lanovia 08 skrev 2010-01-28 13:15:34 följande:
Sonja, vad jobbigt med bilen. Känns som maken kör någon slags psykologi på dig. Om man "surar" lite, säger rest my case och tittar på annonser så kommer snart frugan krypandes och ger mig rätt.Tycker absolut ni skall satsa på Bingolotto i helgen. Man måste ju satsa för att vinna. Och det kan ju dessutom vara mysig familjeunderhållning.Det där med pengar och ekonomi suger verkligen.
Visst är det så! Han kör med taktik och utpressning, jag är väl medveten om det (vi känner varann bra). Och det fungerar. Nämen alltså, det är nog många saker i vår familj som ligger på mig och är "mitt" ansvar. Men om det är NÅGOT som jag absolut inte vill befatta mig med så är det BILAR! De ska bara fungera och ta mig från punkt A till punkt B och tillbaka. PUNKT.
Min man är duktig på att kolla upp saker och fixa och trixa och laga när han själv vill, men i ren protest vägrar han nu, för han vill ha en annan bil.
Så jag vet att i slutänden får jag köra utpressning tillbaka: "Okej, om DU fixar fram pengar/finansiering, så köper vi den där bilen. Men då är den på DITT ansvar och DU får laga och greja och ringa verkstan och hålla på"
Tyvärr så brukar det ändå bli jag i slutänden som får göra allt

*spelar martyr*