• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

Tack så mycket!
    Har så många finnar redan. En fem-sju stycken till märks inte.. (Nä, ja ä intä bittär...)

Fjällbruttan skrev 2010-01-26 15:27:39 följande:
    Daa, kramar i massor och här....*rotar i stora väskan jag hade hos revisorn igår...*200g chokladkaka så hormonerna lugnar ner sig, vi låtsas som om att det inte ger några finnar
    *mumsar choklad*
  • Fru E

Daa-vi har lagt ännu ett bud som nu närmar sig utgångspriset vilket skrämmer sk*ten ur mig och ger mig ångest i stora lass men man antar att det är så man känner vid husköp .
    Väninnan som är mäklare tycker antagligen att vi gör ett misstag då hon sagt lite försiktigt att huset inte är värt utgångspriset (och som vanligt vill jag behaga alla).
    Visst får man trycka i sig plockgodis när man har husångest och snart BOM

• Daa

EA: tycker absolut man får trycka i sig plockgodis då. *räcker över en bit av chokladen jag fick av Bruttan*
    Trist med BOM på gång.
    Då och då känner jag mig oerhört nöjd med mitt drag att gifta mig till ett hus.

• Fjällbruttan

Daa skrev 2010-01-26 20:37:25 följande:
     Då och då känner jag mig oerhört nöjd med mitt drag att gifta mig till ett hus.

Visst är det ett effektivt sätt

Dessutom som min då m2b höll på att renovera, så köket fick jag mer eller midre bestämma, så nöööööjd

Och hela övervåningen har jag raskt målat och möblerat om och M gillar det bättre än tidigare...phu!!

• Sonja68

EA, förstår din nervositet, ät godis du!! Men jag har inte riktigt fattat ännu; köper ni huset för att renovera det och sälja det med vinst och sedan köpa ett annat?

Här får man så dåligt för husen, så köper man hus så är det för att man ämnar bo där läääääänge. Man får ändå aldrig igen pengarna man lägger ner.

• Sonja68

Jag har gift mig till en etta i Moskvas förorter, den är värd vårt hus gånger 2 ungefär.

• passionsblomman

Min son har vad läkaren hittills kan se inte vare sig astma eller allergi. SKÖNT!
    Men fortsätter han att uppleva svårigheter att andas vid ansträngning så ska vi återkomma för sk ansträngningstest eller vad han kallade det.

Jag har även talat allvar med "fröken" och hon skulle ta den här flickan mellan fyra ögon och tala om att nu har XX och hans mamma och pappa fått nog och antingen lyssnar hon på fröken och lägger av med de här dumheterna eller så kommer XX mamma till skolan och går vidare med saken.

När min son hörde det upplägget så glimtade det till i hans ögon och han sa med djup övertygelse i rösten: "DET vill hon inte vara med om, det vill jag lova."

Vi har i övrigt haft en jättemysig eftermiddag med både Sushi OCH kondis med semla. Har även äntligen skaffat en fin almanacka för 2010. Det var på tiden.
    Och så köpte jag ett sådant där konstigt pussel som man inte vet vad det ska bli förrän mnan lagt det. Jag har inte öppnat det så jag vet inte om jag kommer fatta noll. Det återstår att se.

Tack för uppbackning och pepp både runt det där med sonen och jobbnojja. Okej, jag lovar att låta AM i andra tråden hjälpa mig då. *blir omedelbart ännu mer nojjig*

• lanovia 08

Nu har du lovat! Bra!!!

passionsblomman skrev 2010-01-26 22:03:04 följande:
    Okej, jag lovar att låta AM i andra tråden hjälpa mig då. *blir omedelbart ännu mer nojjig*
  • lanovia 08

Vilka bra män ni har lyckats gifta er med Daa och Sonja.
    Men Bruttan menar du att du fick behålla exets hus när ni skillde er???

• lanovia 08

EA att lyssna på mäklarkompisen för att får vägledning kan nog vara klokt. Men i slutänden så spelar det absolut ingen roll vad hon tycker och tänker. Det är erat val.
    Undrar som Sonja vad tanken med huset är? Att bo där länge eller bara för att renovera och sälja?

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...