• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ninnnis

Åh, vad mysigt med dop!

Jag tror min plutt lyser även när jag inte är här inne, eftersom jag har automatisk inloggning på...

Det är bra på jobbet, tack! Min söta svenska kollega jobbar sin andra dag efter mammaledigheten, jag är SÅ glad att hon är tillbaks

Jenny, jag skulle tro att du kanske får Pergotime eller liknande om din cykel fortsätter krångla. Vilken dag är du på nu? Det kanske bara var för tidigt? *håller tummarna*

• Ninnnis

*förlåt, men jag vet ju att du är skitsnygg och det lät så kul*
    Hvidbrud skrev 2010-01-08 15:13:54 följande:
    Någon med tips på snygg Klänningsmodell som passar på enorma amningstuttar, ladugårdsröven och magen som man inte kan dra in längre (eller ännu) som man smidigt kan amma i?
  • Jenny står brud 090801

Så ni skall oxå ha dop alldeles snart Hvidis? Vad roligt!! Ta på dig något som du känner dig bekväm i så kommer du bli supersnygg

Hvidbrud skrev 2010-01-08 15:15:37 följande:
    Barndop om en vecka för lilla e
  • Jenny står brud 090801

Jag är på dag 31 idag, men tror faktiskt inte att jag hade någon äl... symtomen kan ju vara pga av proveran oxå

Ninnnis skrev 2010-01-08 15:18:01 följande:
    Jenny, jag skulle tro att du kanske får Pergotime eller liknande om din cykel fortsätter krångla. Vilken dag är du på nu? Det kanske bara var för tidigt? *håller tummarna*
  • Ninnnis

Det är så jobbigt när kroppen krånglar, Jenny. Min längsta cykel var 52 dagar... Min senaste var 40, tror jag, men den förrförra var 31 eller något.

Utan att avslöja för mycket om vår situation offentligt, så tycker jag just nu det är OTROLIGT skönt att slippa räkna dagar, testa med ÄL-stickor, försöka pricka in ÄL (vare sig man har lust eller inte, eller befinner sig i olika städer), noja över om jag kanske kanske är gravid, leta/ignorera symptom, vänta på indianer som dröjer, noja över om jag kan dricka vin eller inte, testa (negativt) gång på gång...

Det är nog det mest positiva i allt detta, att jag VET att jag inte är gravid, och kan således leva därefter

*skål*

• Ninnnis

Daa, åh vad skönt att det inte var några rester i alla fall! Hoppas infektionen ger med sig så att du får känna dig lite piggare snart. Har du bestämt hur du ska göra med middagen ikväll?

• Fru Bygg

Vi ska ha dopet i en lite mindre nybygg kyrka i Helsingborg och sen ska vi ha "mottagningen" i en lokal som ligger i anknutning till kyrkan. Vi blir bara den närmsta släken, så ca 30 pers. Det känns rätt så lagom stort för oss.

Ja, kläder är ju inte roligt just nu. Jag har köpt en svart kjol och en rosa blusliknande tröja som jag tänkte ha. Jag hoppas det blir bra!

Jenny står brud 090801 skrev 2010-01-08 14:58:50 följande:

Fru bygg: Hur blir det med dopet då, mkt folk? i kyrkan eller hemma? Vad ska du ha för fint på dig då? För du har väl inte bara fixat fina kläder till lilla dottern
  • Fru Bygg
    Hvidbrud skrev 2010-01-08 15:13:54 följande:
    Någon med tips på snygg Klänningsmodell som passar på enorma amningstuttar, ladugårdsröven och magen som man inte kan dra in längre (eller ännu) som man smidigt kan amma i?
    Jag vet att du kommer att bli jättesöt i vilken klänning du än ha! Jag har ju träffat dig!
  • Jenny står brud 090801

Det kommer bli kanon, både dina kläder och dopet. Så mysigt!!
    Här tror jag inte att det bli några dop, mannen är mot det och i den frågan är det nog svårt för mig att vinna i en övertalning Men det är ju en bra bit innan vi behöver ta de besluten och jag kan nog tänka mig en "namngivelsefest" ist...
    Fru Bygg skrev 2010-01-08 15:55:57 följande:

Vi ska ha dopet i en lite mindre nybygg kyrka i Helsingborg och sen ska vi ha "mottagningen" i en lokal som ligger i anknutning till kyrkan. Vi blir bara den närmsta släken, så ca 30 pers. Det känns rätt så lagom stort för oss.Ja, kläder är ju inte roligt just nu. Jag har köpt en svart kjol och en rosa blusliknande tröja som jag tänkte ha. Jag hoppas det blir bra!Jenny står brud 090801 skrev 2010-01-08 14:58:50 följande:
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...