sa maken att det var så stort att hans mamma och syster kunde flytta in. Så ville jag inte längre....
  • passionsblomman
    Daa skrev 2010-01-25 21:30:45 följande:
    [citat]
    Det där var oschysst.
    Eftersom jag vill att du ska söka jobbet och tror stenhårt på dig, så betyder det alltså att jag måste tacka ja.

Ja visst var det och ja det gör det!
  • passionsblomman

Lanovia, Jag har talat in på frökens telesvar, men hon har inte ringt. Jag gissar att även hon har en del att göra om kvällarna, eftersom även hon är mamma. Imorgon ska i hämta sonen tidigare i skolan så jag tänkte nämna saken då ifall det verkar finnas tillfälle. Annars får jag väl ringa igen.

• passionsblomman

Förresten Lanovia: SOV så mycket du kan och vill nu innan det bär iväg! Strunta i att du "borde" ditten eller datten. Sov hela dagen om du behöver.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...