• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Sonja68

Lanovia; du kan lugnt luta dig tillbaka... än är det inte dags...*nynnar 7:e februari, 7:e februari...och duckar*

• lanovia 08

Fast då tror jag iof mer på 6e februari, även om 6 o 7 vore lika illa.

Nej den borde för sitt eget bästa komma denna vecka. Nu det 2 veckor sedan maken fyllde och drygt en vecka till min bror fyller.
    Väntar den kommer det liksom krocka med morbror, kusin eller morfar.

• Fjällbruttan

Hallå!

Här är det ko-lungt! Ett så stilla snöfall så man hinner räkna flingorna och alldels stilla i träden, ligger snö på dem så det är sådär fluffigt!
    Ingen storm här inte....
    Utom inombords, jag har en skitjobbig dag idag, gråter och tycker allt är pest...
    tror jag trillat ner i ett dike men gubben får väl dra upp mig med traktorn!

Har betämt mig för att vara lite duktig idag, så jag ska göra palt!
    Kan salta dem med mina tårar, vi har ätit palt hos makens mamma de senste 4 åren...

Fru bygg, krya på dig! Och om maken står på benen, tvinga honom att uppdatera husapoteket med näsdroppar för småttisar och alvedon, och böcker brukar funka bra att ha under huvudgaveln på sängen, då hamnar lilla huvudet högre...
    Fixar man allt sånt innan brukar de inte bli sjuka

• Fjällbruttan

Lanovia, jag har kollat vackra soluppgångar varje gång jag fött barn
    Visserligen är alla födda på em eller kvällen, men dan har börjat vackert i alla fall...

Fast det är klart, blir säkert -30 här i April bara för att

Jag tror du får ett litet söndagsbarn, alltså den 31...

• Sonja68

Fjällis; stor kram från mig. Det är klart det kommer dippar när det hänt så mycket, dödsfall, fallolyckor, begravningar och allt möjligt. Tillåt dig att ha en sån dag idag. *kramar igen*

PS; ro hit med PALT, ombedelbums!! *slickar mig om munnen och väntar med smörpaketet i högsta hugg*

• Fjällbruttan

Sonja68 skrev 2010-01-27 11:07:57 följande:
    Fjällis; stor kram från mig. Det är klart det kommer dippar när det hänt så mycket, dödsfall, fallolyckor, begravningar och allt möjligt. Tillåt dig att ha en sån dag idag. *kramar igen*PS; ro hit med PALT, ombedelbums!! *slickar mig om munnen och väntar med smörpaketet i högsta hugg*

Tack!! Skönt med stöd, och jag låter mig själv vara ledsen, annars går jag ju sönder...

Och Tack för att du skrev SMÖR, måste skicka gubben att handla det, och sirap om han ska ha... själv vill jag bara ha lingon, smör och fläsk

• Sonja68

SIRAP till Palt?!?! Det var nå' nytt...
    Nä, fläsk, smör och lite, lite lingon

• Fjällbruttan

Sonja68 skrev 2010-01-27 11:12:52 följande:
    SIRAP till Palt?!?! Det var nå' nytt...Nä, fläsk, smör och lite, lite lingon

Håller med dig! Men en hel del tokskallar här tar en klick smör, häller på ljus sirap och mosar ihop med smöret och "doppar" palten i *ryser*

• Sonja68
    Fjällbruttan skrev 2010-01-27 11:22:51 följande:

Håller med dig! Men en hel del tokskallar här tar en klick smör, häller på ljus sirap och mosar ihop med smöret och "doppar" palten i *ryser*

Min ryske man har haft svårt att förstå det här med att vi tar sylt till kött och fläsk och köttbullar. Sött liksom, det är ju efterrätt för honom. Men nu har han insett att just lingonsylt eller rönnbärsgele som är syrligt är supergott till vissa kötträtter (särskilt vilt då). Renskav med lingonsylt t.ex. har han börjat gilla. Men det tog åtta år!
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...