Jag är också här. Ska gå med sambon ut på en promenad i solen snart.
Det har varit en lite underlig helg. Min fredag sluatade i full katastrof vad gäller att ta igen förlorad födelsedag och en man som inte alltid bryr sig så mycket om mig som han faktiskt borde.
Jag betonar att det inte handlar om födelsedag utan om hur man bryr sig om och vårdar det man har. Min son grät och jag grät och jag var nära att sova på soffan. Det har aldrig hänt. Nå, jag nådde fram efter ett tag så det bvar inte sådär meningslöst som vissa gräl är, men desto mer förtvivlat. För båda.
Hela lördagen var lite av ett vacuum eftersom han jobbade och sedan måste man liksom försöka andas bredvid varandra och känna om det fortfara´nde går eller om man har dött av smärta...
Vi är inte döda.
Och vi vill ha ett liv tillsammans.
Men det finns saker han inte har råd att fortsätta med om han inte ska slösa och slarva bort mig av ren slöhet. Och det finns där för min del och det vet han.
Jag har också haft en tid i tillvron då jag fått anledning att summera livet på olika vis. Det ger djup ångest över vissa saker-som vad jag låtit min kropp förvandlas till exempelvis. Annat är jag istället bottenlöst acksam över.
Annat återigen är ovisst och suddigt. Där jag vacklar mellan att tro att jag har en bra plan, stora drömmar och en god framtid, och att undra vad jag har gjort av mitt liv egentligen och vad tusan det ska bli av mig och snart är man ju död...
Jag har sett bilder jag inte tittat på på evigheter, både från barndom ioch ungdom och ett smalare liv och med människor som inte är med i min vardag längre. Jag har läst de gamla kärleksbreven och kommit ihåg tusen saker jag glömt. Jag har öppnat lådorna med sonens små kläder i strl 56.
Jag har gått igenom lådorna med mina floristgrejor. Verktyg jag inte vet om jag kommer att använda mer.
Papper är halvsorterade och uppdelade i högar. Saker att ta itu med och ta ställning till.
Hela mitt inre har under de senaste månaderna helt översvämmats av minnen och framtid och nutid i ett enda gungande hav. Allt är där samtidigt.
Allt från den ostädade veckostädningen i det nya och ovana och de nya människorna i den nya vardagen, till allt det passerade, alla valen man gjorde och de vägar man inte tog.
Vem ska jag välja att vara nu?
Vart ska jag?
Vem vill följa med mig?
Vilka har jag i mitt liv egentligen?
Man kan behöva lite extra od för att ens känna känslorna klart och att tänka sina tankar är ju ibland mer än man ens orkar snudda vid.
Men jag håller på. För fullt.
Det kommer att ta sin tid.