• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

Har tillbringat ca 2 timmar i storsnack med sonens båda fröknar. Sedan avrapporterat till far i huset som såklart undrar vad som händer. *hes*

Kan ju sammanfattas med att min son fick nog och lite mer än så idag och bestämde sig för att spöa skiten ur alla jävlar för att sedan DRA från den förbannade skitskolan. Typ.

Nu blev det ju inte riktigt så, men det blev alldeles tillräckligt dramatiskt för att det skulle stå klart bortom allt tvivel för hela klassen att det nu var allvar och jättehemskt.

Alltså pratades det hela resten av den dagen och min son har fått personliga uttalanden av alla i klassen där de i enrum men med fröken med har sagt till honom vad de känner och tycker.

Nämligen att de är ledsna att han inte känt sig välkommen och att de vill ha honom i klassen och tycker om honom. de som varit taskiga har bett om förlåtelse och nu är nog luften rensd, saken utredd och både sonen, en och annan av de andra, och jag är helt slut. Men nu kan vi gå vidare.

Nu är det ju inte idealt att han gick till handgripligheter, men jag måste säga att jag är väldigt glad att han har visat självbevarelsedrift och att han har gränser man inte kan kränka hur som helst. Han valde att prata och försöka gå undan och alla andra sätt utan frmgång. Nu blev det så här långt det gick innan de andra hajjade.

Det känns otroligt skönt att det är bra personal som jag kan ha en sund dialog med. Då kan det förmodligen bli jättebra i förlängningen.

Så, nu ska jag sluta älta om den här saken.

• lanovia 08

Blommis, vad bra att det verkar utrett nu och att barnen fått prata med varandra.
    Även om det är som du säger, man skall inte ta till handgripligheter, egentligen, så måste det vara skönt att veta att sonen vågar stå upp för sig själv och säga stopp.

• lanovia 08

Då är det bara att hoppas att kroppen fattar utan piller snart.

Jenny står brud 090801 skrev 2010-01-27 21:59:00 följande:

Indianerna har hittat hit. Så jag har så j...vla ont i magen. Men det possitiva är ju att pillerna funkade så långt så bara att hoppas att kroppen fattar nu...
  • lanovia 08

Nä CSN är verkligen inte något trevligt att betala. På något vis ser man ju inte riktigt resultatet av det man betalar, inte på samma sätt som man ser en bil när man betalar billånet. Bara att tänka på att man inte hade haft det jobb man hade om man inte hade haft lånet.

EA&MJ skrev 2010-01-27 20:08:13 följande:

Blärk räknade fram vad CSN kommer att kräva av mig detta året, ingen trevlig upplevelse
  • lanovia 08

EA, något nytt om huset. Ingen som budat över er än?

• lanovia 08

Idag har jag fått utegångsförbud av maken.
    Snöade ju så fint här på dan, sedan övergick det till snöblandat och var plusgrader. Nu har det frusit på igen och är tydligen isgata. Han är livrädd att jag skall ramla.

Dock skall jag ut på fika senare idag, men jag får la ta det extra försiktigt när jag gå. Värsta är väl att jag kommer få ont i ryggen igen av att spänna mig. Menmen...

• lanovia 08

Sonja vad jobbigt med bilen. Hoppas den skärper sig så du slipper lägga ut mer på den.

Daa har du bestämt dig angående styrelsen?

• lanovia 08

Hur har Hvidis och Ingis det?

Smsa med Ninnis igår. De hade klarat sig igenom snöovädret. Hade hållt sig inne på förmiddagen.

• Sonja68

Sköööönt att NInnis klarat sig och har det bra där i fjällen.
    Jag har varit med T hos skolsköterskan och allt var okej. BAd dem kolla hörseln en extra gång, för ibland tror jag allvarligt att hon har problem att höra Men den var okej!

MIn bil har stått i garaget och torkat hela natten och går lika j-a dåligt ändå... Min man tyckte jag kunde beställa tid hos verkstan och be dem kolla. Killarna på jobbet tyckte jag skulle ge den nåt dygn till på sig att torka, ställa den i garaget och låta kupévärmaren blåsa varmluft under huven under natten eller nåt sånt.

Min man har alltid så bråttom. Till saken hör att han är VÄLDIGT sugen på att köpa sig själv en ännu större bil (lite begagnad då) och att jag ska ha RAV4:an som min. Så han är lite ivrig på att döma ut min Golf i förtid känns det som.
    Men vi har verkligen inte pengar till en till bil just nu. Låna känns inte heller som något jag vill göra, vi har nog med skulder nu när vi bytt fönster och allt

F*N!!! Varför, varför, varför ska man alltid behöva oroa sig för den där j-a ekonomin?! Det är så tråkigt. Jag vill verkligen inte lägga min energi på det... Jag vill vinna på Lotto!!! Tror baske mig jag ska köpa en Bingolott till helgen. Tänk om jag skulle vinna en BIL

Blommis; skönt att det verkar utrett nu. Få se hur det är idag då, så här efter att allt kulminerat.

• Fru E

Lanovia-vi lade oss i budgivningen igår när priset kom till utgångspriset som vi tyckte var för mycket för huset i det skicket invändigt med elvärme

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...