• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ninnnis
    Sonja68 skrev 2010-01-14 12:31:55 följande:
    *antecknar febrilt och undrar varför jag aldrig lärde mig stenografi som min kära mamma*
  • Ninnnis

Jag minns när Super Mario 2 släpptes, originalet alltså.

Jag hade sparat veckopengen i flera månader (kändes det som i alla fall), sen gick jag och köpte spelet samma dag som det släpptes. Därefter satt jag hela helgen och spelade, tills jag hade klarat hela spelet. Sen började jag om från början

• Ninnnis

Igår var jag moraliskt telefonstöd när lillasyster skickade in ansökningarna till universitetet. Det blev fyra universitet i England och ett i Skottland (plus Lund som hon ska söka till i april). Det ska bli så spännande och se var hon hamnar och vilken inriktning hos ska läsa! Lilla ungen, tänk att hon ska flytta hemifrån, och dessutom utomlands...

• Sonja68

Jag är här, men jag jobbar febrilt och smygkollar här ibland.
    Men nu måste jag logga ut. Lycka till med spelet!!
    Apropå Wii, Tanja vann Wii Sing-spel med två mikrofoner i en tävling i lokala tidningen, men vi har ingen Wii. Är de fasansfullt dyra??
    Jag är urusel på allt sånt där.
    Jag tyckte dock att Singstar 2 som min kompis hade verkade roligare, en MASSA låtar och skivor att välja mellan.
    Wii Sing hade inte så många kända låtar (för barnen i alla fall)
    Men det kanske kommer?

• Hvidbrud

Blä för sprutor, fru bygg. E ska få sin 5 mån på onsdag.

Ingis; e's ögonfärg är lite svår att definera, ska se om jag kan lägga upp en bild...

Kom till Linköping igår. Skåne var så grått och trist och här är allt gnistrande vitt! Så vackert. Gråmulet idag, men betydligt ljusere än en solskensdag hemma i januari!
    Dopsamtal med prästen idag och ett besök hos gammelmorfar inplanerat idag.

• Ninnnis

Sonja, själva enheten (inklusive konsoll och ett spel) kostar ca 2000kr tror jag. Men det är SÅ kul! Annars kan hon ju sälja sing-spelet till mig

• Hvidbrud

Det gick inte...

Sonja: hon är ju helt bedåårande!

Ninnnis; hej! tack för mail. Ger dig en enorm kram och håller alla tummar och tår! Garderoben låter som ett bra ställe- den gillar jag! Kraaam!

• Fjällbruttan

Ego-jag susar in igen.., jag är lite lätt irro på maken just nu....
    I morse gick vi igenom psalmer och övrig musik...sen lät jag honom lyssna på några solo-förslag och sa att det kommer fler.
    Ja.... men alltså... måste man ha solosång??
    Nä, men det är väldigt fint och gör det personligt.
    Ok....

Tillslut sa jag åt honom att när du kommer in igen (han och Puff är ute med traktorn) vill jag veta om ni ska ha några solon eller inte, vilken musik det blir kan man välja sen.

Mmmmm... det är ju som du säger, säkert fint...

Jamen hallå, vart finns boken med översättningar av krångligt mansspråk??

Eller så kör jag över honom för svärmor ville gärna ha ett solo, men visste inte vad...

I övrigt gick det jättebra igår på begravningsbyrån, supertrevlig dam som tog det jättelugnt med svärfar. Och svärmor hde ju gjort det enkelt för oss, valt kista och blommor osv, så det gick ganska fort.

Sen bad jag om en speciell kantor och jippie, vi fick henne
    Hon är kanonduktig och spelar vad som helst, vi har en i byn som brukar var ibland men hon är livrädd orgeln, och det märks, och vill helst bara spela gitarr...
    jepp, hon är pingstvän! Näää-ää jag är inte fördomsfull!!

Besöket hos Bm gick också toppen, magen växer (nää det har jag inte märkt )Hb hade klättrat upp till 106 så järntabletterna hjälpper.. phuu!
    Hade lite ägg-vita i urinen, kan bero på att jag är förkyld men hon har skickat iväg det för att kolla på lab+ att vi kollar GBS igen.

Nu ska jag vila en stund och hoppas hostan låter mig vara ifred!

Kram till alla

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...