• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

Förresten tycker jag VERKLIGEN att ni allihop - eller Sonja och Daa ska se till att ni blir hämtade av era respektive idag. Och ni HAR väl sådana där småspadar och en filt och sånt i bilarna?

Det har jag till min sambos irritation för han tycker bara spaden är ivägen men det skiter jag i. Fastnar man i en driva en vacker dag kommer han vara skyldig mig ett tack. Och då blir det därför han som får skotta..

• passionsblomman

Lanovia, barnafödarväder...jojo! Jag tycker den här "mensvärken du har bådar Spillevinkens födelsedan snarare förr än senare, men vad vet man-inget som vanligt i den här branschen.

Kan ni nu bara låta bli att hamna i något drama tack så mycket!

• passionsblomman

Min sambo är förresten också vrålförkyld. STOPPA PRESSARNA!
    Det är hemskt synd om honom på alla sätt...

..men han har åndå åkt till jobbet "för det måste man ju" och DESSUTOM ska han på kurs i helgen. Helt mot sin vilja, men man måste gå vissa repetitionskurser för att behålla behörigheten. Nu skickar de honom och två till och det är polisen som bestämmer så han känner sig ju aningen tvungen att dra iväg.

Jag hoppas snöovädret ger sig till helgen, dels för att de ska köra ända till Linköping och dels för att jag måste ut och köra för sonen har match igen i helgen.

• Sonja68

Blommis; jag hade en spade i bagaget förut, men den är borta !
    Och inga filtar,men jag tog på mig täckisar, extra tröja, pälsmössa och luddiga skinnhandskar ÄVEN om det bara var -3 ute imorse. Just för att det blir fort KALLT ifall man blir ståendes på vägen...

Ja, min man var täppt i näsan i morse och GUD så dålig han var...(enligt honom själv) och vilken HJÄLTE han var som ÄNDÅ var så ansvarsfull och åkte till jobbet... *snörper på munnen*
    Att jag har värsta mensvärken så det känns som att någon försöker vida av mig nånstans på mitten, DET var ju INGENTING att gnälla över!

• Daa

Hmm... tänkte inte till riktigt i morse. Det hade ju inte varit fel att ha med sig lite varmare kläder...
    Men en spade har jag. Kanske lånar med en filt från jobbet.
    Hoppas att snösvängen har fått ordning på det mesta när jag ska hemåt. Vägarna jag färdas på är relativt stora och hålls så snöfria som möjligt.
    Just ja, har ju tid hos optikern idag...

• lanovia 08

Vad går väl att jämföra med en mans förkylning???

Maken envisas med att säga att män tål smärta bättre än kvinnor. Kanske omedelbar snabb smärta men när det kommer till förkylning, mensvärk och graviditet...

Jag och en kompis har kallt konstaterat att om män skulle ha mensvärk en gång i månaden så skulle antalet sjukdagar i detta land öka något enormt.
    Elakt kanske men något ligger det i det.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...