• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ankan80

Hej alla goa tjejer!
    Hinner alls att kommentera nuförtiden.
    Men försöker läsa ikapp då o då.
    Skickar tankar o kramar till de som haft lite kämpigt på sistone.

Idag har jag varit på den där glukosbelastningen och fick finfint blodvärde (5,9).
    HB låg på 127 så det är väl också helt ok.

Lillankan bökar runt om kvällarna och ibland får den till en riktigt fullträff så man hoppas till. Inget som gör ont, men man hoppar till.

Fick reda på att brorsan skall få en flicka, eller ja hans fru, så om skrocket stämmer på mig så blir det två flickkusiner

Ha det gott!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2010-01-13 12:54:26 följande:
    Ingis, jag har en ok dag och ska ut och ta itu med den stora okapade vedhögen nu snart med sambon. Satt just och försökte räkna lite på det här med veckor och sprayystart, ÄP (äggplockning) och allt det där. Det bör väl om jag fattar någorlunda rätt vara så att det blir typ i maånadsskiftet februari/mars som plockande och hela det där ska göras och så innan mars är slut så vet vi hur det gick med vår lilla halmstråchans.Jag tycker verkligen inte att det känns ett DUGG spännande ala "iiiih" eller så.Jag känner mig ärligt talat mest arg. Har jag kommit på.Jag är arg för att jag är inslängd i en jäkla karusell som jag inte vill åka i. Jag tycker vi hade vårt motiga när jag gick igenom min förra graviditet djupt deprimerad och vi var i helvetet.Det enda jag önskade var att få göra alltihopa en gång till och må bra och ha det lite mer normalt.Istället sitter man med det här i knät. Jättenormalt. Jättebra mår man också. Och sannolikheten är dessutom större att det INTE slutar som vi vill.Så jag är arg.Fast som sagt, just den här dagen är en ok dag.
    *kramar hårt om o stryker försiktigt över håret*
    Det är så jäkla orättvist ibland.....blir osså arg....hämtar en vinkelslip o hotar karusellen som blommis tvångsåker i.....sköter den sig inte så ska den få lida....men INTE när blommis är i så klart*
  • Daa

*hotar karusellen med sticksågen*

ingenjörsbruden skrev 2010-01-13 13:00:08 följande:
    *kramar hårt om o stryker försiktigt över håret*Det är så jäkla orättvist ibland.....blir osså arg....hämtar en vinkelslip o hotar karusellen som blommis tvångsåker i.....sköter den sig inte så ska den få lida....men INTE när blommis är i så klart*
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2010-01-13 12:59:23 följande:
    Hej alla goa tjejer!Hinner alls att kommentera nuförtiden.Men försöker läsa ikapp då o då.Skickar tankar o kramar till de som haft lite kämpigt på sistone.Idag har jag varit på den där glukosbelastningen och fick finfint blodvärde (5,9).HB låg på 127 så det är väl också helt ok.Lillankan bökar runt om kvällarna och ibland får den till en riktigt fullträff så man hoppas till. Inget som gör ont, men man hoppar till.Fick reda på att brorsan skall få en flicka, eller ja hans fru, så om skrocket stämmer på mig så blir det två flickkusiner Ha det gott!
    *vinkar glatt*
    Härligt att allt ser bra ut!

Vad är det för skrock med två flickkusiner? Kan inte påminna mig att jag hört ngt sånt....
  • ingenjörsbruden
    Daa skrev 2010-01-13 13:01:02 följande:
    *Går o hämtar en bultsax, metallsåg, ett par metallkapar, metallfilar o en stooooor slägga....delar ut verktyg till alla som vill hjälpa till*
  • Ninnnis

Ingis, vad läskigt med din pappa Skönt att han verkar ok i alla fall. Men visst får man sig en tankeställare...

Blommis, man får vara arg! Och ledsen, förbannad och allt annat man kan tänkas känna. Kram!

• passionsblomman
    ingenjörsbruden skrev 2010-01-13 13:00:08 följande:
    *kramar hårt om o stryker försiktigt över håret*Det är så jäkla orättvist ibland.....blir osså arg....hämtar en vinkelslip o hotar karusellen som blommis tvångsåker i.....sköter den sig inte så ska den få lida....men INTE när blommis är i så klart*
    [/citat]
    Daa skrev 2010-01-13 13:01:02 följande:
    [citat]
    [/citat]
    ingenjörsbruden skrev 2010-01-13 13:04:49 följande:
    [citat]
    *Går o hämtar en bultsax, metallsåg, ett par metallkapar, metallfilar o en stooooor slägga....delar ut verktyg till alla som vill hjälpa till*
    Haha! Knasbollar!
  • passionsblomman

Ja tänka för att man får det! *kniper förnumstigt med munnen*

Och det är tur att man har en tråd att vara det i!

Ninnnis skrev 2010-01-13 13:06:31 följande:
    Ingis, vad läskigt med din pappa Skönt att han verkar ok i alla fall. Men visst får man sig en tankeställare...Blommis, man får vara arg! Och ledsen, förbannad och allt annat man kan tänkas känna. Kram!
  • Ninnnis

Det gör jag gärna någon dag när det passar! Jag har som sagt många långa veckor utan killarna framöver...

ingenjörsbruden skrev 2010-01-13 12:48:59 följande:
    va skönt! Tänkte annars om du inte hade några planer så kunde du komma ut o spralla med oss!
  • passionsblomman

HEEEEEJ Ankis! Herregud vad lite vi får se av söta ankan numera, men du har väl full tupp förstås.

BRA att allt är bra med lillankan och dig!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...