• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

Själv ser jag klockan ticka mot påklädning.
    Det är någons lags föräldramöte med bibliotekarien på sonens skola nu halv sju så det är hög tid att ta fram farmors kaninpäls och trotsa snön som nu står helt på vären i vinden som plötsligt fick fart.

Huga!

• Daa

Men EA. Glömde bort att kommentera husköpet i min iver att spamma...
    Trist att det inte gick vägen.
    Hoppas det dyker upp något annat snart. Något bättre och snyggare och med bättre läge och som andra eventuella spekulanter inte har vett att uppskatta.

• Daa

Avslutade snöskottningen med att göra en snöängel. Som vanligt var planen att ligga och titta på himlen tills jag blev kall om ändan. Jag räknade inte med att vinden skulle friska i och släppa ner en redig hög med lössnö i mitt ansikte. Det blev ett föga värdigt, spottande och fräsande färdigställande av min snöängel.

• Daa

En annan iakttagelse: vad är det som gör att BH-axelbandet hela tiden envisas att kasa ner och lägga sig på överarmen just vid snöskottning?
    Jag menar, mitt ute i snöstormen måste man dra av sig sin handske, öppna jackan och krångla in handen utan att fastna i tröjkragar och halsduk för att fiska upp det lömska axelbandet. Inte för att det hjälper mer än en liten stund. *spammar*

• Daa

Ännu en iakttagelse: med internetbanken är det lätt att förtränga CSN. Räkningarna är inmatade för ett år sedan och det har bara rullat på. Och nu dimper det ner ett kuvert med ytterligare ett antal härliga räkningar. Måste fixas.

• Sonja68

Pust! Jag är hemma!!
    Men jag körde mycket riktigt fast i en snöhög med min lilla bil.
    Och sen vägrade fanskapet att starta
    Ringde maken och sa att han kunde lika gärna komma direkt till mig på jobbet efter att ha hämtat flickorna.
    Medan jag väntade så kom en kollega med startkablar och startade bilen. Men FAN hur den lät!!! Bluddrade och lät som om den inte går på alla cylindrar. F ö så var det fullt med snö under motorhuven. Maken kom och vi bytte bil med varandra. Hemma så hade plogbilen precis varit och lagt upp en halvmeters snövall, så vi kunde inte köra in på gården. Maken hoppade ut och började skotta sig fram till garaget och snöslungan och jag fick order att åka till Apoteket och köpa nässpray samt ta en sväng förbi Systemet och köpa en flaska vin(?!)
    Nu har han kört in min bil i garaget och torkat av sånt som var fuktigt (inte alls så mycket egentligen tyckte han) och ändå går bilen som ett as...
    Har nyss kostat på den 3200 kr i rep, vad f-n kan det vara nu då?! Jag blir så olycklig. Har INTE råd att köpa ny bil och har INTE råd att lägga ner nå mycket mer på reparationer.

Nu ska jag dricka te och sen blir det rödvin. Så här på lill-lördag !

• Daa

*gäspar så det knakar och ögonen tåras* (hjälp! Jag råkade skriva ÖRONEN tåras först! Det låter ju jättekonstigt.)

• Daa

Hej Sonja! Besvärlig hemfärd...
    Och så surt med bilen.
    Skönt att ni är hemma i alla fall.

• Daa

*undrar hur det är med Jenny och skickar en kram till henne*

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...