• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Daa

Ingis: läskigt med din pappa. Hur mår han idag?
    Kul med flytt snart. Eller snarare kanske kul när flytten är avklarad.

Lanovia: himla skönt att duschen fungerar igen!
    Hur känns det idag?

Fru Bygg: låter läskigt med stora sprutor i närheten av små människor. Skönt att det gick bra.

Blommis: hoppas att den här dagen är en bra dag för dig. *kramar om*

Ninnis: kraaam på dig!

EA: det är klart ni ska köpa ett härligt hus. Jag tror också att det blir barn så småningom. *peppar*

Har inte kollat med ÄL-stickor, men har upptäckt vissa fenomen som brukar dyka upp vid ÄL (sist jag hittade ett sådant "fynd" såg jag till att få mig en dos simmare. Och blev gravid). Har också känt av den trogna lilla smärtupplevelsen kring ett av revbenen. Även om nya bebisförsök ligger längre fram i tiden så vore det ju skönt att veta att kroppen har rättat in sig i ledet igen.

Få gröna pluppar nu... Men här får ni en massa kramar från norr.

• passionsblomman

*viskar hej lite försiktigt*

Jag har migrän nu igen.
    Två baljor kaffe och en rejäl dos ipren har nu börjat lindra en liten aning och jag tror det är så att anfallet har klingat av, så snart är jag kanske normal igen.

Sonen är hemma och förkyld, så det är pyjamas rakt av idag.

• Sonja68

*schwishar in på väg till lunchen*

Idag för 7 år sedan hände det största, vackraste och mäktigaste jag varit med om i hela mitt liv, min dotter Tanja föddes och jag blev mamma.
    Jag ber till Gud och och håller alla tummar och tår för alla er som kämpar på med ert, och hoppas att era önskningar och drömmar uppfylls.
    Stor kram och puss

Vill ni se en glad och go tandlös liten tjej så scrolla ner under jubilarer och grattis: www.nsd.se/familjeliv/jubilarer/

• Daa

Sonja: ja, det var en glad och go tjej. *hjärtar*

Blommis: Hoppas att du får bli normal snart och får mysa på med sonen.

• Ninnnis

Sonja, åh vad underbart GO´ hon ser ut! Och vad fint du skrev Stort grattis till Tanja! (Ps. Har du hittat presenten? )

Blommis, usch och fy för migrän!

Daa, "fynd"

Mmmm, vad gott du luktar, Lanovia! *sniffar*

Hur är det med pappa, Ingis?

• Sonja68

Jo men just det!! Vi hittade presenten. Jag trodde jag hade gömt den "fågel" (högt) med det var fisk. Längst ner, längs in, bakom koftor och tröjor i en garderob.
    Hon blev jätteglad över sin trollerilåda som var det som hon hade önskat sig mest av allt

• Ninnnis

Det tog en timme att lämna blod igår eftersom det var så mycket folk. Det är iofs bra, för de har varit tvungna att ställa in en massa operationer pga blodbrist. Eftersom det blev så sent igår så ska jag till gudsonen & co idag istället. Igår passade jag på att gå en sväng på stan, vilket jag inte har gjort på evigheter! Jag kom hem lite fattigare, men ett par träningsskor, ett par vinterstövlar, en träningstopp, tre par strumpor, en ansiktskräm, och tre par kalsonger (till maken) rikare

(Har intresseklubben antecknat ordentligt? )

• Sonja68
    Ninnnis skrev 2010-01-14 12:29:50 följande:
    Det tog en timme att lämna blod igår eftersom det var så mycket folk. Det är iofs bra, för de har varit tvungna att ställa in en massa operationer pga blodbrist. Eftersom det blev så sent igår så ska jag till gudsonen & co idag istället. Igår passade jag på att gå en sväng på stan, vilket jag inte har gjort på evigheter! Jag kom hem lite fattigare, men ett par träningsskor, ett par vinterstövlar, en träningstopp, tre par strumpor, en ansiktskräm, och tre par kalsonger (till maken) rikare (Har intresseklubben antecknat ordentligt? )
    *antecknar febrilt och undrar varför jag aldrig lärde mig stenografi som min kära mamma*
  • Ninnnis

Oh, glömde ju det viktigaste, jag köpte även nya Super Mario Bros till Wii Det ska bli sååå kul att spela, det blir rena nostalgitrippen. Dessutom kan man spela flera på samma gång, så i helgen ska jag klå maken. Det är ju inte för inte han kallar mig "Nintendobarnet"

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...