• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • ingenjörsbruden

Men jisses va ni skriver!!

efter att ha skummat en hel novell så är det tyvärr skrämmande lite som fastnat....men ja...stora kramar till alla!

Vi lever....men faaaasen så trött jag är på att inte bo i huset....suck o pest o pina....plus att jag just nu har en depp-period.....är nog mentalt helt slutkörd efter att ha packat HELA vårt bohag....

Jättemysigt att få så mkt tid med svärisarna plus att de är ytterst glada för att få hålla o ta hand om Busan så jag kan fixa annat....så det är positivt.....
    Men ja...just nu känner jag mig bara lite deppig....men det går nog snart över!

Jahappp....nu är Busan inte tillfreds med hoppgungan....dags att roa på annat vis....

MASSA o kramar till er alla!

O för bövelen....skicka sms till mig när det är bebisdags, lanovia!
    Mitt bud nu är lördag morgon!

• passionsblomman

Det vet man inte. De säger även att man kan ha kissat på sig...fy vad arg jag var!

lanovia 08 skrev 2010-01-28 13:13:37 följande:

Kroppen är också en stor ångestfaktor. Hur vet man om vattnet har gått eller om det bara är väldigt vattniga flytningar????? Känner inte för en ny tur till förlossning bara för att bli hemskickad igen.
  • lanovia 08

Jag förstår din ilska. Hade blivit tokig på den kommentaren.

Alla känsliga hoppar över resterande inlägg:
    Någonting har ialla fall lyckats blöta ner trosorna utan att det är massa "gegg" med. Men det är ju inte direkt några mängder. Trosskyddet för sin del verkar vara för bra, det blir iof fuktigt...

• Sonja68

lanovia 08 skrev 2010-01-28 13:13:37 följande:

Kroppen är också en stor ångestfaktor. Hur vet man om vattnet har gått eller om det bara är väldigt vattniga flytningar????? Känner inte för en ny tur till förlossning bara för att bli hemskickad igen.
    Jag vet inte riktigt, för mig gick aldrig vattnet av sig själv, utan de tog hål på fosterhinnorna. DÅ kändes det som att kissa på sig ungefär. En massa varmt vatten som flödade utefter benen.

Har för mig att det kan hålla på och småsippra också, eller
  • lanovia 08

Jo det kan ju det och då skall man ju kolla upp det. Frågan är ju när det är vattnet som sipprar och när det är flytningar...

• Sonja68

lanovia 08 skrev 2010-01-28 13:15:34 följande:

Sonja, vad jobbigt med bilen. Känns som maken kör någon slags psykologi på dig. Om man "surar" lite, säger rest my case och tittar på annonser så kommer snart frugan krypandes och ger mig rätt.Tycker absolut ni skall satsa på Bingolotto i helgen. Man måste ju satsa för att vinna. Och det kan ju dessutom vara mysig familjeunderhållning.Det där med pengar och ekonomi suger verkligen.
    Visst är det så! Han kör med taktik och utpressning, jag är väl medveten om det (vi känner varann bra). Och det fungerar. Nämen alltså, det är nog många saker i vår familj som ligger på mig och är "mitt" ansvar. Men om det är NÅGOT som jag absolut inte vill befatta mig med så är det BILAR! De ska bara fungera och ta mig från punkt A till punkt B och tillbaka. PUNKT.
    Min man är duktig på att kolla upp saker och fixa och trixa och laga när han själv vill, men i ren protest vägrar han nu, för han vill ha en annan bil.
    Så jag vet att i slutänden får jag köra utpressning tillbaka: "Okej, om DU fixar fram pengar/finansiering, så köper vi den där bilen. Men då är den på DITT ansvar och DU får laga och greja och ringa verkstan och hålla på"

Tyvärr så brukar det ändå bli jag i slutänden som får göra allt *spelar martyr*
  • Sonja68

lanovia 08 skrev 2010-01-28 13:47:00 följande:

Jo det kan ju det och då skall man ju kolla upp det. Frågan är ju när det är vattnet som sipprar och när det är flytningar...
    Svårt att veta förstås. Hmmm... men vattnet kändes verkligen som VATTEN för mig. Alltså inget segt, slemmigt eller så. Helt tunt och genomskinligt liksom. Kan du ringa nån och fråga, BM eller så? Men det har du kanske redan gjort.
  • lanovia 08

Jag har inte ringt ännu idag. Har ju redan gjort ett sådant här besök hos dem.
    Tänkte att jag först skall ge mig av på en fika nu och se vad som händer. Om jag går igång eländet eller om det blir tydligare att det inte är vatten.

Måste ge mig av nu.

• lanovia 08

VAd svårt med bilen , ni får försöka diskutera det hela med varandra.

• Villemoa

Hallå flickor, jag lever! Har inte läst nåt men ska göra det senare!

Oj, oj vilken vecka jag haft! Hann inte mer jobba än i måndags så fick jag feber på kvällen och har legat däckad tisdag och onsdag. Idag har varit bättre men jag stannade hemma ändå för att bli helt pigg igen så imorgon blir det jobb igen.
    Ni må tro att det har varit såååå stressande att bli sjuk det första man gör på nytt jobb, det lär ju bli lite jobb i helgen. Något man helst vill undvika men måste man så måste man.

till alla!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...