• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Sonja68

Sylt behöver ju inte nödvändigvis vara supersöt...

• lanovia 08

Oh kan man få lite PALT hit ner till södern också?
    *kramar Bruttan* Klart maken kommer och drar upp dig ur diket sedan. Vad finns väl som är bättre än våra män?
    Men att tårarna trillar är ju inte så konstigt, ni har ju gått igenom en hel del det sista.

• lanovia 08

låter helskumt.

Fjällbruttan skrev 2010-01-27 11:22:51 följande:

Håller med dig! Men en hel del tokskallar här tar en klick smör, häller på ljus sirap och mosar ihop med smöret och "doppar" palten i *ryser*
  • lanovia 08

Förstår att det kan verka lite skumt för andra. men är så gott!

Nej nu börjar jag bli riktigt hungrig av allt matsnack.
    Fattar knappt hur man kan bli hungrig av att förflytta sig från köksborde till dator och bok. Har ju inte gjort något, men jag tänker äta mumsig pasta nu. Innan blodsockret trillar ner i källaren.

Sonja68 skrev 2010-01-27 11:30:48 följande:
    Min ryske man har haft svårt att förstå det här med att vi tar sylt till kött och fläsk och köttbullar. Sött liksom, det är ju efterrätt för honom. Men nu har han insett att just lingonsylt eller rönnbärsgele som är syrligt är supergott till vissa kötträtter (särskilt vilt då). Renskav med lingonsylt t.ex. har han börjat gilla. Men det tog åtta år!
  • Daa

Aah! Måste ni prata om palt nu? Jag är ju jättehungrig och försöker ladda för lasagne.

• passionsblomman

Men herregud SLUTA prata om palt! Jag vill väl OCKSÅ ha palt! Med rårörda lingon och smör såklart.

Rårörda lingon är ett nationellt tillehör precis hur användbart och gott som helst. Frånden stekta salta sillen i Smålands djupa skogar till Kroppkakor, på Öland, Palt i norr och alla raggmunkar man kan tänka sig däremellan!

Dessutom vill jag uppmuntra er alla att nästa gång ni gör Ekströms Chokladpudding för att det är så enkelt, då klickar ni på rårörda lingon intill den lättvispade grädden. Det är oslagbart med något lite syrligt till choklad också nämligen.

• passionsblomman

Bruttan, bra att du har förstånd att låta dig vara ledsen. *kramar mitt i diket medans väntar på traktorn*

Har du förresten tänkt på at det nog blir fint med alla tussilago här i diket om ett par månader? *småpratar om att även diken har sin skönhet*

• Daa

Hej förresten.

Sonja, när jag körde till jobbet var det ganska blåsigt, men inte så mycket snö. Var beredd på kastvindar, men det kom inga. Däremot märktes det tydligt att det var mindre trafik: kom fram till jobbet aningen tidigare än jag brukar.
    Desto mer intressant blir det när jag ska hem, för nu snöar det ganska mycket.

Fru Bygg: jobbigt att vara så förkyld. *håller tummarna för en frisk liten prinsessa*

Lanovia: "barnfödarväder" Med mig är det bättre idag, tack. I alla fall för tillfället. Det är bara att vänja sig vid kasten i humöret.

*kramar om Fjällbruttan i diket*

*vinkar till Blommis*

• passionsblomman

OJ!

Jag skulle just skriva att här snöar det men bara såna där pyttisar som knappt syns i luften...

...det ändrades just VÄLDIGT hastigt! Nu "spösnöar det" kan man säga!!!

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2010-01-27 11:43:01 följande:
    Men herregud SLUTA prata om palt! Jag vill väl OCKSÅ ha palt! Med rårörda lingon och smör såklart.Rårörda lingon är ett nationellt tillehör precis hur användbart och gott som helst. Frånden stekta salta sillen i Smålands djupa skogar till Kroppkakor, på Öland, Palt i norr och alla raggmunkar man kan tänka sig däremellan!Dessutom vill jag uppmuntra er alla att nästa gång ni gör Ekströms Chokladpudding för att det är så enkelt, då klickar ni på rårörda lingon intill den lättvispade grädden. Det är oslagbart med något lite syrligt till choklad också nämligen.
    *dreglar*
    Åhhhh, låter ljuvligt!! *antecknar på inköpslistan Ekströms Chokladpudding*
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...