• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Villemoa

Ja det verkar ju verkligen lättare med glada gubbar men så länge rätt streck är starkare så är det ju sak samma

Heloise skrev 2010-01-09 18:48:13 följande:
    De hade bara apotekets egna ÄL stickor, bör väl fungera lika bra, men det är inga glada gubbar( lite beviken) bara nå jäkla streck, där ett ska vara starkare än de andra( för det ska vara två) och imorse var jag lite små exalterad, men så läste jag igen och nä det var fel streck som var starkt men idag var det iaf 2 streck, i går var det bara 1. Men imorgon kanske rätt streck är starkt Verkar mkt lättare med glada gubbar
  • Jenny står brud 090801

Köp inte de från "billiga tester" på nästet bara. Jag har testat med de ett tag och fick utslag på dem hela tiden. Började fundera på vad det var för fel på mig, om jag hade högt LH hela tiden... sen köpte jag clearblue och där är det inte alls så... så där tror jag faktiskt att det betalar sig att inte gå på det billigaste.
    Nu har inte jag fått på CB-testet heller än men tror att det beror på att jag inte har äl än...

Heloise skrev 2010-01-09 18:48:13 följande:
    De hade bara apotekets egna ÄL stickor, bör väl fungera lika bra, men det är inga glada gubbar( lite beviken) bara nå jäkla streck, där ett ska vara starkare än de andra( för det ska vara två) och imorse var jag lite små exalterad, men så läste jag igen och nä det var fel streck som var starkt men idag var det iaf 2 streck, i går var det bara 1. Men imorgon kanske rätt streck är starkt Verkar mkt lättare med glada gubbar
  • Heloise

Jo precis, men så där på morgonen när man är lite småtrött och i mitt fall blind( jag hittar aldrig glasögonen på morgonen)så känns det väldigt komplicerat

Villemoa skrev 2010-01-09 19:01:10 följande:
    Ja det verkar ju verkligen lättare med glada gubbar men så länge rätt streck är starkare så är det ju sak samma
  • Fjällbruttan

Hej!
    Tittar bara in som hastigast i natten...
    Läste igenom tidigare idag och har skrattat och gråtit och nickat igenkännande..som vanligt

Vi var till svärmor igår hela familjen och tog farväl, men maken och hans pappa följde med hem, för hon skulle minsann inte dö på ett par dagar så hon ville inte ha någon där som bara satt och hängde....
    Men innan jag for hem med barnen igår talade hon om vilka psalmer hon ville ha coh bad mig fixa allt.. en ära känns det som faktiskt!

Men ikväll har de vänt tillbaka, de ringde från kirurgen och cirkulationen har börjat svikta, och jag kan inte annat än hålla med maken, måtte det få gå fort så hon slipper lida mer! Nu har hon kämpat länge nog...

Värst är det med svärfar, som är synnerligen aggresiv just nu, virritg och rör till allt och dessutom toppar det med att bli stendöv emellanåt... är mest orolig över att han ska knäcka maken just nu...

Jag är hemma med barnen, både skönt och jobbigt, men maken ville at tbarnen skulle vara hemma och trygga, så det får bli så.
    Så jag är öite morbid och praktisk i stället och har sökt rätt på nummer till begravningsbyrån, svärmors syskon och nära vänner och nu grubblar jag på musikstycken, ni vet såna där man spelar vid start, defilering och utgång...
    Svärmor var en otroligt arbetsam och energisk människa i sin glans dagar, känns så fel att ha något jättetungt...några tips?

Kram till er alla, jag tittar in när jag orkar och hinner!

• lanovia 08

Kramar tillbaka till Bruttan. Vad tråkigt med svärmodern Även om det låter som att det är skönast för henne att slippa undan nu.

• lanovia 08

Här har jag inte mkt tid över för mig själv och dator, men nu är jag ensam hemma en stund.
    Jag och hundarna är hemma. är så roligt att titta ut i trädgården där de springer runt. Vår hund står och nosar efter något och lilla valpen (som iof nu är större än vår nu , växer så det knakar) står och drar henne i bena för att få igång henne att leka.

• lanovia 08

Villemoa, nedrans indinaer!! :-3

Daa, skönt att du såg en kort stunds ljusning, klar det ni kommer ta er igenom detta också. Även om det suger. Jag blir så ledsen över att ni skall behöva gå igenom det här en gång till.

• lanovia 08

Ojoj nu kallar hunden, tror hon har ledsnat på att vara ute med valpen, återkommer kanske senare idag.

• Fru E

God kväll!

Fru EA är helt salig i ett annat hus än det vi var på visning på

Det hus som vi tyckte om på bilderna var i verkligheten inte lika snyggt. Planlösningen var kanon med enplans, många sovrum, kakelugn, nytt snyggt kök, uteplats i rätt läge med markis, bra storlek på garaget, grovkök etc. Nackdel var omgjorda badrum 03 men med plastmattor i ljusblått och ett i grönt, sådär snyggt och fräscht. Mycket sprickor i fogar då vardagsrummet var tillbyggt 02 och alla lister var lite klåparaktigt tillsågade eller målade. Sådana saker som vi kommer att störa oss på. Utvändigt var det vindskenor som behövde bytas (ruttna), hela huset målas, ev hängrännor att byta. Vi tyckte inte att huset var värt de pengarna eftersom det var en hel del att fixa men sa att vi var intresserade just för att följa budgivningen om det läggs skambud tex.

Vi kollade även på ett andra hus idag men det var verkligen sunkigt! Vi gick in och sedan ut nästan direkt, alldeles för mycket att göra och tomten var inte bra.

SÅ ny visning nästa söndag på ett hus som ligger i samma kommun, ungefär lika långt till centrum/tåg, större boyta, gjuten pool med mosaik , uterum, trädäck, stort garage, balkong, cool ovanvåning med synliga träbjälkar. Allt till en billigare kostnad än de andra . Det som krävdes i detta är nya tapeter, lasera trädetaljer, sätta glasdörrar i uterummet, sätta in kamin.
    Har sålts lite andra hus i omgivningen där i somras och de gick ner minst 100 000 så verkar relativt lovande.

• Villemoa

Bruttan: många och långa kramar till dig och din familj! Jag tänker på er! ♥

EA: härligt att hitta hus som man känner sig salig över! Så var det när vi fann vårt hus

lanovia: snart kommer spillevinken fick idag också reda på att en kompis fick en tjej i torsdags kväll. 1 dag före BF så du kan ju tala om för alla de som kraxar om att gå över tiden att min kompis inte gjorde det som förstföderska

Idag har vi varit till makens hemstad på hans brorsons dop. Så sööt den lille plutten var och han gastade bara när han fick vatten på huvudet Moa skötte sig exemplariskt i kyrkan och på förtäringen så idag är man en extra stolt mamma (fast det är man ju varje dag )

Imorgon ska jag till arbetsförmedlingen och skriva in mig. Det känns lite konstigt för jag har aldrig varit arbetslös. Nåja, jag ser det som en ny erfarenhet. På tisdag ska vi till dagis för samtal och på onsdag börjar inskolningen!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...