• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

Tack, Sonja. Just ikväll känner jag helhjärtat att det bara är en fråga om tid. Befriande.

Sonja68 skrev 2010-02-01 19:28:38 följande:
    Daa: Min kompis hade också tre MF när de försökte få till barn nr 2. Sedan hade hon ett eller två MF när de försökte få till barn nr 3. Varje gång tog hon det jättehårt och jag förundrades också hur hon ändå kom tillbaka efter ett tag och vågade igen. Jag beundrar henne verkligen. Jag tror du också är stark och kommer våga, men allt har sin tid och ta det i din takt,så att du hinner med själv i känslorna. Alternativt, "hoppa och blunda". Jag håller på dig, min vän, och du fixar det här, det VET jag KRAM!!
  • Daa

*ler fortfarande åt Sonjas belåtna flin och Sonjas makes surande efter bandyfinalen*

• Fru E

Daa-påminner om att du kan få hjälp av extra progesteron och trombyl av en gyn när ni beslutar er för att hoppa igen flera i andra tråden som provat detta och lyckats

• Daa

Blommis: Precis. Det där uppradandet av vad man hittat på säger så lite. Förhoppningsvis är de som läser CV:n medvetna om det.

• Daa

EA (som du får fortsätta heta, verkar det som ): det blir nog senare i så fall. Just nu har vi ju ingen aning om vad som gått fel tidigare. Det blir ett till försök som vanligt, när vi är redo för det, och går det illa då också blir det ju utredning.
    Men det är bra att ha i bakfickan, det där med progesteron och trombyl.

• Fru E

Var klantig nog att på något sätt tappa bort min cykelnyckel så fick vackert gå hem ikväll. Låset får vi klippa upp antar jag och sedan köpa ett blocklås men så går det när man är klantig

Ninnis-välkommen hem!

Lanovia-håll ut 8 dagar till så blir det ett jättebra datum!

• Fru E

Daa-ville bara tipsa man får ju det även vid ivf (progesteronet då) så det är inga konstigheter man tillför utan bara det där lilla extra som får den lill* att stanna kvar

• Daa

Det var ett bra tips.
    Trist med nyckeln.

Men nu har jag bråttom. Aerobicsen börjar om tio minuter!

ha en fin kväll, vänner.

• Hvidbrud

Blommis: klart du ska äta en semla! Hoppas att den var fantastisk, precis som du! De flesta vettiga människor vet väl att man inte kan utläsa mycket från ett cv enbart. Själv reagerade jag mer på de "perfekta" när jag sökte folk, antingen hade de ljugit, brett på tjokt eller inte haft nått liv. Nä, heldre ett ärligt cv som ger plats till att bli nyfiken på hur personen ifråga har formats. Men det är ju jag... Lämna cv't personligt så att de få möta dig och du får möjlighet för att visa dem att det står en stark, klok och duktig och mycket kompetent person bakom årtalen på pappret!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...