• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • ingenjörsbruden

Blommis: *STOR BAMSE MEGA MASTODONT JÄTTEHÅRD SUPERKRAM* Vilken helg du haft! ....... det där är verkligen massor att processa....hoppas att sambon nu stöttar dig istället för att orsaka mer att behandla.
    Försök ta en sak i taget bara..... så du inte står där sen med en massa saker på gång samtidigt o allt kollapsar....
    *kramar mera*

• ingenjörsbruden

Ja det är superhärligt att vi snart flyttar....kan inte bli snart nog känns det som..... Ska faktiskt bli skönt att bara lämna lägenheten o flytta till svärisarna...de har ett gästrum med riktiga resårsängar o huset är superstort....så det kommer att gå finfint....har tänkt att jag ska försöka ha maten färdig när alla kommer hem från jobbet....svärisarna har ju hjälpt oss massor så det känns verkligen som att vi har en hel del att betala igen!

I huset ska busan få köra lära-gå-stol....hon kommer nog fara runt som en skottspole...hahhahaa...hon älskar sin hoppgunga....o tränar flitigt på knäböj/hopp i ens famn=rätt trött i armarna!

Färgerna i huset blev kanon....den enda fondväggen vi har är rätt mesig...men passar oss kanon...maken hade nog fått rabban om den varit mörkare...hahahha

• Ninnnis

Åh, Bruttan! Jag beklagar verkligen sorgen... Du beskriver det så himla fint, det låter som det finaste avsked man kan få. Stor kram till dig och din man! Jag beundrar din styrka i all sorg.

Jag beundrar förresten även Blommis styrka och förmåga att sätta ord på känslorna, det glömde jag skriva innan.

Lanovia, shit pommes frites! Det är olidligt spännande med ditt eventuella vatten! Fast tråkigt med dina föräldrar

Nu ska jag köra hem, sen väntar ridlektion.

• Ninnnis

Gör det, jag rekommenderar det varmt

Sonja68 skrev 2010-01-11 12:55:28 följande:
    Har fått huta åt gubben ett par gånger därborta. NÄsta nyår låser jag in mig med honom i en klädkammare i stället!
  • lanovia 08

Då var jag hemma igen. CTG och gynundersökning blev det. Fasiken vad gynundersökning gör ont nu, lite mer känslig har man blivit där nere. I vilket fall, ingen vattenavgång vad barnmorskan kunde bedömma. Däremot hade flytningarna blivit väldigt ljusa så hon verkade inte tycka det var något konstigt att jag börjat undra.
    Vad gäller CTG så var allt bra också, spillevinkens hjärta slog för fullt, första 15 min rörde den sig inte så mkt men sedan upptäckte den nog elektroderna och börja kicka och ha sig för fullt.

Just nu är jag lite trött på det här men är väl bara att vänja sig. Hur länge skall det hålla på så här med sammandragningar, värkar, blodig urin, genomskinliga ej slemig flytning etc etc. Som jag sa till maken hade inte kroppen hållt på och lurats hela tiden så hade jag inte tyckt att det var något konstigt att gå hela tiden ut och ev mer. Men som det håller på nu så blir jag ju lurad och börjar därmed vänta mer än vad jag borde. Suck!

• lanovia 08

Har inte hört något från föräldrarna på några timmar. Sist jag pratade med dem hade de 0 gradigt i huset och ännu så länge inga spruckna vattenrör.
    Hoppas så att allt går bra för dem.

• passionsblomman

Åh vad jag känner igen mig Lanovia!
    Man vet ju så väl att man inte ska haka upp sig på bf-datumenet och som sagt påminner ju folk en gärna om att det brukar dra över.

Förresten så var jag och sambon på Ulriksdals trädgård preis runt bf och då sa Bosse Rappne -av alla människor- till mig att "nänä, det där kommer att dröja till Mars, minst två veckor till". Jag blev vansinnig och marscherade bestämt därifrån (så gott man nu klarar att marschera bestämt alldeles höggravid)
    Jag hade kunnat strypa karln!

Men så är det ju så att när man får signaler som gör en på sin vakt så börjar man ju såklart undra.

jag hade flöera blödningar på slutet och låg inlagd ett par ggr. Ena natten sa de"upphör inte blödningen till imorgon så snitta vi imorgonbitti"

Jaha? men sedan slutade det blöda och jag fick vänta flera veckor till MEN var inne flera ggr till eftersom det var massor av sammandragningar och misstänkt vattenavgång så det skulle kollas.

Tillsist var jag så jävla arg och nästan skrek däri rummet att nu åker vi HEM och jag kommer fan inte tillbaka förrän jag vet att jag ska föda det dygnet. Nu åker vi och köper hamburgare! sa jag till min sambo.

Nä fy. De där sista två veckorna tyckte jag kändes längre än hela jäkla graviditeten.

Jag tror det kanske är för att man ska bli beredd på förlossningen. Man är så less att man liksom lägger nervositeten lite åt sidan..

• Jenny står brud 090801

Fick precis veta att min kollega blivit sjukskriven i 3 veckor Vad jobbigt allt blev nu. Rektorn ringde och ville att jag skulle ta så många av hans lektioner som jag orkade, får såklart betalt i pengar el ledighet men ändå... Allt annat som måste göras oxå så här precis i början av en termin, all planering, inskaffande av material ect. Och jag är ju så ny i ämnet att jag inte gjort det tidigare. Där fick jag för att jag var så positiv tidigare BLÄÄÄÄÄ

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...