• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Vad trevligt med dop och att Moa uppförde sig.
    Vi skall förhoppningsvis (?) på dop nästa söndag, beroende på läget. Skulle vara trevligt att kunna gå men föredrar nog att spillevinken tittar ut.

Jadu vad alla skall tjata om att man ALLTID går över första gången. Och kanske kommer jag göra det också. Det hör ju liksom denna graviditet till, eller snarare det är spillevinken i ett nötskal att luras och hålla på.
    Just nu sitter jag och funderar på hur man vet att vattnet har gått. Någonting kommer, känns inte som flytningar men är inte i några stora mängder som vattnet borde vara...
    Nu har det det hållt min kropp hållt på så här i drygt 2v och spökat och verkat som att något är på gång att hända. Jag lovar rackarungen i magen kommer hålla på så här i 4,5v till, så länge den kan innan det blir igång sättning.

• lanovia 08

Ea spännande med hur. Så då blir det ny hustitt på söndag. Hoppas ni hittar huset ni vill ha. Men ni sitter ju inte i sjön, det är ju skönt.

• Villemoa

lanovia: det är inte säkert att allt vatten kommer på en gång när vattnet går, det kan ju sippra lite i taget flera dagar. Det bildas nytt fostervatten. När mitt vatten gick så kom inte allt på en gång, kanske ½-1dl i taget och så gjorde det mer än ett dygn. Det är inte lika tjockt som flytningar och så är det genomskinligt förutsatt att det inte finns mekonium i det.

Helt klart låter det som om att det inte är så lång tid kvar. Tror inte på att spillevinken väntar hela 4½ vecka på att komma ut. Tror att h*n kommer den 23:e eller 24:e

• lanovia 08

Får man inte säga som om att???
    Säger svenskalärareT det så är det nog så.

• lanovia 08

Ok, jag tror ju att det skall vara som amerikansk film när mamman kommer springandes och skriker "the water broke".
    Nä men seriöst, jag har börjat ana att det kan sippra ett tag men bra att få höra det från någon mer. Vi får väl se vad som händer här. Har sovit sådär inatt, magen var sammandragen varje gång jag vaknade och ville att jag skulle kissa. Mkt motion blir det.

Den 23e går absolut inte för sig! Då skall ju jag på överraskningsfest för en kompis som fyller 25!!!

• Ninnnis

Iiihhh, Lanovia, det börjar dra ihop sig (bokstavligt talat !

Stor styrkekram till Bruttan!

Spännande med huset, EA! Skönt att samtalet med pappa gick bra.

Jag har haft en jättemysig helg med bästisen. Vi har ätit gott, druckit vin, långpromenerat, tittat på skidor, slappat i soffan, spelat spel och pratat, pratat och pratat lite till. Det är SÅ värdefullt med vänner som vet allt om en, som känner till hela ens livshistoria och som man kan vara sig själv med, helt och fullt.

• Ninnnis

Hur känns det att vara tillbaks på jobbet, Daa och Jenny? Hur mår du, Daa?

Blommis, hur har du det?

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...