• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Fjällbruttan

Sonaj, tack för ditt stöd, skööönt!

Hoppas du har fått njuta på din soffa, jag har sovit på min oigår och tänker göra samma sak idag då puff tar sig en lur...
    Vi är fortfarande helt slut på här...

Men nu har tomtarna flyttat ut...
    men gardinerna är inte bytta och det är inte städat, det tar jag på tisdag!
    Känns skönt att jag klarar att dela upp det, blir inte så stressad då

• Fjällbruttan

lanovia 08 skrev 2010-01-16 09:16:56 följande:
    Bruttan förresten hur har det gått med tvillingarna din syster fick?

De växer så det knakar, äter på olika tider, har fått kolik och tröttar ut sina föräldrar totalt!!! Men de mår bra ändå

• ingenjörsbruden

Villemoa: Va kul med jobbintervjuv o så härligt att stumpan verkar trivas så himla bra på dagis! Den där överbakade laxen lät ju gudomligt god! Har du receptet eller länk till var man hittar det?! *Dreglar*

Lanovia: Klart att spillevinken kommer nästa helg när jag håller på att flytta...det skulle ju vara samtidigt hade vi ju sagt!

Ja just det...*håller tummen för EA´s huskik idag*

Bruttan: Härligt att höra att tvillingarna växer så det knakar o mår bra! O gött att kunna städa ut tomtarna (på loftet ) hehehehe önskar att jag kunde göra det... Det skulle jag behöva iallafall!

Här går det i 110 knop hela tiden....ytterligare kartonger packade o inser att det hade varit smidigt med ytterligare kartonger...men nu får det räcka.....vi får flytta det vi kan o ösa upp det ur kartongerna...finns ju gott om utrymme....o sen ta med kartonger tillbaka o packa mer.
    har räknat ut att det är ca 140 h kvar boendes i lgh....snacka om att räkna ner!

Köket är på plats o lika så tvättstuga o klädkammarens inredning....inga vitvaror...men ja det börjar ta sig!
    O mitt ialltihopa...så måste jag få ut dopinbjudningarna...suck alltså! ALLT på en gång....o i morgon så är det infoträff inför babysim....herregud....det är liiiiiite många grejor nu tror jag.....tur att mamma o syrran kommer i veckan o avlastar lite....det behövs!

Massa till er alla

• Fjällbruttan

ingenjörsbruden skrev 2010-01-17 14:13:13 följande:
    Villemoa: Va kul med jobbintervjuv o så härligt att stumpan verkar trivas så himla bra på dagis! Den där överbakade laxen lät ju gudomligt god! Har du receptet eller länk till var man hittar det?! *Dreglar*Lanovia: Klart att spillevinken kommer nästa helg när jag håller på att flytta...det skulle ju vara samtidigt hade vi ju sagt! Ja just det...*håller tummen för EA´s huskik idag*Bruttan: Härligt att höra att tvillingarna växer så det knakar o mår bra! O gött att kunna städa ut tomtarna (på loftet ) hehehehe önskar att jag kunde göra det... Det skulle jag behöva iallafall! Här går det i 110 knop hela tiden....ytterligare kartonger packade o inser att det hade varit smidigt med ytterligare kartonger...men nu får det räcka.....vi får flytta det vi kan o ösa upp det ur kartongerna...finns ju gott om utrymme....o sen ta med kartonger tillbaka o packa mer. har räknat ut att det är ca 140 h kvar boendes i lgh....snacka om att räkna ner!Köket är på plats o lika så tvättstuga o klädkammarens inredning....inga vitvaror...men ja det börjar ta sig! O mitt ialltihopa...så måste jag få ut dopinbjudningarna...suck alltså! ALLT på en gång....o i morgon så är det infoträff inför babysim....herregud....det är liiiiiite många grejor nu tror jag.....tur att mamma o syrran kommer i veckan o avlastar lite....det behövs!Massa till er alla

IIiiihhhh... det räckte att jag läste för att jag skulle bli helt utmattad!!
    Men det är skönt att läsa om nån med energi, då inser man att den finns där nånstans, den kommer tillbaka nångång..

Babysim är fantastiskt kul!! Saga älskade det, se bara till att lillan är mätt i magen

Kram

• Villemoa

Jag börjar bli nervös inför intervju imorgon flickor, håll tummarna kring 11-snåret och ända tills rektorn hör av sig igen!

www.recept.nu/1.302470/torbjorn_andersson/huvudratter/fisk_skaldjur/fiskahandlarsonens_overbakade_laxfile

Här har ni länken till laxreceptet. Kan bara meddela att citronaiolin också är mycket grym men att sparrisen med inlindad bacon inte behövs till. Inte enligt oss iaf, passar inte riktigt in. Haricots verts däremot, passar jättebra!

• Jenny står brud 090801

Lycka till i morgon Villemoa!! *Håller tummarna*

• Sonja68

Villemoa: så spännande med intervju. Lycka till! Såklart att de är intresserade av DIG och att det är din CV som väckt deras intresse !

I fredags slocknade jag kl 19 i sängen med ungarna och TV:n
    I lördags var det upp tidigt, kl 9 var jag i slalombacken med lilla K som skulle på sin första träff med slalomskolan. Var lite orolig att hon skulle tappa humöret, men det gick bra och hon vill fortsätta
    Sedan kom gäster från grannkommunen med sina två barn. De ville gratta T i efterskott. Hade bett dem komma förbi på kaffe, men insåg snart att de var hungriga. Jag hade precis kommit hem från slalomskolan och en handlingssväng från ICA, men hade ju inte tänkt göra någon braklunch precis, utan latmansvarianten. Att 2 vuxna och ett barn extra skulle dyka upp, det hade jag inte räknat med. Men som tur var hade jag köpt några extra nygrillade kycklinglår, kokade ihop bovetegryn till de vuxna (istf ris, ryssar älskar det och våra gäster var just ryssar) och pulvermos till barnen. Tomater, gurka och paprika i massor på en stooooor tallrik, lite bröd och ost och de var nöjda och glada. Ingen bjudmat precis, men va' fan!

Idag har T haft tjejerna från klassen här på kalas.
    De var bara sex st. med lilla K, så det var ganska lugnt.
    T hade själv planerat vad de skulle göra, leka osv. Så jag behövde bara ställa fram fikat, fixa glasstårtan, blåsa upp ballonger och små godispåsar hade jag fixat på lördagskväll. Till skattjakten T hade planerat.

När kalaset var slut stannade min bästa väninna med dotter kvar här (dottern är T:s bästa kompis och var förstås också med på kalaset) och vi städade undan allt, beställde hämtpizza och åt som grisar allihop.

När hon åkt hem så skulle ungarna se barnprogram och jag lade mig med dem på var sin sida om mig. En riktigt härligt Bolibompaslummer blev det Finns inget bättre än att sova så där på eftermiddagen och ungarna ligger brevid och stryker en på håret och kinden ♥.

Senare, när jag vaknat och ungarna gått och lagt sig monterade maken ner julgranen och julpynten, jag tog bort alla ljusstakar och stjärnor (utom i ungarnas rum, för de sover så sött). Så nu är det bara några juldukar och julgardinerna i köket kvar. Utebelysningen får maken ta ner när han känner att han har tid och lust. Ingen brådska för min del.

Så nu ska jag dricka lite grönt te, ta nåt att läsa och slänga mig till sängs igen. Känner att jag fortfarande är några timmar back på sömnkontot.

Kram!

• Daa

Villemoa: LYCKA TILL idag. *håller tummar*

Kramar till er alla.

• Ankan80

*Håller också tummarna för Villemoa jättehårt*

LYCKA TILL!!!!

• lanovia 08

*håller också tummarna för Villemoa!
    Lycka till och kom ihåg att det är du och ingen annan som är perfekt för jobbet!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...