• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Jenny står brud 090801

Ja förstår hu du tänker där. det är verkligen jobbigt att gå och inte veta ordentligt. hela tiden finns ju tanken där att man kanske testade för tidigt ect. Och symtomen som man hela tiden känner. Och att fundera på vad man få äta och dricka utan att folk i ens närhet inte blir allt för misstänksamma.
    Skönt att du har hittat ngt positivt i er situation Vågar alldeles säkert skåla tillbaka. *SKÅL*

Ninnnis skrev 2010-01-08 15:45:20 följande:
    Det är så jobbigt när kroppen krånglar, Jenny. Min längsta cykel var 52 dagar... Min senaste var 40, tror jag, men den förrförra var 31 eller något.Utan att avslöja för mycket om vår situation offentligt, så tycker jag just nu det är OTROLIGT skönt att slippa räkna dagar, testa med ÄL-stickor, försöka pricka in ÄL (vare sig man har lust eller inte, eller befinner sig i olika städer), noja över om jag kanske kanske är gravid, leta/ignorera symptom, vänta på indianer som dröjer, noja över om jag kan dricka vin eller inte, testa (negativt) gång på gång...Det är nog det mest positiva i allt detta, att jag VET att jag inte är gravid, och kan således leva därefter *skål*
  • Ninnnis

EXAKT så är det hos oss också! Men jag tänker inte ge mig så lätt...

Jenny står brud 090801 skrev 2010-01-08 15:58:43 följande:

Här tror jag inte att det bli några dop, mannen är mot det och i den frågan är det nog svårt för mig att vinna i en övertalning Men det är ju en bra bit innan vi behöver ta de besluten och jag kan nog tänka mig en "namngivelsefest" ist... Fru Bygg skrev 2010-01-08 15:55:57 följande:
  • Daa

Ninnis: förstår hur du menar. Det var en befrielse den där försöksfria månaden vi hade i höstas. Vill inte tänka på nya försök just nu. *skål (fast jag är nykterist, så det spelar väl egentligen ingen roll då. Kanske en anledning att börja dricka alkohol? Äsch, jag äter ju penicillin, så det gick inte heller.)*
    KRAM på dig.

Jenny: hoppas din cykel skärper till sig.

Ninnnis skrev 2010-01-08 15:45:20 följande:
    Det är så jobbigt när kroppen krånglar, Jenny. Min längsta cykel var 52 dagar... Min senaste var 40, tror jag, men den förrförra var 31 eller något.Utan att avslöja för mycket om vår situation offentligt, så tycker jag just nu det är OTROLIGT skönt att slippa räkna dagar, testa med ÄL-stickor, försöka pricka in ÄL (vare sig man har lust eller inte, eller befinner sig i olika städer), noja över om jag kanske kanske är gravid, leta/ignorera symptom, vänta på indianer som dröjer, noja över om jag kan dricka vin eller inte, testa (negativt) gång på gång...Det är nog det mest positiva i allt detta, att jag VET att jag inte är gravid, och kan således leva därefter *skål*
  • Daa

Jo, förresten, det blir middag hos vännerna ikväll. Fru Bygg hade bra synpunkter och jag kände att jag höll med.

• Daa

"saglar", betyder det dregglar? Är det danska eller skånska eller?

Det låter nästan som "secklar", som ju också betyder dregglar.
    Har haft fel många gånger förut om vad som är svenska och vad som är dialekt, men har för mig att "secklar" är något som sägs häruppe.

Hvidbrud skrev 2010-01-08 14:10:52 följande:
    reeeebuuus.... *suck*Lilla e sitter här och blåser bubblor och saglar på hela mig... nice...tror det blir dags att klä på oss ordentligt och gå ut i kyyylan. förrådet av blöjor och tvättlappar börjar sina!Prrrrr från oss!
  • Ninnnis

Både och, tror jag

Daa skrev 2010-01-08 16:17:51 följande:
    "saglar", betyder det dregglar? Är det danska eller skånska eller?
  • Ninnnis

Hoppas middagen blir trevlig, trots allt Daa. Stor kram!

Nu ska jag avsluta på jobbet och sedan köra och handla och hämta bästisen

och kram och trevlig helg allihop!

Och Lanovia, våga inte föda utan att meddela mig först!

• Daa

Ursäkta. Blev lite upprymd där ett tag. Inom mig finns en nörd.

Daa skrev 2010-01-08 16:17:51 följande:
    "saglar", betyder det dregglar? Är det danska eller skånska eller?Det låter nästan som "secklar", som ju också betyder dregglar. Har haft fel många gånger förut om vad som är svenska och vad som är dialekt, men har för mig att "secklar" är något som sägs häruppe.
  • Daa

Glömde en

Daa skrev 2010-01-08 16:22:11 följande:
    Ursäkta. Blev lite upprymd där ett tag. Inom mig finns en nörd.
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...