• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Det där var ialla fall mer positivt än ett rakt nej.
    Vilket datum är erat nästa när något händer?

Ninnnis skrev 2010-01-12 11:34:01 följande:
    Nja... njo... Kanske.lanovia 08 skrev 2010-01-12 11:14:56 följande:
  • Daa

Hej på er.

Bruttan: beklagar. Som de flesta andra läste jag ditt inlägg med tårar i ögonen. När du beskrev hur maken gav sig av till stugan vid fjällsjön för ett avsked... *torkar ännu en tår* Önskar dig och de dina styrka inför allt som ska ordnas nu.

Lanovia: jobbigt för dina föräldrar med huset. Har du hört något mer? *följer med spänning Spillevinkens påhitt och hoppas att h*n är snäll mot sin mamma såhär mot slutet*

Jenny: håller med Blommis, det är rektorns problem. Du får inte jobba ihjäl dig nu. *kramar om*

Villemoa: många, många kramar till dig. Förstår att det känns visset med allt som gaddar ihop sig. Hur känner du dig idag? Det är tungt att invänta BF som aldrig blev. *kramar igen*

Sonja: välkommen hem!

Ninnis: surt med klockan. Nåt nytt?

EA: Kan ju vara kul med mys ändå. Även om det inte blir så spontant och romantiskt.

Måste erkänna att jag har haft rätt roligt åt reaktionerna på min arbetskamrats kommentar. Skönt att fler tycker som jag. Som tur är, så är hon i vanliga fall ganska trevlig och vettig. Det är ju så, man är inte nödvändigtvis en idiot för att man ibland säger idiotiska saker. Känner mig inte sur på henne idag, men fortfarande lite häpen över hennes okunnighet. Hon har ju barn, så hon har ju bevisligen varit gravid någon gång.

• Daa

EA: glömde kommentera det där med remissen. Bra att du har dragit igång det. Undrar samma som Ninnis.

• Ninnnis

Inboxar...

lanovia 08 skrev 2010-01-12 11:36:13 följande:

Det där var ialla fall mer positivt än ett rakt nej. Vilket datum är erat nästa när något händer?
  • Sonja68

Hej alla!
    Villemoa: AF sucks. Men sträck på dig och låt dem inte trycka ner dig. Du brukar kunna tala för dig. Styrkekram från mig!

Ninnis: Jag undrar också hur du mår nu... om du vill "snacka"

• lanovia 08

Daa, inser också att hon inte behöver vara total idiot bara för att hon säger något så otroligt korkat. men man blir ju irriterad på just den kommentaren. (och inte lite irriterad heller)
    Du skriver att hon har barn. Jag var tvungen att berätta det här för maken igår. han bara kollade skeptiskt på mig och undrade hur någon kunde säga något så korkat. Men sedan spekulerade vi lite i personen i fråga. har man barn och säger så kan man inte ha mött mkt motgångar på vägen, typ plus första försöket och noll förmåga att tänka sig in i hur kämpandet kan kännas.
    Eller också alldeles för länge sedan man var i det stadiet och därmed helt glömt hur det var.

• lanovia 08

Uppdatering från föräldrarnas hus. Nu har de 16 grader inne. Stackars valpen fick ligga med en filt på sig igår, han frös något enormt. Hade vi vetat läget innan så hade han helt klart fått stanna här ett tag till.
    5 element har hittils spruckit, alla blommor stendöda och som det ser ut så måste pappa bryta upp ena badrummet då inget vatten kommer där.
    Tur i oturen har det visat sig att det inte var föräldrarnas som glömt sätta på värmen utan det är en patron som slagit ifrån och därmed ställt till detta. Så försäkringen är helt med på att gå in och ta detta.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...