• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-01-15 16:04:44 följande:
    Men hallåååå! Hur långt är det egentligen mellan era olika boenden? Hoppas han verkligen helt enkelt bara skriver på papper om enskild vårdnad för dig och så får det bli bra så!

Tack för ert stöd, känns skönt...
    Men det känns också fruktansvärt pinsamt att jag gifte mig med fan-skapet...
    Men å andra sidan var det också jag som ville skiljas! Försökte så länge men det var som att köra huvudet i en betongvägg! Uppskattar verkligen min nuvarande make destomer, men det var en hård lärpenning!

Vi har 2,5 mil emellan, men hans nya "tjej" bor i Tärnaby... 11 mil härifrån,
    dit orkar han åka, men inte slå på datorn och betala för barnen... eller ringa barnen....

Kunde egentligen åkt och hämtat Moa men det är -20 så då skulle bilen behövt motorvärmare en timme i alla fall... och hon tog gärna bussen för då hann hon vara med kompisar ett tag

Lite blir det också... varför ska jag sparka igång bilen, betala bensin, slita ut Saga i kylan, köra fram och tillbaka för att hämta Moa för han är ett arschel?
    dessutom vill min förkylning vara inne idag.... 

Nä, elak som jag är roade jag mig att göra i ordning två fakturor till två korkade karlar, åssa la jag på faktureringsavgift...hehe!!

• Fjällbruttan

Hoppas ni får världens bästa kväll Lanovia

Njuuuuuut!!

Kram

• Fjällbruttan

Förresten fick jag mess i förmiddags från bästa L (som jag inte såg förrän i eftermiddags!) att busen i magen vänt sig på tvären igen.. hon var på väg till BB nu för att se vad de ska göra, beräknad förlossning är den 23 jan...
    kan bli snitt  JAG VILL VETA NU!!!

• passionsblomman

Bruttan, *suckar djupt*

Jag är så innerligt tacksam att jaginte har barn med något X utan de kan vara i historien. med både bra och dåliga minnen.

Jag tycker det är mycket nog med relationen tll den man man faktiskt VILL leva med. Man blir arg och ledsen alldeles tillräckligt ofta utan inblandning av puckon.

• lanovia 08

Spännande med L Bruttan.

Tror säkert inte Moa led ett dugg av att åka buss. Som sagt extra tid med kompisar är sällan fel.

• lanovia 08

Ja det är ju tydligen det som är tanken. Tycker det skall bli underbart men har så svårt att fatta det. Tankarna hänger med fram till förlossningen sedan är det stopp just nu. Men en sak i taget säger man ju.

passionsblomman skrev 2010-01-15 16:37:24 följande:
    Tänk, snart är magen inte kvar och istället är en liten persooooooon inflyttad hos er! lanovia 08 skrev 2010-01-15 16:35:26 följande:
  • Fjällbruttan

Lägesrapport för L:

Hon ska just nu till att moffa i sig en stooor baconburgare
    Sen fastar hon från 12 i natt, vändningsförsök imorgon..

Hon försökte få dem att starta förlossningen  (21 är hon beräknad, inte 23) men näää... sen väste hon irriterat att ska jag sitta 23 mil hem, vänta på värkar, åka ner 23 mil igen och vet ite ens om jag hinner hit, och tänk om busen ligger på tvären då igen?
    Det är ju inte helt ovanligt...
    Så de skulle fundera på det där om igångsättning igen
    Det är ju hennes 3:e barn och förra gången kom hon ni med ambulans och allt var klart på 45 min...

jag sa åt henne att hota med arga väninnan som minsann kunde komma och dunka doktorns huvud iväggen om de inte satte igång henne

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-01-15 16:56:11 följande:
    Bruttan, *suckar djupt*Jag är så innerligt tacksam att jaginte har barn med något X utan de kan vara i historien. med både bra och dåliga minnen.Jag tycker det är mycket nog med relationen tll den man man faktiskt VILL leva med. Man blir arg och ledsen alldeles tillräckligt ofta utan inblandning av puckon.

WORD!!!

Jag är djupt tacksam för mina älskade barn men det fins minst sagt stunder då jag önskar att ärkeaset kunde bo i .... bortre mongoliet.. i en ISKALL jurta!

• Fjällbruttan

lanovia 08 skrev 2010-01-15 16:59:33 följande:
    Ja det är ju tydligen det som är tanken. Tycker det skall bli underbart men har så svårt att fatta det. Tankarna hänger med fram till förlossningen sedan är det stopp just nu. Men en sak i taget säger man ju.

mmmmm...snusa bebisdoft
    Tom. maken längtar efter vår puff för att få känna bebislukten igen...

Ni kommer li världens mest fantastiska föräldrar till er lill* spellevink

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...