• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Hehe precis.
    För det gör jag nu!

Inte ens arbestkollegorna lyckas skrämma upp mig längre.
    Var och fika på jobbet igår och började undra vad jag hamnat i för dårhus när 3 st 40+:are sitter och diskuterar om de skrek eller inte unders sina förlossningar?
    Tjaaaa skall jag ta fram anteckningsboken nu eller? Jag säger bara det kvinnor som varit gravida är ett släkte för sig.

• Fru Bygg

Jag är fortfarande förkyld, men annars är det ok. Ella verkar klara sig från förkylningen såhär långt iallafall. *peppar peppar ta i trä*

Skönt att du inte har ångest över förlossningen längre. Nu ser ni väl bara fram emot att träffa spillevinken..

Ja, kvinnor som har varit gravida... Vi är kanske lite konstiga.

• lanovia 08

Vad skönt om Ella klarar sig. Hoppas du blir frisk snart.

Ja nu längtar vi.

Ja Och snart blir väl jag lika konstig jag!
    Men att sätta mig att diskutera med en som skall föda vilken dag som helst om man skrek eller inte hoppas jag att jag aldrig kommer göra. Nu har jag lärt mig sålla och inser att allt inte är som det låter, men hade det varit för några månader sedan hade jag blivit vettskrämd av samtalet.

• Fru Bygg

Ja, man har verkligen lärt sig vad man inte ska prata om med gravida kvinnor. Skulle aldrig skrämma upp ngn som var gravid med att berätta skräckhistorier. Förstår verkligen inte meningen med det.

• Fru Bygg

Nu var min förlossningen ingen skräckhistoria heller, så det är ju lugnt!

• Fru Bygg

Hur känns det med "vattnet" idag? Har det kommit ngt mer?

• lanovia 08

Jag tror nog inte folk tänker på vad de gör. Och sedan så ser de kanske inte själva sina historier som "skräckisar"

T.ex så satt jag en gång och lyssnade på 6st som alla har två barn hur mkt de spruckit vid sina förlossningar. För mig var det bara rena döden att lyssna och jag lovade mig att aldrig skaffa barn. För dem var det säkert bara ren fakta och ingen skräck och självklart ett försök att bräcka varandra i vem som haft det värst.

Fru Bygg skrev 2010-01-29 10:03:32 följande:

Ja, man har verkligen lärt sig vad man inte ska prata om med gravida kvinnor. Skulle aldrig skrämma upp ngn som var gravid med att berätta skräckhistorier. Förstår verkligen inte meningen med det.
  • lanovia 08

Det är ju skönt!

Fru Bygg skrev 2010-01-29 10:04:10 följande:

Nu var min förlossningen ingen skräckhistoria heller, så det är ju lugnt!
  • lanovia 08

Det kommer hela tiden, fast idag är det mkt mer som flytningar igen så det var nog bara falskt alarm eller ett hål som läkt igen.

Fru Bygg skrev 2010-01-29 10:04:46 följande:

Hur känns det med "vattnet" idag? Har det kommit ngt mer?
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...