• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

Lanovia, de där sammandragningarna leder visst framåt. Var glad att det mjukas upp lite i taget du.

Nej min ansökan har det inte hänt något med alls. I fredag svar jag skitledsen och igår hade jag fullt upp, och idag är jag full...av trötthet.
    Jag får väl ta mig samman nu i veckan.

Fast jag vill egentligen inte ha det där jobbet jööööh! Jag vill vara mammaledig och snusa bebidoft och ha sömnbrist pga matande inte eldning.

Men det där cv-pappret är väl bra att få ihop även inför kommande dagar och bebisen får jag ju ändå inte välja.

• lanovia 08

Bra jobbat Daa!!!
    Jag övergav dig lite hastigt och lustigt. Maken och TVsoffan kallade. Vi håller på och ser på Varuhuset, har snart avslutat säsong 2 och båda har fastnat rätt rejält för denna 80talsdokusåpa.

Tycker det låter som ett sunt humör igår. Man behöver inte vara strålande glad och inte heller totalt nere, kan vara skönt med mellanting ibland.

• lanovia 08

Blommis klart du helst vill vara hemma med bebis och än finns ju en chans kvar. Men tills dess att du ev har bebis så kanske du vill ha jobbet? Det tar ju som bekant några månader att baka bebis.

• lanovia 08

Blommis, du har så rätt jag skall vara taksam och det är jag. Vi börjar bli otåliga och jag tycker svullnaden o att inte kunna ligga riktigt skönt är jobbigt. Men jag inser ju ändå att det är bättre att vi gått över några dagar än de jag har i min närhet som fått för tidigt och då menar jag 3-4v för tidigt. De får ju längre bb vistelse och lite mer oro och jobbigheter som det verkar.

• lanovia 08

Har varit hos BM idag. Våran bm var sjuk även idag så vi fick hon som vi hade vid inskrivningen.
    Nu är det alltså två "nya" barnmorskor som mätt min mage. De har båda fått exakt samma resultat som min bm fick för 2v sedan. Vilket gör att det måste kollas upp med ultraljud och göras viktbestämning på det.
    Hon vi hade idag var inte ett dugg orolig hon tyckte magen såg så fin och bra ut och då vi ju gjorde CTG i fredags var hon ännu mindre orolig. Men som hon sa regler är regler och detta måste kollas upp. Så på torsdag skall vi på extrakontroll.
    Spillevinken gör inget för att underlätta livet för oss.

• lanovia 08

Förövrigt har spillevinken nu vunnit över sina föräldrar. Vi erkänner oss besegrade!!
    Vi har hela graviditeten starkt känns på oss att:
    1. Den kommer komma ut innan BF, särskilt så som den betedde sig december och januari.

2. Den kommer definitivt födas i januari.

3. När bm för länge sedan bokade in dagens besök så skrattade jag inombords, men hallå 1 feb. Nejdu glöm det då kommer barnet vara ute.

Som ni ser hade vi inte många rätt!

• lanovia 08

Daa, appropå när Ninnis kommer hem. Fick sms från henne imorse då satt hon på Arlanda och skulle flyga till Köpenhamn och jobbet, så idag borde vi få se henne här.

*vinkar glatt hej*

• lanovia 08

Jag är full av reflektioner idag känner jag. Gjorde en till hos barnmorskan idag. Hon sa nämligen, vilken fin liten mage du har absolut normalstor.
    Ja sa jag så den är normalstor? Kul att höra för "alla" kommenterar alltid hur liten min mage jag har. (Vet inte hur många som har sagt nejmen vad liten du är. Med den måste du absolut gå en bra bit över tiden).
    Men varför skall den vara så stor sa hon då tillbaka. Den här är helt enligt normerna, förmodligen ligger det en runt 3 kgs bebis där i.

Så skönt att få höra det. Även om jag vet att alla andra bara ger lekmansbedömningar och att jag ligger över medelstrecket på kurvan så börjar man ju undra när alla skall säga att man är liten.

• lanovia 08

Bruttan hur är det med dig och familjen?

• Fru Bygg

Hej Lanovia!
    Jag drömde om dig och spillevinken inatt. Du hade fått en liten söt pojke och jag och min man var och hälsade på er på sjukhuset. Eftersom min man jobbar om dagarna, så gissar jag på födsel till helgen!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...