• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ninnnis

Det är ok. Gudsonen & co ger mig alltid en glädjeinjektion, och jag lyckas faktiskt glädja mig åt att det är fredag och att killarna är hemma. Så, so far so good

lanovia 08 skrev 2010-01-15 08:48:38 följande:

Hur är det med dig i dag Ninnis?
  • lanovia 08

Ja tänk på vilken härlig helg du har framför dig. Myskväll med killnarna ikväll och imorgon makens födelsedag att fira.
    Skönt att höra att gudsonen &co lyckades liva upp stämningen.

• lanovia 08

Nej nu får jag nog ta och lämna datorn lite. Skall jag kunna ta det lugnt under dagen får jag ju få lite gjort. Bättre att jobba succecivt och vila mkt mellan varven än att få hetsa på slutet.

• Fru E

Lanovia-man hinner mycket på en dag så lägg dig på soffan en stund och vila

Var på intropass på Pilates igår, vet inte riktigt vad jag tyckte egentligen. Har varit på ett pass för många år sedan och responsen var nog likadan att det inte riktigt är min grej direkt. Men samtidigt så vet jag innerst inne att jag behöver stärka upp musklerna kring bäckenet och ryggraden om jag ska bli av med det ryggonda. Var mycket att tänka på med in och utandning, göra knipövningar så man spänner bäckenet och nedre delen av mage och till sist skulle man sträva efter att förlänga nacken uppåt. Allt på en enda gång vilket skapade lite kaos, hmmmmmm. En del övningar gick bra men en där vi skulle rulla med ryggen gick sådär, ledaren sa att så länge jag inte fick mer ont efteråt så gick det bra. Summasumarum så tror jag att jag behöver det även om jag inte har hittat hur man gör än

• Fru E

Ninnis-åhh vad skönt att dina killar är hemma
    Små små steg i sänder varje dag med lyckostunder gör en glad och glömsk om det tråkiga
    Själv har jag inte tålamod till att vänta vänta vänta och inte veta vad som händer, kontrollfreak som man är

• Ninnnis

Ska vi bilda klubb?

EA&MJ skrev 2010-01-15 09:26:12 följande:

Själv har jag inte tålamod till att vänta vänta vänta och inte veta vad som händer, kontrollfreak som man är
  • Ankan80

Det är 8 april. Du är 3 veckor efter?

Fru Bygg skrev 2010-01-14 17:27:41 följande:

Ankan, när var BF? Jag glömmer hela tiden.
  • Fjällbruttan

Godförmiddag

Ordningen är återställd på torpet... nästan...
    Jag är inte irro på maken längre, meddelade honom att jag inte fattade ett skvatt vad han menade, sen for vi till svärfar och fikade, och HAN meddelade att gick det skulle det minsann finnas solosånger och ingen tung musik, bäst är om prästen gugar med lite, då är det som "mamma" vill ha det! ( han kallade alltid svärmor för mamma)
    Phu!!Sjag ringde tjejen som sjöng på vårt bröllop och hon återkommer snarast om hon kan, skulle bara kolla så det inte var nån tenta, men hon blev jättehedrad, känns skönt!
    Och det blir Pippi Långstrump på minnesstunden

Sen var jag duktig! Känner att vi fixar inte hemmet riktigt nu, orkar liksom inte tänka på att byta gardiner osv efter jul, så jag rinde en kompis och sa hjälp, och hon blev jätteglad och kommer på tisdag och städar hela huset med mig, skönt!!

För övrigt gick jag in i v.26 idag  (fick kolla på FL´s kalender) och bälgar i mig tranbärsjuice tills tungan kollrar sig Häck väck med bakterier!!

• Fjällbruttan

Lanovia... hmm... vad tänker du ge maken i present??
    En spellevink kanske

Tänker bara på ditt magonda.... *fnissar*

Ta det lugnt och gör saker pö om pö, precis osm du skrev, och känner du dig trött, sov!!!! Sömn blir en bristvara sen ett tag

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...