• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Sonja68

Hur kan man göra så mot livet små blommor ??????
    (Min man kallar barn för små blommor ♠)
    Och varför, varför, VARFÖR rycker inte myndigheterna in såna här gånger, hur kan det ske?????
    De här barnen är lika gamla som mina...
    Det VÄRKER i hjärtat!!!!

• Fjällbruttan

Lanovia, skönt med föräldrarnas försäkring!!
    Och bra beslut att gå på aurora!!

Daa! Jag vet varför knäppa tanten sa som hon sa, hennes hjärna smälte ihop under hennes graviditet, alltså finns inga minnen kvar Eller så är hon såndär som de visar reklam för på TV4 Fakta.. I didn´t know I was pregnant...och födde ugarna i toastolen
    Jag är inte elak....näjdå....

• Fjällbruttan

Sonja, läste du inte längs ner i artikeln... socialtjänsten kunde inte göra mer än att erbjuda sitt stöd... jävla skitsnack!!! Var finns vanligt civilkurage???
    Och var inte äldsta flickan 7 år, varför saknade ingen henne på skolan?? Döööhhh!!!
    Kokar av ilska nu!!!

• passionsblomman

Jag tycker det verkar som om myndigheterna faktiskt gjort allt de kunde den här gången, men att domstolen inte fattat allvaret.

Jag tror tyvärr att det rätt ofta sitter frustrerade soc-arbetare och poliser som sliter sitt hår över att det de försöker ingripa mot sedan bara viftas bort i rätten.

Min sambo är ju väktare. Han kan svära sig blå över hur lite som händer när saker anmäls.
    han har själv ingripit i allt från mord till barnarov, misshandel och gud vet allt.

• Fjällbruttan

EA, hoppas det går snabbt med din remiss!! Håller tummarna!

Ninnis, kramar till dig och hoppas era remisser går snabbt med!

• Sonja68

Ja, nåt är jävligt snett i systemet kan jag bara konstatera. VArt den felande länken är vet jag inte... Jag gråter och mår illa

• passionsblomman

Ja snett så in i bomben!
    Jag skulle aldrig kunna jobba inom socialen, för jag skulle bli helt galen av att inte kunna göra mer än det lilla som går.

• Fjällbruttan

Lite ego lägesrapport härifrån:

För att vi inte ska känna oss pigga så är vi förkylda båda två nu, inte snoriga men täta i bröstet och för j-vlig hosta, härligt då vi båda är astmatiker..
    Tog Coccilana i natt (hostmedicin med morfinbas) så jag är fortfarande snurrig, tål ju ingenting...

Maken var till fjällstugan i går igen och tände en ny marschall och hämttade ett fårskinn hans mamma ALLTID har suttit på i båten när de varit där i alla år, vi ska bädda med det i kistan.
    Under dagen var hen i fräldrarnashus och "pillade" på mammas saker, la tillbaka smyckena i smyckesskrinet och vigselringarna. Letade rätt på verser hon sparat till annonsen och kom hem och grät en skvätt... skönt att han gråter öppet, har aldrig hänt förut.

I förmiddags gick vi igenom lite musik till begravningenoch har ordnat förslag, nu ska bara hans pappa få säga vad han vill, men det blir nog en väldigt ljus begravning, svärmor gillade att sjunga (vi sjöng faktiskt tillsammans i kyrkokören som fanns här en gång) så det blir lättare musikstycken.

Sen funderar jag mest på hur man ska tråckla in pippi långstrump... det var det sista hon sjöng, tillsammans med Saga på sjukhuset, hela låten! Kanske kan petat in den i minnesstunden?

• Fjällbruttan

Ehhh... syns inte på stavningen att jag är groggy va

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...