• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ninnnis

Vilken tur!

EA&MJ skrev 2010-01-12 12:01:42 följande:

Daa, Ninnis-RMC är det vi får remiss till, enligt gyn så var det i höstas inga köer att tala om men ska ringa nästa vecka och höra.
  • Ninnnis

Ni verkar hantera detta så bra Bruttan, både du och din man. Du beskriver det så fint. Jag tror också det är bra att öppna ventilen och gråta, skönt att din man gör det. Tur att han har en så fin fru också, som planerar begravning och ringer jobbiga samtal. Pippi Långstrump på minnesstund låter underbart

Hur mår du och magen förresten?

• passionsblomman

Bruttan, minns du när Pippi sitter och tänker på sin mamma och det är jul? Då spelas pippilåten sakta på trumpet i bakgrunden. Vackert så det skär i hjärtat.!

Kanske kan den kombineras med den glada versionen och att alla sjunger?

• Fjällbruttan

Tack!!
    Några dagar innan svärmor somnade kom maken hem var helt slut på och så säger han:
    -Nu vet jag vart jag fått ifrån att man inte ska gråta!
    -???????
    -Pappa tvärgrät när jag var där och fräste sen, Nä nu ska jag koka pären och äta...

Då fnissade jag och sa nämen vilken nyhet, det har jag ALDRIG märkt....
    Men vet du, gråten gör att de vassaste taggarna i hjärtat sakta sakta slipas av, det går inte fort men så småningom har du en boll av guld med minne istället för en vass taggig boll...
    Det verkar som han tog till sig det och det glädjer mig, för då är det lättare att bearbeta sorgen tror jag.

Jag och magen mår toppen, är bara förkylningen som är jobbig!
    Ska till BM på onsdag också så då ska vi lyssna på lill-puffs hjärtljud
    En lill-puff som för övrigt börjat stor-puffa inne i mamma   

Ninnnis skrev 2010-01-12 12:49:46 följande:
    Ni verkar hantera detta så bra Bruttan, både du och din man. Du beskriver det så fint. Jag tror också det är bra att öppna ventilen och gråta, skönt att din man gör det. Tur att han har en så fin fru också, som planerar begravning och ringer jobbiga samtal. Pippi Långstrump på minnesstund låter underbart Hur mår du och magen förresten?

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-01-12 12:59:04 följande:
    Bruttan, minns du när Pippi sitter och tänker på sin mamma och det är jul? Då spelas pippilåten sakta på trumpet i bakgrunden. Vackert så det skär i hjärtat.!Kanske kan den kombineras med den glada versionen och att alla sjunger?

Underbart förslag!! Ska kolla om jag hittar det klippet på Youtube.
    Tack snälla du!!

• Villemoa

Idag känns det mycket bättre! Till skillnad från igår när jag kände mig ordentligt nedtryckt i skorna och ryggraden var kortare, är jag nu tillbaka till ursprunglig längd om inte lite längre INGEN trycker ner mig! Hoppas bara jag känner så här alla andra dagar också....

lanovia: bra att du åker till auroran och skönt att föräldrarnas försäkring täcker!

Ninnis: jag vill också bli inboxad!

Sonja: fy fan alltså! Har inte läst artikeln än men läste på text-tv imorse. Man mår ju illa! Förstå att den person barnen ska lita på mest i hela världen gör något sådant...nää..fyyy faaan!

Bruttan: många kramar!

Nu ska vi förbereda oss för att gå på inskolningssamtal på dagis, vi har ju bara 50 meter dit. Jobbigt!

• Fjällbruttan

Villemoa skrev 2010-01-12 13:24:35 följande:
    Idag känns det mycket bättre! Till skillnad från igår när jag kände mig ordentligt nedtryckt i skorna och ryggraden var kortare, är jag nu tillbaka till ursprunglig längd om inte lite längre INGEN trycker ner mig! Hoppas bara jag känner så här alla andra dagar också....!Bruttan: många kramar! Nu ska vi förbereda oss för att gå på inskolningssamtal på dagis, vi har ju bara 50 meter dit. Jobbigt!

Åhhh vad bra!! Sträck på dig!!!
    Glömde kommentera ditt inlägg från igår, men vet precis hur du känner det!
    Ibland är jag övertygad om att de som jobbar på AF och han som är hälsoinspektör i Vilhelmina har jobben för att få hämnas att de blev mobbade och nedtryckta som små...

Tack för kramen!

Och håller tummarna för att det går bra på dagis!!

• Ninnnis

Så fint!

*hjärtar lill/stor-puff*

Fjällbruttan skrev 2010-01-12 13:22:29 följande:
    Men vet du, gråten gör att de vassaste taggarna i hjärtat sakta sakta slipas av, det går inte fort men så småningom har du en boll av guld med minne istället för en vass taggig boll...
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...