• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

EA, jag har läst hela din husresa och reflekterat över den.Däremot inse jag att jag noginte kommenterat den alls. FÖRLÅT! Jag är så ego just nu att jag ta mig fasen borde skämmas. Och det gör jag!

Iallafall: Det är ju så himla spännande att ge sig in med tankar, drömmar, hopp och känslor i hela det där. Man står knappt ut.
    rent sakligt så har ju säljaren alla rättigheter ända tills man skrivit köpekontrakt. Fast samtidigt så har man ju som säljare inte fått sålt sitt hus förrän någon de facta skrivit på och tillträtt. Det är as-jobbigt och påfrestande och nervöst att vara i vilken ände som helst av saken.

Det är viktigt att ha en bra mälklare som har rätt feeling för att driva försäljningen framåt så att man får med sig så många intressenter som möjligt utan att budgivningen blir ett korthus som sedan rasar. Den som lagt högsta bud är ju på intet sätt förbunden att stå vid det. Vår mäklare sa att det inte är ovanligtatt de sedan hoppar av, och då står man och måste börja om. Vid det laget kan man ha tappat alla andra intressenter. Det går väldigt mycket känslor i det här.

Faktum är att det heller inte alls är så ovanligt att man som säljare fastnar för en viss köpare och släpper objektet till denne fast det finns de som bjuder högre. Får man ett bud som känns acceptabelt stannar man helt enkelt där.

Mångaa har mer känsla för sitt hem än man tror och vill inte sälja till idioter. dessutom är det ju troligt att man kommeratt ha viss ytterligare kontakt då det kan dyka upp saker som kräver kommunikation.
    En för krånglig köpare kan ju bli en mardröm. (minns du psykfallet som dök upp i min trädgård? Kul att ha sålt till henne...)

Nu träffar man ju ofta inte de som budar själv, men man får feedback av mäklaren...

Själv brukar jag försöka tänka att "vi får det om det är meningen" Men det är ju jäkligt lätt att säga.

När i bjudit på det här huset höll jag på att gå i bitar!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2010-01-25 10:17:43 följande:
    Och till Ingis son säkert saknar oss och inte kan hitta in i mac'en;) Vet du vad? Jag hade en dröm på höjd med sin soffdröm... Jag var ute och åkte skridsko på kycklingfileer som jag hade atoppt in fötterna i.... Det var först när jag vaknade som jag insåg hur konstigt det var!
    den var go.... ! Hoppas de var tillagade!
  • ingenjörsbruden

Nu ska vi se om något av romanläsningen har fastnat i flytthjärnan....

Blommis: Åhh va förbannad jag blir...jävla snorunge till att sparka o hålla på.....visst inte slå tjejer...men hon skulle nog behöva sig en rejäl smäll..... *morrar* Hoppas att det hjälper när läraren tar tag i det....annars kommer jag o ser till så tösen får sina fiskar varma!

EA: håller tummar o tår o allt möjligt för att det ska gå er väg...med allt!

Hvidis: Åhh suck va jobbigt med 2 h pass på natten....vill hon vara vaken o leka där emellan eller? Ballan pluttar ut nappen med jämna mellanrum..men vaknar oftast inte till....så hon somnar om när hon får nappen...men visst...hon väcker mig...men nu slumrar jag mig igenom napptillbakapluttandet....
    Fick E feber av denna sprutan eller hur gick det?
    Var det min kladdkaka du gjorde?! Om man äter den nygjord så känns den lite för lös/kladdig...men nästa gång man tar så är den perfekt...den mår bra av att få svalna...så stelnar all chokladen!
    Jag ska göra en sådan kladdkaka till dopet o sen ha rosa princesstårtor....(jajajaja jag vet att det inte är riktiga princesstårtor om de är rosa...men liiiiite köns-oneutralt vill vi ha det )

• Hvidbrud

Nä, de var råa och jag var barfota...

ingenjörsbruden skrev 2010-01-25 15:15:04 följande:
    den var go.... ! Hoppas de var tillagade!
  • ingenjörsbruden

Lanovia: Hahahaha känner igen det där....ja dra ur telefonen ur jacket o stäng av mobilerna....
    Attans att vi inte fick rätt...men å andra sidan så har vi inte flyttat allt....hehehe så jag tippar nu på fredag eller lördag...29 eller 30/1 för då ska vi köra sista flyttlasset fr lgh.
    Skönt att du inte har så ont som du hade för ett par veckor sen...så kan du ladda energi o kraft.....o visst...vi ÄR otåliga nu för tiden....allt ska hända NU....tänk...för bara 100 år sen så tog breven sin lilla tid innan de kom fram...idag så SKA de vara framme dagen efter!
    Tempot i samhället är så himla högt....tror inte det är så jättebra för barn o ungdomarna...o inte de vuxna heller! O det kombinerat med informationsflödet...inte konstigt att det finns så många som är utbrända idag o att det inte fanns förr...

Så nu räcker det med filosofiska funderingar o reflektioner för denna veckan!

• Hvidbrud

Bakade jordgubbstårtan... Chokladkakan blir en annan dag! Klart man får vara könsoneutal... E sover sen hon fick sprutan. Skönt för henne, 2h i rad nu! Hon vaknar och gråter, min lilla och vill bli tröstad och pruttad...

Blommis: skrev ett inlägg om aptjejen, men det försvann och jag blev utloggad... Typiskt. Summa sumatum, förstår att du blir arg! Boxboll i hönshuset skulle kanska va nått?

• Sonja68

Blomman, blir helt förb***ad när jag hör om den störiga tjejen i klassen! Nä, det där måste stoppas. Vilka jäkla fasoner

Och föreståndare FÖR VAD?!?! Du kan inte göra så här Blommis, vi förgås ju av nyfikenhet *hoppar upp och ner*

EA, tack för rapporten ang husköp, hade tänkt fråga hur det går. Det är verkligen en nervpress och vånda utan dess like det här med husköp. Men lite grann hade jag också filosofin när vi hittade vårt drömhus som var typ flera hundra tusen för dyrt för oss, att "är det tänkt så, ja då blir huset vårt". Vi la ett bud och vi fick vänta i ett år!! Sedan visade det sig att ett annat par lagt samma bud ett halvår efter oss, men att de sålde inte då, för de tyckte det var för lågt. Sedan gick det ett halvår till och vi fick höja oss 20000 och så vart huset vårt. De som budat innan hade försvunnit. Så det var tänkt så...

• Villemoa

Åååh vad trött jag är!! Ögonen går i kors på mig snart. Har ju inte jobbat på två år så det är inte konstigt. Idag slapp jag ha lektioner och imorgon har jag bara en, mycket skönt! Men, hur mycket tid man än har så hinner man ju inte med nånting känns det som. Så mycket nytt att sätta sig in i men det brukar ju ge med sig.
    Om jag inte är här så ofta de kommande veckorna så vet ni varför.

lanovia: attans med datumet men jag kan fortfarande få rätt på kön

Blommis: vilken jävla unge!! Så lagom att vara kaxig när ingen ser på! Idag var det en unge som sa "bitch" till en tjej och han försökte dra till med att han sa "ditch". Jorå så att e...kan säga som så att jag tror inte han kommer säga nåt sånt i fortsättningen..

Kramar till er alla!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...