• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Skönt att höra!

Ninnnis skrev 2010-01-18 13:21:00 följande:
    Helt ok, tack lanovia 08 skrev 2010-01-18 10:02:45 följande:
  • lanovia 08

Ja just det ja glömde ju helt bort Ingis pappa förut. Hur är det med honom nu?

• lanovia 08

Tack! Finns nog stor risk att jag somnar. Men först skall jag gå och stoppa något i kurrande mage.

Ninnnis skrev 2010-01-18 13:22:15 följande:
    Sov gott, Lanovia!
  • Villemoa

Men lille blompojken då! ♥ det gör ont i mammahjärtat på mig. Hoppas skolan gör det de ska.

Det gick bra på intervjun tycker jag. Dock fick jag inte träffa rektorn för han var hemma och vabbade men jag fick träffa arbetslagsledaren och den andra sv/eng-läraren. De ställde en massa frågor och jag ställde en massa frågor så nu är det vänta på besked som gäller. Förhoppningsvis tar det inte alltför lång tid för vänta är inte riktigt min starka sida

• passionsblomman

Hemma igen. Vad det handlar om i det här fallet är egentligen mer en klassituation än att min egen son är specifikt utsatt för mobbing.

Däremot är ju han den som reagerar, dels för att han är ny och inte alls van vid att det fungerar som här. Men också för att han är den han är och han tar ingen skit. Jag undrar vem han kan ha fått det ifrån?

I denhär klassen är de TIO brudar och tre killar. Min son upplever att de är helt maktfullkomliga och att kan göra precis som de vill utan att han -eller de andra killarna kan hävda sig eller freda sig.

De tror att jag är en boxsäck som man kan göra vad som helst med och en tjej har sedan första dan sagt att "kolla han tål att man sparkar honom". Om man själv gör något fel måste man säga förlåt men när de gör något kommer alla de andra och försvarar den tjejen.

Jag känner mig som Merlin när alla fick kasta frukt på honom, sa han nyss.
    -Det är en scen där unge Merlin sitter i stocken på torget och alla kastar ruttna grönsaker på honom.

Eller,"Det är som att någon har en pistol och man inte kan och inte får försvara sig. Det är bara att konstatera att jaha, nu var det dags igen"

Ganska starka exempel på hur han känner sig...

Jag tror det är dags att brudarna börjar greppa läget. Jag har redan pratat med fröken två ggr nu idag och ska ta det en vända till nu ikväll. Hon var väl medveten om att hon har ett par rediga lipsillar och skvallerbyttor i sin klass.

Dags för lite realitycheck och insikt om eget beteende och dess konsekvenser.

Jag är ganska säker på att de bör jobba brett i klassen med det här och att det kanske kan visa sig bli lite nyttigt för utvecklingen i gruppen att det kom en liten kille som inte bara köper läget till vilket pris som helst.

De här tjejerna behöver begripa att killar har känslor och räknas lika mycket som de själva och att det inte är deras privilegium att styra och ställa bara för att de är fler.

Jag kommer att ha fortsatt dialog med personalen och med sonen och se vad som händer närmsata tiden. Gruppdynamik är en process.

Skulle saker inte ta en positiv vändning så kommer jag naturligtvis att gå in mer påtagligt personligen. Men min tidigare erfarenhet är att när barn väl sätter sig ner och tänker till är de egentligen rätt klara över hur de vill ha det och de bästa lösningarna är när DE tar itu med saker.
    Ibland är allt som behövs en riktig tankeställare.

Och att min son storgrät idag tror jag kan ha varit en överraskning för en och annan...

• Villemoa

Jag skrev precis i den andra tråden Blommis men här kommer en kram till både dig och sonen!

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2010-01-18 13:26:44 följande:

Ja just det ja glömde ju helt bort Ingis pappa förut. Hur är det med honom nu?
    Jo..det är väl rätt ok tycker han, men det är jobbigt att ställa in parkinsson-medicin.....många sorter o rätt doser...extra hårt då pappa i princip aldrig varit sjuk/klagat....
    Nä nu måste jag stressa vidare....

Massa kramar till blom-gossen!
  • Fjällbruttan

Kram till er alla!

här är läget lite kasst, jag HAR infektion i kroppen, det visar sänkan, men de kan inte se på proverna OM det är en uvi, men BM tror att det kan vara en njurbäckeninflammation på gång och jag håller med henne.
    Har skitont i sidorna och upp mot njurarna... väntar på provsvar... suck!
    Har sovit i felra timmar mitt på dagen idag och makenhar pysslat om mig, skönt!

Men nu vill jag ha lite ork och inte bara vara en seg mamma som inte orkar nånting!!!
    Ska göra kycklinggryta ikväll och senare i veckan blir det banne mig överbakad lax
    Skrev bums ut receptet, tack

Bästa L är kvar på BB, har fått dropp och tabletter men lilla bebis vill inte komma ut
    Men hallå!!!! Nu vill vi inte vänta mer

• Fru E

Skickar en trött kram & till alla!

Alldeles för trött för att kommentera men kan säga så mycket som att vi än så länge gillar huset vi tittade på igår och ska dit imorgon igen för att titta på de frågetecken som vi har. Återstår att se hur många som är intresserade och var första budet hamnar.

• Fru E

Kunde inte hålla mig så här kommer det lite utförligare

Imorgon blir det en ny titt på huset som vi var på visning igår. Satt och diskuterade lite igårkväll om vi tyckte om de saker som vi inte kan ändra på i huset så enkelt, planlösning, läge, tomt etc och kom fram till att det gjorde vi. Man får blunda för de saker som är väldigt klåpigt gjorda idag (vilket är många!) tex tapeter, kabeldragningar och valvet till vardagsrummet. De sakerna kommer vi alltid att få ändra i vilket hus vi än köper (tapeter och målning etc). När vi väl fått ändra det som vi vill (jag vill ha det ändrat NU men inser att vi får prioritera)tror jag att det kan bli riktigt bra!
    Återstå att se hur många som är intresserade och vem som lägger första budet.......*nervös*

Blommis-*skäller på de som varit dumma mot din pojke*

Lanovia-grattis till en lyckad promenad, skönt att känna att man förtjänar vilan lite extra

Ingis-glöm inte att andas och ta det lite lugnt i flyttröran

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...