• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Och om inget oförutsett och alldeles för snabbt händer så kan jag härmed även utlysa mig själv, Blommis och Hvidis som förlorare för nu är det bara 58min kvar på detta dygn.

• lanovia 08

NÄr jag frågade maken vad han trodde så sa han att han gissar på fredag. Och det skulle inte förvåna mig för det var BF innan ultrljudet...
    Eller så blir det 28 bara för att spillevinken gillar att busas och 28 innebär ju att vi gått över tiden om så bara för en dag. Och vi har ju ändå från börjat haft en stark känsla av att vi inte skulle gå över tiden. Detta barn är ett busfrö från första lilla cell.

• lanovia 08

Även idag och igår har jag fått många frågor om ifall barnet är på väg. Men nu har det inte stressat upp mig som det gjorde i söndags.
    Tror det blev för många faktorer på samma gång då. Samtidigt som alla var på mig hade jag också två bekanta som skulle få en resp 2 veckor efter mig. Men båda två fick i slutet av förra veckan. Hade nog en viss stresseffekt på mig.

• Fjällbruttan

lanovia 08 skrev 2010-01-26 23:00:02 följande:
    Vilka bra män ni har lyckats gifta er med Daa och Sonja. Men Bruttan menar du att du fick behålla exets hus när ni skillde er???

Nä, jag fick behålla huset jag och exet byggde, för banken litade inte på honom, men på mig
    Skadeglad?? jag?? JA-A

Men sen flyttade jag ihop med nuvarande maken som har ett helt hemman, så jag gifte till mig gård och mark... som är lika mycket värt som en halv etta i sollentuna

Mitt hus hyrde jag först ut, sen sålde jag det och för pengarna som blev över (jo, vi hade högkonjuktur här ett tag) så betalade jag vår begagnade volvo, köpte en ny skoter till mig och en vedprocessor (vid det laget undrade min pappa om jag verkligen var hans dotter ) och sen la vi det sista på en thailandsresa för hela familjen!

Scwisch.. boorta, men glada och jag har inte ångrat ett dugg!!

Fast nu skulle jag behöva ett hus att sälja igen så vi kan köpa en beg. sjusitsig bil utan att behöva byta in volvon...

• Sonja68

Bruttan: Härligt! Så ska en slipsten dras Det var dig väl unn't!

Stormar det hos er???
    Här är stormvarning klass 2 utfärdad även vid kusten där vi bor. När jag vaknade hade det inte börjat snöa, okej det blåste ordentligt men jag tänkte "det är ju lugnt det här..."
    Men medan vi klädde oss så hann det börja snöa och under tiden jag körde äldsta flickan till skolan så hade vägen nästan drivit igen Då blev det fart på mig. Jag såg framför mig hur jag blir fast på slätten vid älven som jag måste passera på väg till jobbet, med min pyttelilla Golf med dåliga däck.

PUH, men det gick bra. De jobbarkompisar som pendlar hit från Luleå (7 mil) har dock ringt och sagt att de blir hemma idag.
    Förståndiga människor.

Maken jobbar ute vid havet så där lär han få hålla i hatten idag!

Igår kväll var det slalomträning och bob-åkning på programmet. Blåste rejält, men varmt ändå, så det var bara härligt med frisk luft för en kontorsråtta som jag.
    Men idag håller jag mig nog helst inomhus och hör vinden vina kring knuten. Undrar dock hur jag ska ta mig hem... Maken får komma med den större, fyrhjulsdrivna bilen och hämta mig kanske...

Min brorsa kör plogbil, så han har fullt upp just nu!! När det är så här så brukar han få köra dygnet runt. Hans plogsväng vid kustbyarna tar 8 timmar. När han är tillbaka där han började har det alltså redan snöat igen det som han plogade åtta timmar tidigare !

• lanovia 08

Otacksamt jobb att ploga när det är sådant här väder. Men han lär ju tjäna pengar på det ialla fall. *försöker hitta något positivt i Sonjas brors jobb*

Här har vi också riktigt snöoväder. Blåser och snöar rejält. Idag lär det inte blir någon långpromenad ialla fall.

Dock blir jag lite fundersam över det här vädret som slår till lagom på spillevinkens BF. För mig är nämligen det här något som jag brukar kalla för "barnfödarväder"

När min brorson föddes för 5år sedan var det ganska exakt sådant här väder. När jag gick o la mig på kvällen tittade jag ut och tänkte, det här är typiskt barnfödarväder inatt kommer den lill* komma. Mkt riktigt när jag vaknade på morgonen väntade ett glatt sms på en nybliven faster.

• lanovia 08

Just det ja Bruttan, nu behöver ni större bil. Lite svårt att få in 6personer i en vanlig bil kanske?

• lanovia 08

*skickar en stor kram till Daa och hoppas hon mår ok idag*

• Sonja68

Daa: hur gick det att ta sig till jobbet idag? Inge' kul att vara kring vägen idag... *orolig*

• Fru Bygg

Hej alla!
    Sitter här genomförkyld och bara nyser. *tycker synd om mig*
    Mannen har varit sjuk i helgen, så jag vet vem som har smittat mig. Hoppas hoppas hoppas bara att Ella klarar sig från den.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...