• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

Idag har min son fått reda sig själv hela dagen fram till nyss, för jag var uppe och försökte elda varmt i huset hela natten, så jag har sovit på fm medan han först suttit vid tv och nu leker med en kompis.

*samvetet tar stora tuggor av mig*

Riktiga mammar går väl upp klockan sju och gör helgfrukost, eldar i kakelugnen och plockar sedan ut hembakta bullar ur frysen?

Nåväl, vi har iallafall någorlunda inomhustemperatur...

• passionsblomman

Om ni undrar VARFÖR jag måste elda så infernaliskt så beror det på att det dels blev riktigt svinkallt nu de senaste dagarna och dessutom så är den eländiga så kallade "veden" som ligger ute på tomten i en anskrämlig hög, bara en massa skräp och spill från något sågverk härikring.
    Den har totalt värdelöst brännvärde och tar en evinnerlig tid att kapa och få in.
    Men nu var ju planen mest att få bort skiten från min trädgård och slippa se den mer.

Låt mig tillägga att vi INTE kommer att välja det sättet att köpa ved på.
    Det är ju helt galet korkat!

• Leksi

lanovia 08 skrev 2010-01-31 09:57:58 följande:

Vi har lite vi vill fixa här hemma men jag har ont i magen så vila kanske vinner...
    Oh, spännande spännande! Hur mår du nu Lanovia? Är du hemma?

Kramar till Daa, Blommis, Bruttan & alla andra som behöver!
  • lanovia 08

Jag är fortfarande hemma inget som händer här direkt.
    Tycker iof att sammandragningarna har börjat göra ont men vad hjälper det när de sammandragningarna som gör ont kommer typ varannan-var tredje timme. Det leder ju inte direkt framåt...

• lanovia 08

Blommis om du har varit uppe och eldat hela natten så att sonen slipper frysa på dagen då kan du nog skippa ditt dåliga samvete.

• lanovia 08

Pöhh!!! Hembakta bullar ur frysen?? En riktig mamma bakar nya bullar som hon tar direkt ur ugnen minst en gång i veckan.

passionsblomman skrev 2010-01-31 14:19:53 följande:
    Riktiga mammar går väl upp klockan sju och gör helgfrukost, eldar i kakelugnen och plockar sedan ut hembakta bullar ur frysen?Nåväl, vi har iallafall någorlunda inomhustemperatur...
  • Daa

Hej Lanovia! Spillevinken får öka lite. H*n ska ju komma någon gång imorgon, har jag sagt.

• Daa

Bra att du lägger ribban redan nu.
    lanovia 08 skrev 2010-01-31 20:00:54 följande:

Pöhh!!! Hembakta bullar ur frysen?? En riktig mamma bakar nya bullar som hon tar direkt ur ugnen minst en gång i veckan.
  • Daa

Blommis: håller med Lanovia.
    lanovia 08 skrev 2010-01-31 19:59:44 följande:

Blommis om du har varit uppe och eldat hela natten så att sonen slipper frysa på dagen då kan du nog skippa ditt dåliga samvete.
    Tack för sången. Har aldrig riktigt lyssnat på den såhär. Fin sång.
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...