• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ninnnis

Ja tack, ganska lugnt och skönt!

Nyårsafton tillbringades mestadels i klädkammaren tillsammans med maken, en flaska champagne, radio och skotträdda lilla vovven Ett bra sätt om man behöver prata: lås in er i klädkammaren i ett par timmar

Har ni haft det bra?

Sonja68 skrev 2010-01-11 12:39:21 följande:
    [citat]
  • lanovia 08

Nej nu måste jag gå och fixa lunch innan blodsockret hamnar 3 våningar ner. Återkommer senare.

• Ninnnis

De kommer hem på torsdag.

lanovia 08 skrev 2010-01-11 12:43:25 följande:

När kommer de hem igen då?
  • Jenny står brud 090801

Då är det ju inte så många dagar kvar Ninnis! Eller kanske inte känns så? För visst har han varit borta sedan förra veckan?

• Sonja68

Vi har haft det bra, stressigt, roligt, mysigt, stormigt mellan varven, ja så där som vi alltid har det, i Moskva.
    Gråt och skratt, kärlek och gorm, stress och mys, allt på en gång. Det är skönt att vara hemma i alla fall. Har fått huta åt gubben ett par gånger därborta. NÄsta nyår låser jag in mig med honom i en klädkammare i stället!

• Sonja68

Åh, nu måste jag gå och träffa en kollega och granne som fått hem sin Bernen senner-valp!!!

• Jenny står brud 090801

*VInkar och säger hej till Sonja* Mysigt att hälsa på kompis med valp

Nu är det dags för lite mat för mig tror jag

• Sonja68

Jenny står brud 090801 skrev 2010-01-11 13:01:55 följande:

*VInkar och säger hej till Sonja* Mysigt att hälsa på kompis med valp Nu är det dags för lite mat för mig tror jag
    Vinkeli-vink!
    Asså hallå... kollegan svichade in på kontoret och ut igen. Jag hann inte ens säga hej till vovven. Såg bara en ullig,bullig, fluffig boll som såg precis ut som en sån där leksaks-gossedjur-hund. Måste nog ta mig en tur till honom (vi bor grannar) så jag får bekanta mig med det lilla trollet.
  • Fjällbruttan

Hallå ladies!!

Stora kramar till dig Blomman, du är underbar, stark och vacker!

Daa, kan bara konstatera att det finns dumjävlar överallt som skulle behöva munkorg!
    *Tar fram traktorn och kör fram och tillbaka, fram och tillbaka över elaka tanten...*

Sonja, välkommen hem Kul att se dig!

Ninnis, sötaste vovven, jag kan vara hundvakt

Lanovia, skönt att höra att du "ser fram emot" förlossnngen, tror det kommer att gå jättebra, när väl spellevinken bestämmer sig för att inte busa med mamma längre

Här är det jobbigt just nu, så ni är mitt andningshål, tack för att ni finns!

Svärmor somnade med sin hand i makens igår morse... lungt och stilla och även svärfar var lugn hela natten.
    Kvart i åtta somnade hon, samtidigt vaknade lilla vild och ropade högt efter mig och pappa, och lill-puff fick en fruktansvärd hicka... så svärmor svischade förbi och sa hejdå..
    Gårdagen tillbringade jag i telefon med alla syskon och nära vänner, första kontakt med begravningsbyrån osv..
    Tillslut kom maken hem vid åtta på kvällen, och jag kunde inte sluta krama honom, jag tror aldrig en dag varit så lång och aldrig att jag känt mig så långt bort från honom, det var fruktansvärt!
    Sen gjorde han nåt fantastiskt, drog på sig sina skoterkläder och for till stugan vid fjällsjön som var svärmors paradis, där tände han en marschall och satt och pratade med mamma i en timme.. och trots att de var full storm så brann marschallen med en stilla och klar låga...

Natten har varit orolig med mycket drömmar och frossa för hans del och lite feber i morse, men nu är han nere i mamma och pappas hus och ska "pilla" lite på mammas saker för sig själv en stund, klokt tycker jag!
    Och fantastiskt hur mycket han pratar och säger för att vara en tyst norrlänning...

Svärfar är kvar hos sin syster till imorgon så vi har nåt "dygn" ledigt..
    Onsdag blir det begravningsbyrån och så rullar det på...
    Men herreminje vad telefonsamtal det ska ringas!!
    Kommuns handläggare på hemtjänsten, hemtjänsten, banken osv...
    Tur man är en van "telefonapa"!

Kram till er alla!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...