• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Fru E

*Andas ut*
    Vet inte varför jag velade så innan jag ringde pappa men naturligtvis var det inga problem med att låna det vi behövde frågade ändå flera flera gånger om det gick bra och kändes rätt. Känns ändå lite konstigt på något sätt

Kompisen M hade namngivningsfest för deras lilla tjej nu i december vilket var mysigt
    Här blir det inte heller något dop men det är både jag och mannen överens om

• Fru E

Daa-kanske skönt att komma bort lite med och "glömma" för en stund eller?

• Jenny står brud 090801

Vi har haft en del diskussioner om detta och jag tror nog faktiskt inte att det går att övertala mannen i denna frågan. Annars brukar det faktiskt funka, om inte annat än om jag gråter lite Okej kanske fult men ibland gör man allt för att vinna en diskussion och mina tårar han han svårt för att säga nej till...

Tror att det kan funka med namngivelse oxå, det jag egentligen vill åt är festen för barnet och sen skulle jag vilja ha faddrar och det kanske man skulle kunna lösa ändå. Men som sagt det är en bit dit så vi får väl se vad som händer...

Ninnnis skrev 2010-01-08 16:06:05 följande:
    EXAKT så är det hos oss också! Men jag tänker inte ge mig så lätt... Jenny står brud 090801 skrev 2010-01-08 15:58:43 följande:
  • Jenny står brud 090801

EA&MJ: Skönt att du ringde det samtalet och att det inte var några problem. Var det på söndag ni skulle på visningen? Du får berätta för oss sedan allt om hur huset ser ut och hur det känns

daa: Ha en trvlig kväll hos vännerna.

Ninnis: Du får ha en riktigt härlig helg med bästisen, låter mysigt med tjejhelg!

Fick precis säkerställt att ett par härliga kompisar kommer hit till oss nästa helg. Ska bli så roligt!! Har inte träffat dem sedan bröllopet, så det är ju ganska längesedan. Det är roligt för killen där var från början mannens arbetskamrat, de har dessutom samma intressen och att hans flickvän då är lika sy-, stick- och virktokig som jag är ju underbart! Då kan karlarna vara ute i skogen hela helgen, med undantag för att laga mat till oss Och vi kan få vara kreativa hela helgen, dricka gott och bara prata. Riktigt kul helt enkelt. Känns som nästa vecka kommer bli enklare att klara pga det

• Hvidbrud

Dahls är nog skånska då... Det heter savle [saoule] på danska

Daa skrev 2010-01-08 16:17:51 följande:
    "saglar", betyder det dregglar? Är det danska eller skånska eller?Det låter nästan som "secklar", som ju också betyder dregglar. Har haft fel många gånger förut om vad som är svenska och vad som är dialekt, men har för mig att "secklar" är något som sägs häruppe.
    hittade ingen klänning. Söta och gulliga är ni!
  • Villemoa

Många dop nu, vi ska på dop på söndag. Det är mannens brorson som döps. Det där med kläder är vanskligt men jag har bestämt mig för svarta finbyxor och en röd skjortblus och svart stickad kofta till. Det är ju ändå inte jag som står i centrum den dagen som tur är

Daa: hoppas ni får en trevlig kväll!

Ninnis: ha den bästaste av bästa helger med bästisen! *skål vågar jag mig på att säga*

Jenny: hoppas också att din kropp skärper till sig snart så det både blir på äl-testen och ett + på grav.testet!

till alla!

• Jenny står brud 090801

Hej tjejer! Hoppas att ni har en riktigt härlig helg!

Jag känner mig lite bättre idag, har faktiskt varit igång och renoverat lite nu i eftermiddag. Roligt men jobbigt. Vi bor ju i ett gammalt hus och vill återskapa det gamla fina på en del ställen... tex taket i rummet vi renoverar. När vi drog bort pappen som satt där är det fint brädtak under Dock är det hundratals spik och nubb som vi nu håller på att ta bort Men det kommer bli såå fint när det är färdigt...

• Villemoa

Idag är en skitdag på många sätt...först en skitdag för att indianerna är här, sen för att jag blöder som en stucken gris och känner mig alldeles matt, snurrig, har ont i magen och huvudvärk. Vi skulle gått på middag ikväll egentligen men den blev inställd så då ska mannen iväg och spela innebandymatch 18.30 (jävla tid sen). Inte kan jag heller bara krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet eftersom jag har Moa att tänka på. Bläääh!

Hoppas ni andra haft en mycket bättre dag än mig!

• Jenny står brud 090801

*Ger Villemoa en stor kram*

• Daa

*kramar om Villemoa* Låter jobbigt. Hoppas att din dag har blivit bättre nu.

Har inte heller haft någon höjdardag. Vaknade med en jobbig känsla av att någonting inte är som det ska. Så kom jag på att vi inte får någon bebis i augusti med allt vad det innebär och ägnade därför förmiddagen åt att gråta (ett tips: man ska inte gråta under en promenad i 20 minusgrader. Ögonfransarna fryser ihop i ögonvrårna).
    Men här på eftermiddagen fick jag ett ögonblick känslan av att det kommer att ordna sig. Skönt att det går framåt, om än med mycket små steg.

Middagen igår var f ö trevlig om någon undrar. Vi stannade kvar och såg film på kvällen. Skönt att inte behöva låtsas att allt är som vanligt.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...