• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Villemoa

Allra käraste Blommis och Bruttan: många, många stora kramar till er!! Ni är så duktiga på att sätta ord på era känslor och jag grät en skvätt åt vad ni båda skrivit.

Daa: den där jäkla kommentaren var nog DET DUMMASTE JAG HÖRT!!! *morr* jag blir så FÖRBANNAD!!! Kommer man inte på nåt vettigt att säga ska man tamejfasen hålla snattran!! (pardon my French) När jag berättade för min man sa han (ordagrannt): "Vem är så jävla dum att den kläcker ur sig en sån sak!?!?" Det är definitivt en person som har lite otur när den tänker....många kramar till dig!

lanovia: vet precis hur det känns! På slutet var jag så evinnerligt trött på att vara gravid för jag hade ont precis överallt och kunde inte somna förrän fyra-fem på morgonen. Håller fast vid vad jag sagt tidigare; spillevinken kommer runt den 23-24:e oavsett party att gå på eller inte... du kommer ha en egen liten fest du
    Jobbig situation för dina föräldrar, hoppas de snart får värme i huset och att allt kvarstår intakt!

Sonja: HEEEEEJ och välkommen hem! Gott Nytt!

Ninnis: vilken söt hund du har!

Jenny: ååååh vad surt!! Är du säker på att du ska ta på dig så mycket merjobb? Visst att man ska täcka upp lite för kollegor men inte till vilket pris som helst. Prata med facket och se vad de tycker om du inte tycker att det känns helt okej. Det handlar om din arbetsmiljö ju! Kram på dig!

Jag har för övrigt varit till Arbetsförmedlingen för inskrivning idag och det kändes...konstigt. Mycket konstigt! Det var pinsamt och förödmjukande på nåt sätt, har aldrig varit arbetslös och är van att jobba och dra mitt strå till stacken. Har alltid jobbat parallellt med studierna. Det kändes verkligen som man fick en stämpel i pannan sägandes "looser". Usch, har varit helt nere sen jag kom hem. Och inte är det bättre av att de sabla indianerna kom i fredags, att det snart närmar sig BF för bebisen vi förlorade och att min stora lilla flicka börjar dagis imorgon *torkar en tår i ögonvrån*

• ingenjörsbruden

Ojdå....första inlägget för denna dagen!! Det var längesen jag lyckades med det!

Lanovia: Det är så jäkla surt att åka hem....o de där undersökningarna....ja du...fan...de gör nästan mer ont än värkarna....men det är väldigt beroende på vem som undersöker...bm som förlöste mig (vi betade ju av 3 arbetsskift totalt) var JÄTTEDUKTIG o det kändes knappt när hon kollade.

Vi åkte ju in rätt tidigt...var inte i aktiv förlossning för 5 öre...men jag hade ont o de hade plats så vi fick stanna kvar..*tackar gud igen*.....men de timmarna innan det aktiva skedet....de är dryga...men jag hade inte haft några direkta onda förvärkar eller så....visst sammandragningar...men jag fick ta allt i ett svep o det var drygt, jobbigt, tradigt o man var rätt trött på slutet. Jag spydde ju av lustgasen så jag fick ju inte behålla någon mat på nästan ett helt dygn....annars är lustgasen nog jäkligt bra!

Din kropp verkar smartare....tar lite förberedelser åt gången....visst man blir lurad...men du får tid att ta igen dig i mellan o kanske....så går förlossningen snabbt! *håller tummen*

Hoppas att dina föräldrar har fått upp värmen o att alla rör har hållt!

Villemoa: Usch...AF, BF-dag, dagisstart....*kramar*
    AF är verkligen hemskt....de är duktiga på att få en att känna sig som en sämre människa....

Jenny: ojojoj....var rädd om dig...är där inte fler som kan hjälpa till o dela arbetsbördan? Vad är din kollega sjukskriven för? Hoppas att det inte blir förlängt.......

Blommis: Hahahhaha ja...man vill verkligen bara att det ska vara över.....
    skulle osså vilja få en klar indikation...NU går förlossningen igång...och om X timmar är bebisen här....så lätt det hade varit att motiveras!

*joinar Ninnis i beundran över Blommis förmåga att uttrycka sig*

• lanovia 08

godmorgon alla. Här har ni en som tagit sovmorgon. Vi höll på och fogade våran duschvägg till halv elva igår kväll, innan vi kom i säng var klockan lite mer...
    Tyckte så synd om maken som var tvungen att gå upp tidigt och dessutom ta hundpromenaden. Önskar jag kunde hjälpa honom mer med det.

• lanovia 08

Villemoa, AF suger fett. Eller nja ok det är ju tur att de finns så man har pengar att få och så. Men det är verkligen vedervärdigt att gå dit.
    När jag gick dit så var det direkt när studierna var över och jag hade 90 dagars karens. Jag hade tur att få jobba under dessa dar för att få ihop ekonomin, lite ströjobb. Men snacka om system som sätter krokben på en och trycker en långt långt ner i skorna.
    Surt med BF som närmar sig. *kramar* Att lilltjejen börjar bli dagisstor känns nog i mammahjärtat. Får hon gå fulltid där när du är arbetslös eller hur fungerar det?

• lanovia 08

Ingis nu när mar det sig verkligen. Vad bra att ni har dina svärisar som ni kan bo hos.

• lanovia 08

Vad skönt att ni förstår min trötthet. Jag inser ju att jag inte har något att klaga över, det är ju 2v kvar till BF så än borde jag ju inte tycka att det är hög tid. Men med alla falska signaler är det svårt låta bli.

Daa´s kollega kanske har något bra tips till mig också? "Jag vet ju att det alltid brukar gå över för förstagångs så det är väl lika bra att blunda för allt som händer innan".

• lanovia 08

På fredag fyller maken år. Har ni något bra tips på vad man kan hitta på? vi har en ekonomi (renovering är uppenbarligen inte gratis) som gör att jag verkligen inte vet hur vi skall ha råd med på dop och 25-årspresent denna månad.
    På detta då en present till maken.

Förra året åkte vi ju till Köpenhamn och när jag fyllde åkte vi till Malmö. Men något sådant är verkligen kört. Restaurang går också utanför månadens nöjen så jag tänkte kränka ihop en överraskningsmiddag till honom. Men vad skall man ge?

• lanovia 08

NÄr jag nu ändå är inne på egoinlägg.
    Idag skall vi till auroan, sista besöket, har inte varit där på en månad nu.
    Men kan inte bestämma mig om jag skall gå eller inte. Kanske är jättebra när vi väl kommer dit. Men meningen är att jag skall få en chans till att se förlossningsavdelningen och så. Vet bara inte om jag behöver det mer, har sett den vid en rundvandring och har ju varit där på CTG en gång efter det.
    Kanske är det jättebra att åka dit en sista gång eller så är det bara dumt att ta upp hennes tid då jag inte känner något behov.

• Ninnnis

Lanovia, åk dit! Även om du känner dig betydligt mer positivt inställd till förlossningen nu så tycker jag absolut att du ska ta det sista besöket också. Du har kommit jättelångt i din förberedelse, men det bästa måste ju vara om du har fått så mycket hjälp som möjligt inför den stora dagen. Och tänk inte ens tanken att du tar uppnågons tid! *tittar strängt*

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...